هم‌زمان با روز گرامی‌داشت «مقام شهید»

پوستر شهدای جهاد دانشگاهی در ساختمان ستاد سازمان جهاد دانشگاهی تهران رونمایی شد

هم‌زمان با ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا، از پوستر شهدای جهاد دانشگاهی در ساختمان ستاد سازمان جهاد دانشگاهی تهران با حضور جمال رحیمیان، رئیس سازمان معاونان و مدیران رونمایی شد.
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۹:۲۹ کد : ۶۹۶۴۰ تاپ خبر اخبار عمومی
تعداد بازدید:۹۷
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، جمال رحیمیان، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران، با اشاره به جایگاه شهید و شهادت در روند انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، درباره جهادگر شهید حجت‌الاسلام سید مهدی تقوی، مدیرعامل سابق خبرگزاری ایکنا، رئیس پیشین سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور که در حادثه تروریستی ۱۷ خرداد داعش در مجلس شورای اسلامی به شهادت رسید، گفت: ایشان آخرین جهادگر شهید جهاد دانشگاهی بودند.
پوستر شهدای جهاد دانشگاهی در ساختمان ستاد سازمان جهاد دانشگاهی تهران رونمایی شد

وی، با تأکید بر ضرورت توجه بیشتر به فرهنگ شهید و  شهدا در جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک نهاد ارزشی و انقلابی در ادامه زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: امروز و به‌مناسبت روز گرامی‌داشت مقام شهدا تابلوهای مزین به تصاویر شهدای عزیز جهاددانشگاهی در همه ساختمان‌های سازمان جهاد دانشگاهی تهران  نصب می‌شود.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران، با اشاره به آیه شریفه وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ گفت: شهدا زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند.

رحیمیان، افزود: طبق این آیه کریمه شهدا زنده هستند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند و در حقیقت این ما هستیم که به شهدا نیازمند هستیم و گرنه شهدا به ما نیازی ندارند.

در ادامه این مراسم مهندس آشنا معاون پشتیبانی سازمان جهاد دانشگاهی تهران و از رزمندگان دوران دفاع مقدس به بیان خاطره خود از دوران دفاع مقدس پرداخت.

وی، گفت: در عملیات بدر به گردن یکی از هم‌رزمان از پشت گلوله‌ای اصابت کرد ما به‌علت آن‌که در محاصره بعثی‌ها بودیم امکان انتقال او را به پشت جبهه برای دریافت خدمات درمانی نداشتیم پس از مدتی که او بیهوش شده بود به‌کمک یک دستگاه موتورسیکلت که به راکب بسته شده بود به پشت جبهه منتقلش کردیم. حال وی مساعد شد و در صحبتی به من گفت من شاهد همه اتفاقات در آن زمان بودم که برای من جالب بود. این رزمنده حسین عجیبی در عملیات والفجر 8 براثر اصابت تیر به پیشانی شهید شد.

22 اسفند روز بزرگداشت شهدا، فرصتی برای ادای احترام به محضر همه شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی و خانواده‌های این عزیزان و به‌خصوص شهدای والامقام جهاد دانشگاهی است.

آخرین ویرایش۲۳ اسفند ۱۴۰۲