در مراسم گرامی‌داشت چهل و چهارمین سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی انجام شد

تجلیل از مهندس نورس قنبرپور به‌عنوان جهادگر ممتاز کشوری از جهاد دانشگاهی تهران

در چهل و چهارمین مراسم گرامی‌داشت سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی، از «نورس قنبرپور عبدلی» به‌عنوان جهادگر ممتاز کشوری از سازمان جهاد دانشگاهی تهران تجلیل شد.
۲۱ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۱:۱۹ کد : ۷۴۶۲۹ پژوهش و فناوری معاونت پژوهش و فناوری
تعداد بازدید:۷۸
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، از فعالیت‌های شاخص مهندس قنبرپور جهادگر ممتاز کشوری می‌توان به ایفای نقش کلیدی در بیش از ۲۰ پروژه مهم و حیاتی صنایع کشور در حوزه فن‌آوری مواد ویژه فلزی، تولید فلزات رنگین مورد نیاز صنایع نظامی، تأمین قطعات فلزی با دانش فنی بالا و با کاربرد در تولید ژنراتورها و پروژه مهم چرخ مسی و کریستالیزاتور برای نخستین بار در کشور اشاره کرد.
تجلیل از مهندس نورس قنبرپور به‌عنوان جهادگر ممتاز کشوری از جهاد دانشگاهی تهران

موفقیت در سرعت اجرای طرح‌ها، بهینه‌سازی فرآیندها، ایجاد فرصت و بسترسازی حضور و به‌کارگیری نیروهای جوان در پروژه‌ها، حمایت از منابع انسانی کلیدی و توانمند و ایجاد منابع درآمدی پایدار از طریق تجاری‌سازی دستاوردها از دیگر فعایت‌های این پژوهشگر ممتاز در سازمان جهاد دانشگاهی تهران است.

براساس این گزارش، روز سه‌شنبه 16 مرداد  1403مراسم گرامی‌داشت چهل و چهارمین سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی با حضور دکتر محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری، دکتر حسن مسلمی‌نائینی رئیس جهاد دانشگاهی، دکتر مجتبی خیام نکویی، معاون وزیر جهاد‌ کشاورزی و رئیس سازمان تات در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علم و فرهنگ این نهاد برگزار شد.

در این مراسم طرح‌های شاخص این نهاد در حوزه‌های مهندسی و پزشکی، کشاورزی و هنر، علوم انسانی و اجتماعی معرفی شدند و از 5 جهادگر ممتاز و 44 جهادگر شایسته تقدیر جهاد دانشگاهی تجلیل شدند.

هیأت داوران نخستین دوره انتخاب جهادگران «ممتاز جهاد دانشگاهی» متشکل از دکتر یعقوب فتح‌الهی، معاون پژوهش و فن‌آوری، دکتر حسن فارسی، معاون هماهنگی و امور مجلس، دکتر کمال خدایی، رئیس سازمان شهید بهشتی، دکتر حبیب‌الله اصغری، رئیس سازمان خواجه نصیرالدین طوسی و دکتر جمال رحیمیان رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران بیانیه‌ای صادر کردند.

در بخش نخست این بیانیه آمده است: جهاد دانشگاهی می‌تواند آن دستگاهی باشد که این موج جوان تحصیل‌‌کرده و دانشجوی کشور را در داخل دانشگاه‌ها هدایت کند و این‌ها را به پختگی و کمال لازم برساند. (مقام معظم رهبری) بررسی فرهنگی و اجتماعی جوامع نشان‌دهنده‌ی احترام و اکرام آن‌ها به نخبگان و برگزیدگان خود است در این میان بی‌تردید یکی از رسالت‌های مراکز علمی، پژوهشی و فن‌آوری بسترسازی جهت شناسایی نخبگان و فرهیختگان و معرفی آنان به عنوان الگوی معاصر به نسل جوان است.

در ادامه این بیانیه با بیان این‌که ما امضاکنندگان زیر به‌عنوان هیأت داوران انتخاب جهادگران ممتاز جهاد دانشگاهی شهادت می‌دهیم که مجموعه‌ی پرونده‌های ارجاع شده به دبیرخانه انتخاب جهادگر ممتاز همگی مشحون از سوابق‌عالی و ارزشمند علمی، فرهنگی و اجرایی بوده است، آورده شده است:  به‌نحوی که برگزیدن پنج نفر از میان این شایستگان کمی دشوار می‌نمود اما در هر صورت گریزی جز شاخص‌گزاری و بررسی سوابق و پرونده‌های مطروحه و غربالگری طی چند مرحله نبود.

در بخش دیگر این بیانیه با تأکید بر این‌که  در این مسیر بی‌تردید جز شایستگی‌ها، سوابق عملکرد و ارزش‌های متعالی جهاد دانشگاهی هیچ موضوع دیگری مطمع نظر نبود، ادامه داده است: در اینجا ضمن ابراز خشنودی و احساس غرور از وجود خیل کثیری از نخبگان قابل ستایش در مجموعه ارزشمند علمی، انقلابی و ارزشی جهاد دانشگاهی اعلام می‌داریم که بر اساس شاخص‌های قطعی اعلام شده افراد زیر به‌عنوان جهادگران ممتاز موفق به کسب امتیاز و جلب نظر اعضای هیأت داوران شده‌اند هم‌چنین در این مقام اذعان می‌کنیم که علی‌رغم دقت زیاد و وسواس ویژه در برگزیدن ممتازین، نتیجه داوری خود را مصون از سهو و خطای احتمالی نمی‌دانیم و دلیل آن را هم غرابت بسیار زیادتر شایستگی‌ها، سوابق، عملکردها و دستاوردهای علمی، پژوهشی و یا مدیریتی نامزدها می‌دانیم.

در پایان این بیانیه آمده است که از دست‌اندرکاران اجرای این ایده بسیار زیبا و الگوساز تقدیر و تشکر نموده و موفقیت همگان را از درگاه خداوند منان مسألت می‌نماییم.

آخرین ویرایش۲۱ مرداد ۱۴۰۳