تأکید بر ضرورت همکاری رسانه‌ای جهاد دانشگاهی و دانشگاه تهران در فضای جنگ روایت‌ها

در نشست مشترک روسای جهاد دانشگاهی و دانشگاه تهران بر ضرورت همکاری رسانه‌ای این دو نهاد در فضای جنگ روایت‌ها تأکید شد.
۰۶ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۵ کد : ۵۴۳۰۷ تاپ خبر اخبار عمومی
تعداد بازدید:۲۱۰
در نشست مشترک روسای جهاد دانشگاهی و دانشگاه تهران بر ضرورت همکاری ...
تأکید بر ضرورت همکاری رسانه‌ای جهاد دانشگاهی و دانشگاه تهران در فضای جنگ روایت‌ها

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، دکتر «حسن مسلمی‌نائینی»، رئیس جهاد دانشگاهی در نشست مشترک با دکتر مقیمی رئیس دانشگاه تهران با اشاره به فعالیت بیش از ۱۱۰ واحد بزرگ جهاد دانشگاهی در سراسر کشور، گفت: بسیاری از مدیران کشور دارای یک تجربه حضور در جهاد دانشگاهی هستند که این موقعیت حضور در جهاد دانشگاهی، فرصت خوبی برای کار کردن، ممارست و تمرین کردن بوده است.

دکتر مسلمی نائینی با اشاره به چهره‌های شاخص جهاد دانشگاهی اعم از زنده‌یاد دکتر کاظمی آشتیانی، ایشان را واجد مدیریتی بی‌نظیر و صاحب معنویتی فوق‌العاده دانست و خاطرنشان کرد: در جهاد دانشگاهی از این نمونه افراد، خیلی زیاد هستند که کشف و شناسایی و به جامعه معرفی می‌شوند.

رئیس جهاد دانشگاهی با تأکید بر تولید علم نافع، افزود: جهاد دانشگاهی در زمینه رساندن فن‌آوری به محصول باید تلاش ویژه داشته باشد و در زمینه تجاری‌سازی محصولات مؤثرتر عمل کند. باید علم نافع تولید کنیم. این‌که نوآوری کنیم اما آن نوآوری نافع نباشد، هیچ فایده‌ای برای کشور ندارد. دنبال علمی باشیم که مردم بتوانند از آن نفع ببرند.

رئیس جهاد دانشگاهی در بخش دیگر سخنانش به ساماندهی مجموعه فعالیت‌های فرهنگی در حوزه شناختی با نگاه به مبحث جهاد تبیین با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای و آموزشی جهاد دانشگاهی اشاره کرد.

براساس این گزارش، دکتر مقیمی، رئیس دانشگاه تهران نیز با اشاره به فعالیت تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران با همین هدف، اظهار کرد: اعتقاد داریم جوهره ناآرامی‌های اخیر، یک نبرد فرهنگی و رسانه‌ای بود، به‌طوری‌که نقطه آغاز و پایان آن ناظر بر بحث‌های روانی، فرهنگی و رسانه‌ای بوده است.

وی ادامه داد: ما معتقد هستیم در نظام آموزش‌عالی باید نهادینه شود که بتوانیم به‌راحتی ارتباط بگیریم و گفت‌وگو کنیم و پیش از این‌که بدخواهان و مغرضان، رویدادهای ما را روایت کنند، خودمان روایت دست اول را عرضه کنیم. جهاد تبیین هم ناظر بر همین است که روایت درست را خودمان بگوئیم و صادقانه هم بیان کنیم و برای تحقق این امر، همکاری رسانه‌ای دانشگاه تهران و رسانه‌های جهاد دانشگاهی، سازنده و اثرگذار خواهد بود.

کلید واژه ها: دکتر مسلمی نائینی جنگ روایت‌ها

آخرین ویرایش۰۶ اسفند ۱۴۰۱