در نشست صمیمی مسلمی نائینی  با اعضای مجتمع تحقیقاتی شهدای این نهاد تأکید شد

ضرورت اهمیت توجه به نیروی انسانی برای موفقیت سازمانی و تجاری‌سازی طرح‌های پژوهشی

رئیس جهاد دانشگاهی در سفر به استان البرز در نشست صمیمانه با اعضای مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی با تأکید بر ضرورت اهمیت توجه به نیروی انسانی برای موفقیت سازمان‌ها گفت: باید به تجاری‌سازی طرح‌های پژوهشی هم توجه ویژه شود.
۰۱ آذر ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۵ کد : ۵۰۸۷۷ اخبار عمومی
تعداد بازدید:۲۱۸
رئیس جهاد دانشگاهی در سفر به استان البرز در نشست...
ضرورت اهمیت توجه به نیروی انسانی برای موفقیت سازمانی و تجاری‌سازی طرح‌های پژوهشی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، دکتر «حسن مسلمی نائینی»، رئیس جهاد دانشگاهی صبح دیروز (دوشنبه ۳۰ آبان‌ماه) در سفر یک‌روزه به استان البرز ضمن برگزاری نشست با مدیران واحدهای مستقر در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی و آشنایی با برخی پروژه‌های در دست اجرا در جمع اعضای این مجتمع تحقیقاتی حاضر شد و در یک نشست صمیمی پذیرای سخنان آن‌ها پیرامون مشکلات مختلف شد.

ضرورت توجه ویژه به تجاری‌سازی طرح‌های پژوهشی

در این سفر رئیس جهاد دانشگاهی را دکتر «محمدرضا پورعابدی»، معاون پژوهش و فن‌آوری، دکتر «مهدی باصولی»، معاون پشتیبانی و مدیریت منابع، «امیر طهرانچی»، مدیرکل حوزه ریاست و دکتر «ابوالقاسم رئیسی»، مدیرکل روابط عمومی این نهاد ایشان را همراهی می‌کردند، در جمع روسای واحدها و پژوهشگاه‌های مستقر در این مجتمع گفت: تاکنون توفیقات و دستآوردهای خوبی در این نهاد به‌دست‌آمده است که باید با تبلیغات مناسب به مردم معرفی شوند.

دکتر مسلمی نائینی هم‌چنین با اشاره به اهمیت درآمدزایی توسط مراکز تحقیقاتی در کنار انجام کار پژوهشی گفت: باید به موضوع تجاری‌سازی تحقیقات توجه ویژه‌ای شود و جزو اولویت‌ها باشد.

اهمیت توجه به نیروی انسانی برای موفقیت سازمان‌ها


در نشست رئیس جهاد دانشگاهی با اعضای شاغل در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی موضوعاتی چون مشکلات کمبود حقوق، مزایا، خدمات رفاهی، تبدیل وضعیت و ارتقا، قراردادهای کار، تسهیلات مالی، تعاونی مسکن و مصرف و... مطرح شد.

مشکلات بودجه‌ای طرح‌های فن‌آورانه و پژوهشی و سختی کار فعالان در آزمایشگاه و پژوهشگران فعال در این مرکز تحقیقاتی از دیگر موارد مطرح‌شده در این نشست صمیمی بود.

دکتر مسلمی نائینی در پاسخ به موارد مطرح‌شده بر اهمیت توجه به نیروی انسانی برای موفقیت سازمان‌ها تأکید کرد و دستور پیگیری مشکلات طرح‌شده را داد.

وی با تأکید بر این‌که از برگزاری این‌گونه نشست‌های صمیمانه و بیان شفاف و صریح مشکلات استقبال می‌کنم، گفت: در نظر دارم در سفرهای استانی و بازدید از واحدهای سازمانی از نزدیک با مشکلات اعضا آشنا شوم.

همچنین در جلسه فوق با موافقت رئیس جهاد دانشگاهی مبالغی برای حل برخی از مشکلات مطرح‌شده اختصاص داده شد.

توسعه خدمات رفاهی و مالی اعضای واحدهای سازمانی جهاد دانشگاهی

دکتر باصولی معاون پشتیبانی و امور منابع جهاددانشگاهی نیز در سخنانی توضیحاتی پیرامون ابهامات مطرح‌شده، از راه‌اندازی نظام پیشنهادات ارائه کرد و افزود: در حال حاضر از طریق اداره‌کل روابط عمومی امکان دریافت نظرات وجود دارد و در آینده نزدیک به‌صورت الکترونیک از طریق سامانه نرم‌نگاران نیز امکان دریافت پیشنهادات فراهم خواهد شد.

ترمیم حقوق اعضا با دریافتی پائین، توسعه خدمات رفاهی و تسهیلات مالی برای اعضای واحدهای سازمانی سراسر کشور، حل مشکل استخدام و تبدیل وضعیت و پیگیری دیگر مشکلات مطرح‌شده از نکاتی بود که معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاد دانشگاهی در این نشست مطرح کرد.

منحصربه‌فرد بودن اکوسیستم مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی


معاون پژوهش و فن‌آوری جهاد دانشگاهی نیز در سخنانی با بیان این‌که اکوسیستمی که در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی گرد هم آمده‌اند در نوع خود در کشور منحصربه‌فرد است، گفت: باید از این ظرفیت منحصربه‌فرد استفاده بیشتری داشته باشیم.

دکتر پور عابدی در این نشست توضیحاتی پیرامون نحوه اختصاص بودجه‌های پژوهشی و طرح‌های فن‌آورانه ارائه کرد.

این مجتمع ویترین جهاد دانشگاهی است

مهندس «مهدی عباسی»، رئیس مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی در این نشست گزارشی از واحدهای مستقر در این مجتمع تحقیقاتی و پارک علم و فن‌آوری البرز ارائه کرد و گفت: این مجتمع به‌نوعی ویترین جهاد دانشگاهی بشمار می‌رود و از همین‌رو باید به آن توجه بیشتری شود.

آخرین ویرایش۰۱ آذر ۱۴۰۱