جهاد دانشگاهی تهران در قالب یک طرح پژوهشی انجام می‌دهد

سنجش و بهره‌برداری از نظرات شهروندان با هدف ارتقای خدمت‌رسانی و عملکرد شهرداری تهران

پژوهشکده مطالعات توسعه جهاد دانشگاهی تهران در قالب یک طرح پژوهشی و با هدف ارتقای خدمت‌رسانی و عملکرد شهرداری تهران نظرات شهروندان را سنجش و از آن‌ها در جهت هدف مورد نظر بهره‌برداری می‌کند.
۲۰ تیر ۱۴۰۱ | ۰۹:۴۳ کد : ۴۵۸۱۱ مطالعات توسعه
تعداد بازدید:۴۰۹
سنجش و بهره‌برداری از نظرات شهروندان با هدف ارتقای خدمت‌رسانی و عملکرد شهرداری تهران

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، شهر تهران به‌عنوان پایتخت سیاسی کشور و بر اساس شعار امسال شهرداری تهران با عنوان «تهران کلان‌شهر الگوی جهان اسلام» از جایگاه خاصی برخوردار است. موقعیت توپولوژیکی و گستردگی جغرافیایی شهر تهران، جمعیت بالای شاغل شهر در روز و ساکنان آن در شب، هم‌چنین مسائل و مشکلات موجود در شهر تهران به لحاظ ترافیک، آلودگی و ... ارائه خدمات به شهروندان در حوزه­های مختلف را همواره با چالش مواجه کرده است که این امر به تأثیر در رضایت‌مندی آنان در حوزه­های مختلف عملکردی شهرداری منجر شده است.

در این راستا ضرورت دارد عملکرد مدیریت شهری در حوزه‌های مختلف به دقت ارزیابی شود، چون از مهم‌ترین اهداف شهرداری تهران ارتقای شرایط کار و زندگی جمعیت ساکن در قالب اقشار و گروه­های مختلف اجتماعی و اقتصادی و حفاظت از حقوق شهروندان، تشویق به توسعه اقتصادی و اجتماعی پایدار و حفاظت از محیط کالبدی است و  این ارتقا زمانی مفهوم می­یابد که شهروندان از شرایط ایجاد شده توسط شهرداری و سازمان‌های مرتبط با آن رضایت داشته باشند.

پژوهشکده مطالعات توسعه جهاد دانشگاهی هم در جهت انجام مأموریت‌های خویش و پاسخگویی به نیازهای پژوهشی سازمان­ها و دستگاه­های اجرایی کشور، طی قراردادی با مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، پروژه­ای را با عنوان «سنجش و بهره‌برداری از نظرات شهروندان با هدف ارتقای خدمت‌رسانی و عملکرد شهرداری تهران» در تاریخ 21 خرداد ماه 1401 منعقد کرده است تا طی 4 ماه، میزان رضایت‌مندی شهروندان تهرانی از حوزه‌ های مأموریتی شهرداری(به تفکیک حوزه های عمرانی و فنی، زیباسازی شهری، حمل و نقل و ترافیک، اجتماعی و فرهنگی و خدمات شهری و محیط زیستی) را در مناطق 22 گانه شهر تهران بررسی و سنجش کند و با ارائه راهکارهای بهبود به تفکیک در این حوزه­ها، رضایت شهروندان تهرانی را افزایش دهد.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی تهران شهرداری تهران

آخرین ویرایش۲۰ تیر ۱۴۰۱