در راستای سلسله نشست‌های نقد کتب علوم انسانی،

کتاب «بازگشت به رام‌الله» نقد و بررسی می‌شود

معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، در پنجمین دوره طرح ملی فصل سخن، کتاب «بازگشت به رام‌الله» نوشته مرید برغوثی شاعر توانمند فلسطینی را با حضور کارشناسان نقد و بررسی می‌کند.
۰۲ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۸:۰۰ کد : ۶۸۸۹۶ فرهنگی اخبار عمومی
تعداد بازدید:۱۱۱
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، در راستای سلسله نشست‌های نقد و بررسی کتب علوم انسانی سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی، معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران با مشارکت و همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران کتاب «بازگشت به رام‌الله» از آثار ارزشمند نگارش تجربۀ وجودی نزد گروه‌های مختلف فلسطینی را نقد و بررسی می‌کند.
کتاب «بازگشت به رام‌الله» نقد و بررسی می‌شود

این اثر، داستان بازگشت به رام‌الله در سپتامبر ۱۹۹۶ را به تصویر می‌کشد، آن هم پس از گذراندن سال‌های طولانی غربت و دوری از وطن، بازگشتی که آمیزه‌ای از احساس شادی، پشیمانی، اندوه، شگفتی، خشم و... است.

کتاب بازگشت به رام‌الله، در سال ۱۹۹۷ منتشر شد. پس از استقبال جهان عرب از این اثر، کتاب جایزۀ ادبی «نجیب محفوظ» را از طرف دانشگاه آمریکایی قاهره دریافت کرد.

این کتاب با حضور دکتر جواد اصغری، دانشیار گروه زبان و ادبیات عرب دانشگاه تهران، هاجر زمانی، مترجم کتاب، منصور براتی دانشجوی دکتری اندبیشه سیاسی دانشگاه تهران و مهدی احمدی، دانشجوی دکتری روابط بین‌الملل دانشگاه خوارزمی روز سه‌شنبه 8 اسفند 1402 از ساعت 13 تا 15 در مرکز فرهنگی زنده‌یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی واقع در پردیس مرکزی ضلع جنوب دانشکدگان فنی نقد و بررسی می‌شود.

علاقه‌مندان شرکت در نشست نقد و بررسی کتاب «بازگشت به رام‌الله» می‌توانند از طریق لینک www.roytab.ir  به‌صورت مجازی حضور داشته باشند.

کلید واژه ها: بازگشت به رام‌الله

آخرین ویرایش۰۲ اسفند ۱۴۰۲