رئیس جهاد دانشگاهی عنوان کرد

تکمیل زنجیره انجام پژوهش تا تولید فن‌آوری در جهاد دانشگاهی

رئیس جهاد دانشگاهی هم‌زمان با آغاز هفته پژوهش و برپایی نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش و فن بازار کشور با اشاره به اهمیت تجاری‌سازی دستاورد‌های پژوهشی گفت: جهاد دانشگاهی از جمله نهاد‌هایی است که زنجیره کامل پژوهش تا تولید فناوری را به سرانجام رسانده است.
۲۰ آذر ۱۴۰۱ | ۱۲:۲۳ کد : ۵۱۵۲۸ پژوهش و فناوری
تعداد بازدید:۲۶۰
رئیس جهاد دانشگاهی هم‌زمان با آغاز هفته پژوهش و برپایی ...
تکمیل زنجیره انجام پژوهش تا تولید فن‌آوری در جهاد دانشگاهی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، دکتر «حسن مسلمی‌نائینی»، رئیس جهاد دانشگاهی در حاشیه بازدید از دستاورد‌های این نهاد در نمایشگاه افزود: جهاد دانشگاهی از جمله نهاد‌هایی است که زنجیره کامل انجام پژوهش تا تولید فن‌آوری را به سرانجام رسانده است.

وی با بیان این‌که پروژه‌های پژوهشی زیادی سالانه با توجه به نیاز جامعه در جهاد دانشگاهی انجام می‌شود، گفت: فقط نتایج برخی از این پژوهش‌های شاخص در حوزه‌های فنی و مهندسی، پزشکی، کشاورزی و علوم انسانی در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به اهمیت داشتن پیوست فرهنگی و رسانه‌ای در کنار پروژه‌های فن‌آورانه گفت: با معرفی صحیح دستاورد‌ها باید در کنار بازار داخلی به بازار‌های بین‌المللی نیز ورود کنیم.

دکتر مسلمی‌نائینی همچنین با اشاره به حضور سازمان تجاری‌سازی فن‌آوری و پارک‌های علم و فن‌آوری زیرمجموعه جهاد دانشگاهی در نمایشگاه فن بازار گفت: تجاری‌سازی دستاورد‌های پژوهشی اهمیت بسیاری دارد و امیدوارم معرفی دستاورد‌ها در چنین نمایشگاه‌هایی گامی در مسیر آشنایی بیشتر با دستاورد‌های این نهاد و تجاری‌سازی آن‌ها باشد.

معرفی مهم‌ترین دستاورد‌های پژوهش فن‌آوری جهاد دانشگاهی

امسال در غرفه جهاد دانشگاهی در بیست و سومین دوره نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش و فن بازار کشور ۱۶ پروژه و حوزه تخصصی جهاد دانشگاهی در معرض دید علاقه‌مندان قرارگرفته است.

از جمله این طرح‌ها می‌توان به مته‌های دندانه‌ای و الماسه بدنه ماتریکسی، فرآورش نفت خام، نمک‌زدایی از نفت خام به روش الکترواستاتیک، مواد شیمیایی پرمصرف صنعت نفت، الکتروپمپ‌های برقی درون‌چاهی نفت، لوله مغزی سیار و کلاف، بازوی بارگیری نفت خام ، سیستم رانش و سامانه کنترل و نظارت قطار مترو، سیستم کنترل دور الکتروموتور‌های ولتاژ متوسط، فرمولاسیون و تولید آفت‌کش‌های گیاهی برای کنترل آفات گلخانه‌ای سبزی و صیفی، تولید جنین منجمد از نژاد گاو‌های شیری و گوشتی با خصوصیات برتر ژنتیکی، تولید چهار نوع بذر هیبرید سبزی و صیفی، شبکه ملی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی؛ شبکه ملی تشخیص و درمان سرطان پستان؛ مراکز توسعه فن‌آوری محصولات پیشرفته پزشکی و فعالیت‌های دفتر تخصصی علوم انسانی، اجتماعی و هنر در حوزه‌های تعارض منافع، مسایل اجتماعی، اسکان غیررسمی اشاره کرد.

حضور پر رنگ پارک‌های علم و فن‌آوری و سازمان تجاری‌سازی فن‌آوری این نهاد

در زمینه تجاری‌سازی نیز سازمان تجاری‌سازی فن‌آوری و اقتصاددانش بنیان جهاد دانشگاهی بالغ‌بر ۲۵ دستاورد مراکز رشد و شرکت‌های وابسته به این نهاد را معرفی کرده است.

همچنین سه پارک علم و فن‌آوری زیرمجموعه این نهاد(پارک علم و فن‌آوری کرمانشاه، پارک علم و فن‌آوری البرز و پارک ملی علم و فن‌آوری‌های نرم و صنایع فرهنگی) حضور فعالی در نمایشگاه دارند و پیش‌بینی‌شده تا در کنار معرفی دستاورد‌ها جلسات بازاریابی B 2 B   با حضور سرمایه‌گذاران در نمایشگاه برگزار شود.

هم‌زمان با آغاز هفته پژوهش، دهمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاه ایران ساخت و بیست و سومین دوره نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش و فن بازار کشور با حضور دکتر «روح‌الله دهقانی فیروزآبادی» معاون علمی، فن‌آوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، دکتر «محمدعلی زلفی‌گل» وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری و دکتر «حسن مسلمی‌نائینی»، رئیس جهاد دانشگاهی روز گذشته 19 آذرماه 1401در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد.

علاقه‌مندان برای بازدید از غرفه‌های جهاد دانشگاهی در این نمایشگاه می‌توانند تا روز سه‌شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ از ساعت ۸ تا ۱۶ به محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران ، سالن‌های ۵ و ۶ مراجعه کنند.

 

کلید واژه ها: نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاه ایران جهاد دانشگاهی

آخرین ویرایش۲۰ آذر ۱۴۰۱