نخستین دهکده فن‌آوری و نوآوری شیلات در کشور راه‌اندازی می‌شود

۲۲ شهریور ۱۴۰۱ | ۰۹:۴۶ کد : ۴۸۷۲۲ پژوهش و فناوری
تعداد بازدید:۲۹۰
نخستین دهکده فن‌آوری و نوآوری شیلات در کشور راه‌اندازی می‌شود

معاون فن‌آوری و نوآوری وزارت علوم از راه‌اندازی نخستین دهکده فن‌آوری و نوآوری شیلات به‌زودی با همکاری «وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» و «سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی» خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران به نقل از وزارت علوم، «علی خیرالدین»، در رویداد کارآفرینی نوآورانه، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی حوزه شیلات به اقدامات و برنامه‌های وزارت علوم در زمینه‌های مختلف با سایر وزارتخانه‌ها از جمله وزارت جهاد کشاورزی اشاره و اظهار کرد: موضوع امنیت و ایمنی غذایی برای همه افراد جامعه مسأله‌ مهمی است که با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و در قالب ایجاد دهکده‌های فن‌آوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی و اکنون با راه‌اندازی دهکده فن‌آوری و نوآوری شیلات با جدیت در حال انجام و عملیاتی شدن است.

براساس این گزارش، تاکنون  پنج دهکده فن‌آوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی راه‌اندازی شده، می‌کوشند تا پایان سال این تعداد به ۱۰ مورد افزایش یابد. هم‌چنین طی تفاهم بین دو وزارتخانه، در آینده نزدیک شاهد افتتاح نخستین دهکده فن‌آوری و نوآوری شیلات با همکاری پارک علم و فن‌آوری قشم و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی خواهیم بود که با توجه به موقعیت جغرافیایی سایر استان‌ها ادامه‌دار خواهد بود.

آخرین ویرایش۳۰ شهریور ۱۴۰۱