به‌همت انتشارات جهاد دانشگاهی تهران،

کتاب مهندسی «مرجع جامع کنترل»، در سیستم حمل و نقل چاپ و راهی بازار نشر شد

انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران، جلد نخست کتاب «مرجع جامع کنترل»، تاریخچه، کنترل کلاسیک، کنترل مدرن خطی و غیر خطی در سیستم حمل و نقل اعم از هواپیما، فضاپیما، کشتی، زیردریایی، خودرو، ربات‌ها را چاپ و راهی بازار نشر کرد.
۲۵ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۶:۰۸ کد : ۷۰۱۷۴ فرهنگی
تعداد بازدید:۳۶
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، کتاب «مرجع جامع کنترل»، تألیف «رائول آر. جیتندرا» و «آیاگاری راماکالیان» و ترجمه دکتر محمدعلی امیری آتشگاه، دانشیار دانشگاه تهران، دکتر مریم ملک‌زاده، دانشیار دانشگاه اصفهان، مهندس علی عبداللهی، کارشناسی ارشد دانشگاه تهران است.
کتاب مهندسی «مرجع جامع کنترل»، در سیستم حمل و نقل چاپ و راهی بازار نشر شد

در بخش پیش‌گفتار این کتاب از مترجمان می‌خوانیم:

اهمیت مفاهیم و مسائل مرتبط با هدایت، کنترل و ناوبری هر وسیله نقلیه، اعم از هواپیما، فضاپیما، کشتی، زیردریایی، خودرو و ربات‌ها بر روی کره زمین و حتی در فضا بر کسی پوشیده نیست. این مسائل، تأثیر قابل‌توجهی بر عملکرد و امنیت این وسائل نقلیه دارند و در حوزه‌های مختلف از صنعت هوا و فضا تا حمل و نقل روزمره، به‌عنوان جزء ضروری در طراحی و بهینه‌سازی آن‌ها در نظر گرفته می‌شوند.

با توجه به تخصص و تجربه مترجمان/ مولفان در زمینه هدایت، ناوبری و کنترل ربات‌های هوایی و انواع وسایل هوافضایی، این مرجع که دربرگیرنده مبانی و کاربردهای متنوعی در زمینه علم و مهندسی کنترل می‌باشد، برای ترجمه برگزیده شده است. این کتاب به‌طور جامع و کامل، از پیشینه تاریخی تا مباحث روز، طیف گسترده‌ای از مباحث کنترلی را پوشش می‌دهد. از نظریه‌های کنترل کلاسیک تا مدرن و از روش‌های خطی و غیرخطی، تمامی جنبه‌های مرتبط با منترل در این کتاب به دقت و دانش فنی بالا بررسی شده‌اند.

از ویژگی‌های ارزشمند این ترجمه، تصحیح مفاهیم و انتقال دقیق مطالب، مطابق با زبان فارسی می‌باشد. به‌علاوه، افزون‌بر منبع اصلی، این نسخه ترجمه شده شامل دو بخش تکمیلی است که با تأکید بر تجربیات مترجمین و بهره‌گیری از منابع موجود، به مباحث مشاهده‌گر در کنترل مدرن و نیز توسعه مفاهیم کنترل مود لغزشی می‌پردازد.

این کتاب افزون‌بر گام موثر در راستای توسعه علم و دانش در این حوزه‌ی مرزوبوم، می‌تواند منبعی معتبر برای علاقه‌مندان، دانشجویان و پژوهشگران هم باشد. این کتاب علاوه‌بر  موازنه بین ارائه مفاهیم تئوری و رویکردهای کاربردی، به‌عنوان یک منبع به‌روزتر نسبت به موارد مشابه، در درس‌های دانشگاهی و مراکز صنعتی و تحقیقاتی، بسیار سودمند و ارزشمند خواهد بود. از طریق این کتاب، علاقه‌مندان به این حوزه می‌توانند به‌طور جامع به کسب دانش و مهارت‌های مرتبط با طراحی و تحلیل در علوم و مهندسی کنترل پرداخته و در پیشبرد تحقیقات و پروژه‌های خود پیشرو باشند.

جلد نخست کتاب مهندسی «مرجع جامع کنترل»، در 4 فصل و 276 صفحه به‌همراه ضمائم به بهای 230 هزار تومان توسط انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران چاپ و منتشر شد.

آخرین ویرایش۲۵ فروردین ۱۴۰۳