نقد و بررسی کتاب «بهمن در راه است آموزش‌عالی و انقلاب پیش‌رو» در طرح ملی فصل سخن

۱۳ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۹:۱۷ کد : ۶۹۲۲۵ فرهنگی
تعداد بازدید:۵۹
معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، در پنجمین دوره طرح ملی فصل سخن، کتاب «بهمن در راه است آموزش‌عالی و انقلاب پیش‌رو» ترجمه مجتبی شریعتی‌نیاسر عضو هیأت علمی گروه مهندسی شیمی و رئیس دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه تهران را با حضور کارشناسان نقد و بررسی می‌کند.
نقد و بررسی کتاب «بهمن در راه است آموزش‌عالی و انقلاب پیش‌رو» در طرح ملی فصل سخن

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، در راستای سلسله نشست‌های نقد و بررسی کتب علوم انسانی سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی، معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران با مشارکت و همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران کتاب «بهمن در راه است آموزش‌عالی و انقلاب پیش‌رو» با حضور مجتبی شریعتی‌نیاسر، استاد دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه تهران، دکتر حسین عباسیان، عضو هیأت علمی گروه مدیریت آموزشی دانشگاه خوارزمی، محمدرضا دادگستر، دانشجوی دکتری سیاستگذاری عمومی دانشگاه تهران، زهرا احتشام، دانشجوی دکتری مدیریت آموزش‌عالی دانشگاه تهران نقد و بررسی می‌شود.

کتاب بهمن درراه است، دربارهٔ وضعیت آموزش‌عالی در جهان و نیاز به بازنگری در آن، اخیراً به همت مجتبی شریعتی‌نیاسر هیئت‌علمی دانشکده مهندسی شیمی ترجمه شده است.

مایکل باربر، کتلین دئلی و سعد ریزوی مولفان این کتاب در این مجموعه نسبت به بروز تحولات پیش‌رو در وضعیت آموزش‌عالی و نیاز به تغییرات بنیادی در نظام آموزش هشدار داده‌اند. بخش‌های مختلف کتاب ضمن بررسی وضعیت فعلی دانشگاه‌ها در قرن بیستم و آنچه در زیر سطح آموزش می‌گذرد، سعی در به چالش کشیدن معیار رضایت در مؤسسات آموزش عالی سنتی دارد.

نشست نقد و بررسی کتاب «بهمن در راه است آموزش‌عالی و انقلاب پیش‌رو»، روز دوشنبه 14 اسفند ماه 1402 از ساعت 16 تا 18 در محل مرکز فرهنگی، زنده‌یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی، واقع در دانشگاه تهران(پردیس مرکزی)، ضلع جنوبی ساختمان دانشکدگان فنی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان نقد و بررسی مباحث علمی می‌توانند از طریق لینک www.roytab.ir به‌صورت مجازی در جلسه حضور داشته باشند.

کلید واژه ها: کتاب بهمن در راه است سازمان جهاد دانشگاهی تهران

آخرین ویرایش۱۳ اسفند ۱۴۰۲