به همت انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران،

کتاب دانشگاهی «مسائل پیچیده در مشاوره روان‌شناسی ورزشی» منتشر شد

۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۶ کد : ۴۲۹۰۸ فرهنگی
تعداد بازدید:۲۹۳
کتاب دانشگاهی «مسائل پیچیده در مشاوره روان‌شناسی ورزشی» منتشر شد

انتشارات سازمان جهاد انشگاهی تهران کتاب دانشگاهی «مسائل پیچیده در مشاوره روان‌شناسی ورزشی» نوشته «جان ای. کومبی للی» و ترجمه «سحر زارعی»، دکترای روان‌شناسی ورزشی دانشگاه تهران، «محمود محبی»، دکترای روان‌شناسی ورزشی دانشگاه تهران و «اکرم ملامحمدی»، دانشجوی دکترای رفتار حرکتی دانشگاه اصفهان را چاپ و راهی بازار نشر کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، «جان ای. کومبی للی»، نویسنده این کتاب که دارای مدرک دکترای تخصصی و دانشیار روان‌شناسی بالینی در دانشکده حرکت‌شناسی و تغذیه دانشگاه ایلی نویزشیکاگو ایالات متحده آمریکاست از سال 1999، خدمات مشاوره‌ای در روان‌شناسی ورزشی را برای دانشکده، ورزشکارانو تیم‌های ملی و المپیک ارائه کرده است.

این کتاب که به اساتید و دانشجویان رویکرد جدید و منحصر بفردی در آموزش و یادگیری روان‌شناسی ورزشی ارائه می‌دهد شامل یکسری روایت‌های واقعی برگرفته شد از اشخاص است که در چارچوب ورزش دانشگاهی تنظیم شده است و بحث تفکر انتقادی را به‌منظور یافتن راهکارهایی برای مسائلی از قبیل نداشتن انگیزه، معرفی برنامه‌های آموزشی مهارت‌های ذهنی و سهولت در استخدام و به‌کارگیری در زمینه ورزش ترغیب می‌کند.

نویسنده در این کتاب کوشیده با معرفی رویکرد آموزش موردی، محیط دانشگاه و موضوعاتی که این محیط برای روان‌شناسی ورزشی مهیا می‌کند و درک نقش اشخاص مهم و موثر در این محیط که آغاز می‌شود، جزئیاتی را درباره 21 نمونه در چهار بخش مجزا شامل عملکرد سازمانی، عملکرد تیمی، عملکرد فردی و آسیب دیدگی و توانبخشی بررسی کند که هر کدام تا حدودی براساس نظریه‌ای استوار هستند و نتایج یادگیری مشخص، تکالیف و راهنمایی غیر تجویزی درباره رسیدن به یک راه حل را شامل می‌شوند.

کتاب دانشگاهی «مسائل پیچیده در مشاوره روان‌شناسی ورزشی»، در 21 فصل با عنوان‌هایی چون تحلیل‌رفتگی/ خودناتوان‌سازی، رابطه مربی – ورزشکار، کسب فرصتی برای بازی فوتبال حرفه‌ای، اشتباهات دروازه‌بان در طول بازی‌ها و .... تهیه و تنظیم شده است.

انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران هم این کتاب را در 355 صفحه با قیمت 90 هزار تومان برای نسخه کاغذی و 45 هزار تومان برای نسخه الکترونیک چاپ و منتشر کرده است.

 

کلید واژه ها: سازمان جهاد دانشگاهی تهران مسائل پیچیده در مشاوره روان‌شناسی ورزشی

آخرین ویرایش۲۴ فروردین ۱۴۰۱