پورکریمی در جلسه با مدیران جهاد دانشگاهی تهران

جهاد دانشگاهی ویژگی سازمان‌های دانش‌بنیان با تفکرات غیردولتی و نگاه ارزشی را دارد

۲۷ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۱ کد : ۵۵۲۹۰ تاپ خبر پژوهش و فناوری
تعداد بازدید:۲۲۰
سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی تهران با اعتقاد به این‌که جهاد دانشگاهی ویژگی سازمان‌های دانش‌بنیان با تفکرات غیردولتی و نگاه ارزشی را دارد، گفت: رفتار سازمانی گروهی و فردی در جهاد دانشگاهی باید با بخش خصوصی و دولتی کاملاً متفاوت باشد به‌نحوی‌که رویکرد انقلابی و ارزشی را با نگاه حل مسائل کلان کشور و ویژگی چابکی و انعطاف‌پذیری را با هم تلفیق کند.
جهاد دانشگاهی ویژگی سازمان‌های دانش‌بنیان با تفکرات غیردولتی و نگاه ارزشی را دارد

سرمایه انسانی موجود جهاد یک سرمایه بی بدیل و قابل احترام است

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، دکتر «جواد پورکریمی» در جلسه با مدیران سازمان اظهار کرد که منابع انسانی جهاد دانشگاهی همیشه از آنان به‌عنوان جهادگران یاد می‌کنیم، سرمایه‌ای بی‌بدیل تلقی می‌شود و بسیار قابل احترام است که ما مدیران جهاد دانشگاهی تهران باید برای آنان ارزش بسیاری قائل باشیم و برای رفع نیازهای آنان و دستیابی به جایگاه واقعی آنان تلاش مضاعف کنیم.

دغدغه جهاد دانشگاهی حل مسائل کشور است

 

وی افزود: افراد جهادی از نظر باور، منش، گفتار، رفتار و رویکرد نظری باید متفاوت باشند و دغدغه اصلی آنان حل مسایل کشور با رویکرد ارزشی و فرهنگی باشد.

سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی تهران با بیان این‌که همین رفتار و منش سبب ‌شده که افراد در برخورد با پروژه‌ها نگاهی متفاوت داشته باشند.

دکتر پورکریمی در ادامه خاطرنشان کرد: پرداخت حقوق، وظیفه مدیران ارشد سازمان است اگر دیگران از جمله اعضای هیئت علمی دغدغه درآمد سازمانی را داشته باشند از حرکت در لبه دانش و لبه تکنولوژی فاصله خواهند گرفت. دغدغه اصلی پژوهشگران و اعضای هیئت علمی باید معطوف بر مسائل کشور، ایده‌پردازی و دستیابی به دانش فنی باشد.

وی با بیان این‌که باید با خرد جمعی، به سیاست منسجمی برای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی برسیم، تصریح کرد: نگاه حرفه‌ای به کار و این‌که فرد بر روی کار متمرکز شود در جهاد دانشگاهی اهمیت بسزایی دارد اگر چنین نباشد همه کارها سطحی و از هدف دور است.

سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی تهران با تأکید بر ضرورت رعایت سرعت عمل در انجام امور گفت: امسال به دانش فنی دست یافتیم باید برای سال آینده بفکر دستیابی به دانش فنی دیگری بود تا برای واحد پژوهشی آورده‌ای داشته باشیم باید بجای پروژه‌یابی واحد بازرگانی خوب و چابک و هوشمندی وجود داشته باشد تا حلقه‌های تجاری‌سازی از تولید ایده تا تولید ثروت کامل شود و از ثروت تولید شده برای سرمایه‌گذاری(در حوزه‌های منابع انسانی، منابع فن‌آورانه و منابع کالبدی) استفاده کرد.

 

جهاد دانشگاهی تهران باید در حوزه های انتخابی  مرجع علمی شناخته شود

 

دکتر پورکریمی با تأکید بر ضرورت همکاری مدیران صف و ستادی برای دستیابی به اهداف والای سازمان، از جمله مزیت‌های جهاد را هوشمندی، انعطاف‌پذیری و سرعت عمل آن دانست و خاطرنشان کرد: اگر این سه ویژگی را تقویت کنیم، جهاد دانشگاهی تهران به جایگاه اصلی خود که مرجع شدن جهاد دانشگاهی تهران طی چند سال آینده خواهیم رسید و جزو 5 واحد سازمانی برتر در کشور خواهیم شد.

 

تعامل سازنده با دانشگاه تهران و جامعه نخبگانی ضروری است

 

وی با اعتقاد به این‌که از ظرفیت‌ها، باید به‌درستی استفاده کرد افزود: حضور جهاد دانشگاهی تهران در دانشگاه تهران فرصت مناسبی برای تعامل سازنده با جامعه نخبگانی دانشگاه تهران و اساتید گرانقدر در پروژه‌های پژوهشی است و البته در عین حال که نباید از ظرفیت‌های داخلی غفلت کرد.

 

سازمان جهاد دانشگاهی تهران رفتاری عقلانی و توام به حرفه ای گرایی و قانون مدار دارد

 

سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی تهران، در ادامه خاطرنشان کرد: همه ما باید عملکرد و رفتار حرفه‌ای و تخصصی داشته باشند و باید ارزیابی عملکرد انجام شود کسی هر دو را نداشته باشد و نخواهد داشته باشد باید خودش در مورد ادامه حضورش در جهاد دانشگاهی تأمل کند. البته باید در نظر داشت که رفتار مدیران در رفتار کارکنان بسیار موثر است و از این‌رو ما به‌عنوان مدیران باید رفتارمان را کاملاً مراقبت کنیم و عملکرد و رفتار حرفه‌ای و رویکرد ارزشی و انقلابی را در عمل به همکاران و سایر افراد مرتبط با جهاد نشان دهیم.

دکتر پورکریمی، رفتار جهادی را رفتاری قانون‌مدار، اخلاق‌مدار و در عین حال در جهت منافع جهاد(ترجیح منافع خود بر جهاد) دانست و اظهار امیدواری کرد که با ریل‌گذاری مناسب، تدوین و اصلاح آئین‌‌نامه و بخشنامه‌ها و یا در صورت لزوم حذف و اصلاح برخی ساختارها و فرآیندها تحول اساسی در جهاد رخ خواهد داد.

آخرین ویرایش۲۷ اسفند ۱۴۰۱