کتاب «رویای نیمه شب»، منتخب هشت‌بهشت

معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، کتاب «رویای نیمه شب»، اثر مظفر سالاری را برای مسابقه کتابخوانی هشت‌بهشت و مطالعه دانشجویان انتخاب کرده است.
۱۴ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۸:۴۲ کد : ۶۹۲۷۲ فرهنگی
تعداد بازدید:۷۶
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، رویای نیمه شب، رویایی است از جنس عشق که در فضای مذهبی شهر حله در عراق، که زمانی جایگاه حوزه علمیه شیعه و زادگاه مجتهدان بسیاری بوده است، جریان دارد.
کتاب «رویای نیمه شب»، منتخب هشت‌بهشت

این رمان در گونه ادبیات دینی قرار می گیرد. قرن سوم هجری است و در شهر حله کشمکش میان شیعه و سنی در جریان است کشمکشی که حاکمان قدرت‌طلب به آن دامن می‌زنند. در این فضا هاشم که سنی است به ریحانه ی شیعه مذهب دل می‌بازد. موانع در راه این عشق بسیار است و هاشم می‌کوشد بر این موانع پیروز شود. عشق است که داستان را جلو می‌برد و در نهایت معجزه ی آن بر مشکلات ناشی از تفاوت مذاهب چیره می‌شود.

نویسنده در تعلیق، فضاسازی و صحنه‌پردازی توانسته است موفق عمل کند. چاپ‌های متعدد این اثر نشان از استقبال مخاطبان دارد. نویسنده تلاش می‌کند از این طریق پیوندی میان شیعه و سنی برقرار کند.

دانشجویان علاقه‌مند کتابخوانی می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی باشگاه کتابخوانی دانشجویان ایران به نشانی BookRc.ir روز دوشنبه 27 فروردین  1403 از ساعت ۹ تا ۲۴ در مسابقه کتابخوانی هشت‌بهشت شرکت و با یکدیگر رقابت کنند.

مراجعه دانشجویان به پایگاه اطلاع‌رسانی باشگاه کتابخوانی دانشجویان ایران برای ثبت‌نام و شرکت الزامیست. به برگزیدگان این مسابقه جوایز 5 میلیون ریالی اهدا می‌شود.

هم‌چنین دانشجویان می‌توانند در کانال ایتا مسابقات کتابخوانی هشت‌بهشت به شناسه  FJUTBookRC@ عضو شوند.

معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، این مسابقه را با همکاری و مشارکت سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، دانشگاه پیام‌نور، معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علم و فرهنگ، خانه کتاب و ادبیات ایران و دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌کند.

کلید واژه ها: مسابقه کتابخوانی هشت‌بهشت کتاب رویای نیمه شب

آخرین ویرایش۱۴ اسفند ۱۴۰۲