تأکید مجلس بر ضرورت حمایت از فعالیت‌های فن‌آورانه جهاد دانشگاهی در بودجه ۱۴۰۲

اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در دیدار با دکتر «حسن مسلمی‌نائینی»، رئیس جهاد دانشگاهی بر ضرورت حمایت از فعالیت‌های فن‌آورانه، نوآورانه و فرهنگی جهاد دانشگاهی در بودجه سال ۱۴۰۲ تأکید کردند.
۰۳ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۸:۵۳ کد : ۵۲۹۱۵ اخبار عمومی
تعداد بازدید:۲۰۱
اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در دیدار با دکتر «حسن مسلمی‌نائینی»...
تأکید مجلس بر ضرورت حمایت از فعالیت‌های فن‌آورانه جهاد دانشگاهی در بودجه ۱۴۰۲

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، دکتر «حسن مسلمی‌نائینی»، رئیس جهاد دانشگاهی با حضور در محل مجلس شورای اسلامی با دکتر «سیدمحسن دهنوی»، دکتر «احمد نادری»، دکتر «سیدنظام‌الدین موسوی»، دکتر «محمدرضا دشتی‌اردکانی» و دکتر «محمد رشیدی» از اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی در این دیدار با اشاره به بودجه پیش‌بینی‌شده برای جهاد دانشگاهی در لایحه بودجه سال 1402 کل کشور، خاطرنشان کرد: مجموع بودجه‌ای که به‌صورت سالانه در لایحه تقدیمی از سوی دولت برای ردیف اصلی جهاد دانشگاهی در نظر گرفته می‌شود اندک است و با توجه به گستردگی فعالیت‌های علمی، فن‌آورانه، نوآورانه در حوزه‌های مختلف پژوهشی و برنامه‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی در کل کشور و تعداد نیروی انسانی فعال در این نهاد انقلابی، این میزان بودجه کفاف فعالیت‌های این نهاد را نمی‌دهد.

وی افزود: در سال گذشته نیز در مواردی مانند حمایت از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در بخش درمان ناباروری، تشخیص زودهنگام و درمان سرطان پستان و شماری از طرح‌های فن‌آورانه جهاد دانشگاهی در قالب تبصره‌های 14 و 17 قانون بودجه تصویب شد و این در حالی است که تخصیص بودجه جهاد دانشگاهی تا به امروز بسیار اندک بوده است.

دکتر مسلمی‌نائینی بر ضرورت حمایت هرچه بیشتر از جهاد دانشگاهی در کمیسیون تلفیق بودجه سال 1402 و تخصیص اعتبارات بیشتر باهدف توسعه فعالیت‌های فن‌آورانه و نوآورانه جهاد دانشگاهی در کل کشور تأکید کرد.

بر اساس این گزارش، دکتر «سیدمحسن دهنوی»، نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با تأکید بر حمایت اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از جهاد دانشگاهی و تخصیص بودجه به این نهاد انقلابی در فرآیند بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق، گفت: در خصوص افزایش تخصیص بودجه ردیف‌های جهاد دانشگاهی پیگیری لازم انجام خواهد شد. در بودجه سال 1402 نیز قطعاً پیگیر خواهیم بود که علاوه‌بر تکرار ردیف‌های پیش‌بینی‌شده در سال 1401، شاهد افزایش بودجه جهاد دانشگاهی نیز باشیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در زمینه درمان ناباروری، افزود: پیگیری خواهیم کرد که پروژه بیمارستان تخصصی زنان که از سوی جهاد دانشگاهی در حال ساخت است با حمایت مجلس و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به سرانجام برسد.

همچنین دکتر «احمد نادری»، نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت‌های مثبت جهاد دانشگاهی در سراسر کشور، گفت: این مجموعه انقلابی فعالیت‌های خوبی در زمینه‌های متعدد مانند درمان ناباروری، پیشگیری و درمان سرطان پستان، فعالیت‌های فنی و مهندسی و کشاورزی و فعالیت‌های دانشجویی و فرهنگی دارد و لازم است با اختصاص بودجه به این نهاد، از فعالیت‌های مذکور حمایت شود.

وی با تأکید بر ضرورت تخصیص بودجه‌های پیش‌بینی‌شده در قانون بودجه سال 1401 افزود: تخصیص بودجه از محل تبصره 14 اندک بوده است و با توجه به این‌که بخشی از بودجه جهاد دانشگاهی نیز از محل همین تبصره است، لازم است سازمان برنامه‌ و بودجه در زمینه تخصیص بودجه این نهاد تا پایان سال عنایت ویژه‌ای داشته باشد.

در ادامه این دیدار دکتر «سیدنظام الدین موسوی»، نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از گذشته با فعالیت‌های جهاد دانشگاهی آشنایی داشته‌ایم و قطعاً با حمایت کامل از این نهاد انقلابی، شاهد توسعه فعالیت‌ها در کشور خواهیم بود.

دکتر «محمدرضا دشتی‌اردکانی»، نماینده مردم اردکان و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار تصریح کرد: فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در استان‌های مختلف کشور مورد تأکید و حمایت اعضای هیئت رئیسه مجلس است و در بودجه سال جاری از این نهاد حمایت خواهیم کرد.

دکتر «محمد رشیدی»، نماینده مردم کرمانشاه و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز بر حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی تأکید و خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز از جهاد دانشگاهی حمایت کردیم و بودجه خوبی به این مجموعه اختصاص یافت، اما با توجه به این‌که درصد تخصیص تا این لحظه اندک بوده است، لازم است پیگیری لازم از سازمان برنامه ‌و بودجه انجام شود.

کلید واژه ها: سازمان جهاد دانشگاهی تهران

آخرین ویرایش۱۹ بهمن ۱۴۰۱