آغاز روند اجرایی برگزاری دوازدهمین دوره مراسم اعطای تندیس فداکاری در آذرماه ۱۴۰۱

۱۳ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۱:۲۲ کد : ۴۸۳۶۵ فرهنگی
تعداد بازدید:۲۷۷
دبیر یازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران...
آغاز روند اجرایی برگزاری دوازدهمین دوره مراسم اعطای تندیس فداکاری در آذرماه ۱۴۰۱

دبیر یازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران از آغاز روند اجرایی دوازدهمین دوره مراسم اعطای تندیس فداکاری و برگزاری اختتامیه آن در آذرماه 1401 خبر داد و گفت: در این مراسم طبق نظر اعضای کمیته انتخاب شماری از دانشجویان فداکاری از سراسر کشور معرفی و تقدیر می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، جمال رحیمیان در مراسم تجلیل از برگزارکنندگان یازدهمین مراسم اهدای تندیس ملی فداکاری با حضور جمال رحیمیان، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی و نمایندگان سازمان‌های همکار در این رویداد در تهران، در محل معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی با اعتقاد به این‌که فداکاری بی‌تردید زیباترین جلوه بروز و ظهور از جلوات وجودی انسان است، در ادامه اظهار کرد: فداکاری آنقدر فراگیر است که در همه ادیان و فرهنگ‌ها مورد تقدیس قرار گرفته است.

وی  با بیان این‌که در جامعه ما براساس معرفت و شعائر دینی به‌ویژه ارزش‌های اسلامی، شیعی و عاشورایی این از خودگذشتگی جایگاه بروز و حضور اررزشمندتری دارد، تصریح کرد: در 11 دوره این زیبایی وجودی در بطن جامعه که چندان به چشم نمی‌آید به کمک شما به جامعه نشان داده شد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی ادامه داد: برگزاری این مراسم نشان داد که هنوز هستند کسانی که در شرایط سخت و دشوار از خود بگذرند تا به دیگران جان ببخشند این به معنای عبور از خودخواهی و هوای نفسانی و پیوستن به دیگران است.

برگزاری مراسم اعطای تندیس فداکاری ترویج معروف در جامعه دانشجویی کشور است

رحیمیان خاطرنشان کرد: این کار به نوعی ترویج معروفی در جامعه دانشجویی و جوانان کشور است که شاید کمتر به چشم می‌خورد جوانی که در اوج نیاز مادی جان خود را برای نجات دیگری به خطر می‌اندازد باید به دیگران و جامعه معرفی شود.

وی با ابراز خرسندی از این‌که این مراسم مخاطب و جایگاه خود را پیدا کرده است، گفت: پس از اعلام فراخوان شمار فراوانی از جوانان و دانشجویان با راه‌های ارتباطی مختلف اعم از تماس تلفنی، ایمیل و حضوری داوطلب شرکت در این مراسم شدند امید می‌رود این مسیر فرهنگی معنوی و مقدس تداوم داشته باشد.

دبیر یازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران با بیان این‌که یازدهمین مراسم باید در آذر و یا بهمن‌ماه 1400 برگزار می‌شد، افزود: اما به‌علت شرایط کرونایی و پیروی از دستورالعمل ستاد ملی کرونا به 25 اردیبهشت‌ماه 1401 موکول شد.

رحیمیان با بیان این‌که هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری دوازدهمین مراسم در سال‌جاری هستیم، خاطرنشان کرد: به‌علت بروز تغییراتی در ریاست جهاد دانشگاهی امور پژوهشی، فرهنگی و آموزشی در حال مرور و بررسی است.

درخواست برای عضویت دائمی وزارت آموزش و پرورش در دبیرخانه مراسم تندیس فداکاری

وی با تقدیر و تشکر از همراهی سازمان‌ها در برگزاری این مراسم گفت: امسال می‌کوشیم وزارت آموزش و پرورش را از اعضای دائمی دبیرخانه قرار دهیم چون معلمان همیشه در جامعه جایگاه ویژه‌ای دارند نتایج نظرسنجی ایسپا نشان داده است که مردم به 2 قشر نخست معلمان و سپس نیروی انتظامی اعتماد دارند که این موضوع حاکی از اهمیت جایگاه قشر فرهنگی و آموزش و پرورش کشور است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی مجدداً همکاری و حمایت‌های مادی و معنوی همه دست‌اندرکاران اعم از مدیرکل معاونین وزرا در برگزاری این مراسم تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه این مراسم رضا فریدزاده، مدیر اجرایی یازهمین دوره اعطای تندیس فداکاری از  سازمان‌ها، نهادها و همکاران خود در برپایی دوره یازدهم تشکر کرد و  نمایندگان سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها انتقاد، پیشنهاد و نظرات خود را بیان کردند.

سهمیه‌بندی متناسب با رزومه خواسته یکی از اعضای شورای کارشناسی

بروجنی، عضو شورای کارشناسی و انتخاب یازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران خواستار شد که  اختصاص سهمیه به سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها به رزومه هر سازمانی منوط شود.

رزاقی نماینده دانشگاه آزاد در یازدهمین مراسم اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران با تشکر از تلاش‌ها برای شناساندن دانشجویان فداکار در جهت نهادینه کردن این فرهنگ گفت: نیاز جامعه در بخش هویت‌بخشی به جوانان و دانشجویان است که در این ایام آسیب‌های حاصل از عدم هویت‌شناسی جوانان مشهود است.

وی با اعتقاد به این‌که برگزاری این قبیل برنامه‌ها به دانشجویان و جوانان امکان خودشناسی را می‌دهد، و در ادامه با بیان این‌که در اغلب جلسات به‌جای تأکید بر نقاط قوت به نقاط منفی اشاره می‌شود، در ادامه افزود: عملاً در جامعه توجه به نکات مثبت مغفول مانده است و این گام جهاد دانشگاهی تهران در جهت احیای این موضوع بسیار پسندیده است.

نماینده دانشگاه آزاد در یازدهمین مراسم اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران با بیان این‌که سازمان‌ها در هر حوزه باید در نمونه‌ای کوچکتر در این مسیر حرکت کنند، گفت: ما در نظر داریم در سال آینده در سطح همه واحدهای دانشگاهی نمونه‌های فداکار را معرفی و سپس گلچین آن‌ها به مراسم ملی تندیس فداکاری جهت تقدیر معرفی شوند.

به گفته رزاقی، مانایی این حرکت قابل تقدیر است و تکرار و استمرار آن ضروری است.

پیشنهاد نماینده دانشگاه آزاد برای میزبانی دوازدهمین مراسم اعطای تندیس ملی فداکاری

فتحی نماینده دانشگاه آزاد در دوازدهمین مراسم اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران میزبانی دانشگاه آزاد را برای برگزاری دوره بعد را پیشنهاد داد.

اصلانی همکار کمیته اجرایی یازدهمین مراسم هم حضور یکی از مسئولان حکومتی را با هدف روحیه‌بخشی به دانشجویان و جوانان را برای دوره‌های بعد پیشنهاد داد.

در پایان مراسم با اعطای لوحی از نمایندگان کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان انتقال خون، سازمان بهزیستی کشور، وزارت علوم، وزارت آموزش و پرورش،‌ سازمان دانشجویان ایران، دانشگاه آزاد اسلامی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان جوانان هلال احمر، سازمان نظام پزشکی و مسئولان کمیته‌های مختلف برگزاری این دوره از اعطای تندیس فداکاری به دانشجویان تجلیل شد.

 

کلید واژه ها: تندیس فداکاری سازمان جهاد دانشگاهی تهران

آخرین ویرایش۱۳ شهریور ۱۴۰۱