در افتتاحیه دوره جامع آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی در جهاد دانشگاهی عنوان شد

دوره‌های آموزشی میانبری برای ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان

افتتاحیه دوره جامع آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی با حضور دکتر «حسن مسلمی نائینی»، رئیس جهاد دانشگاهی برگزار شد.
۰۲ آذر ۱۴۰۱ | ۰۸:۴۲ کد : ۵۰۹۲۶ آموزشی
تعداد بازدید:۲۰۵
افتتاحیه دوره جامع آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی با حضور...
دوره‌های آموزشی میانبری برای ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، دوره جامع آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی به همت سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان و معاونت آموزش سازمان جهاد دانشگاهی تهران با هدف ارتقای سطح عملکرد مدیران و معاونان پارک‌های علم و فن‌آوری، مراکز رشد و مراکز نوآوری و شتابدهی جهاد دانشگاهی و شرکت‌های تابعه این نهاد به‌صورت مجازی و حضوری در دو سطح پایه و پیشرفته برگزار می‌شود.

افتتاحیه دوره جامع آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی دیروز (سه‌شنبه ۱ آذرماه ۱۴۰۱) با حضور دکتر حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاد دانشگاهی در معاونت آموزش سازمان جهاد دانشگاهی تهران برگزار شد.

دوره‌های آموزشی میانبری برای ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان

دکتر مسلمی نائینی در این مراسم با اشاره به این‌که جهاد دانشگاهی از همان ابتدا هم به دنبال فن‌آوری و انجام کارهایی بود که در کشور و جهان استفاده شود، گفت: این دوره‌های آموزشی را باید قدر بدانید، چون آغاز کردن یک کار بدون آموزش مشکلات زیادی دارد، اگر از این دوره‌های آموزشی خوب استفاده کنید، می‌تواند یک میانبر برای آغاز کار و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان باشد.

وی با اشاره به بحث کارآفرینی و استفاده از فارغ‌التحصیلان در شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهار کرد: باید در این دوره‌ها سرفصلی مد نظر قرار گیرد که طی آن یک فضای روحی و روانی و تعامل خوب بین مدیران و دیگر همکاران ایجاد شود.

رئیس جهاد دانشگاهی در ادامه سازمان تجاری‌سازی، فن‌آوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی را متولی ایجاد و مدیریت ساختارهای فن‌آوری و کمک به تجاری‌سازی، فن‌آوری‌های توسعه‌یافته جهاد دانشگاهی دانست و افزود: این سازمان با توجه به احساس نیاز آموزشی و دانشی که در مدیران و کارشناسان ساختارهای حقوقی و سازمانی خود می‌دید، بر آن شد تا با طراحی و تدوین دوره‌های «مدیریت و راهبری شرکت» و همچنین «کارشناس امور تجاری‌سازی» در دو سطح زمینه لازم را برای ارتقای سطح آگاهی و دانش مدیران و کارشناسان واحدهای سازمانی و شرکت‌های تابعه بردارد.

جهاد دانشگاهی به‌دنبال همکاری بین بخش خصوصی، دانشگاه و دولت است

دکتر «بهروز بادکو»، رئیس سازمان تجاری‌سازی، فن‌آوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی اظهار کرد: در یک برهه از زمان جهاد دانشگاهی متوجه شد که در حوزه پژوهش نقص وجود دارد و با همکاری تمام دانشگاه‌های سطح کشور به این سمت رفت و پژوهشگران خوبی تربیت کرد و کارهای مناسبی هم انجام شد.

وی افزود: اما در دهه اخیر و به‌ویژه تأکید مقام معظم رهبری بر دو موضوع حوزه فرهنگی و حوزه اقتصادی که در نامگذاری سال‌ها نیز انجام گرفت، جهاد دانشگاهی نیز با فکر و حمایت همه قسمت‌ها به این سمت رفت که از این امکانات استفاده کند. 

رئیس سازمان تجاری‌سازی، فن‌آوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی که از دهه‌های قبل با اعلام این که باید در حوزه شرکت‌ها موفق باشد، این آموزش‌ها را آغاز کرده بود و در حال حاضر نیز با یک بازآفرینی دوباره آموزش را ادامه می‌دهد که نخستین دوره در این نهاد برای مدیران مراکز رشد و کارشناسان تجاری‌سازی برگزار می‌شود و امید می‌رود دوره‌های بعدی را هم بتوانیم طراحی و اجرایی کنیم.

وی یادآور شد: در جهاد دانشگاهی به‌دنبال یک مدل همکاری بین بخش خصوصی، دانشگاه و دولت هستیم تا آن را انجام دهیم، مانند قطار ملی.

ارائه ۸۴۰۰ نفر ساعت آموزشی در این دوره

در ادامه مراسم «مرتضی پرهیزکار»، مدیر علمی دوره نیز با اشاره به اهمیت آموزش و توسعه منابع انسانی در جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: یکی از سرمایه‌های جهاد دانشگاهی همین نیروهایی است که با انگیزه در این نهاد فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به دوره جامع آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی گفت: این دوره برای ۱۲۰ نفر طراحی شده است و طی آن ۸۴۰۰ نفر ساعت آموزشی قرار است انجام شود که ۱۹۲۰ ساعت حضوری، ۴۰۸۰ ساعت غیرحضوری و ۲۴۰۰ ساعت کار عملی است.

پرهیزکاردر رابطه با محورهای این دوره افزود: این دوره به‌صورت مهارت‌محور و شغل‌محور طراحی شده و از تجربیات بومی و جهانی و خود جهاد دانشگاهی استفاده شده است.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی سازمان تجاری‌سازی دوره‌های آموزشی میانبری

آخرین ویرایش۰۲ آذر ۱۴۰۱