برگزاری سیزدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران مهر ۱۴۰۳ اعلام شد

۲۲ آذر ۱۴۰۲ | ۱۰:۱۹ کد : ۶۶۱۹۵ تاپ خبر اخبار عمومی معاونت فرهنگی
تعداد بازدید:۶۴
دبیر سیزدهمین آیین اعطای تندیس ملی به دانشجویان ایران، از برگزاری این رویداد فرهنگی در مهر ۱۴۰۳ خبر داد و اظهار امیدواری کرد که در این دوره بیش از گذشته بتوان در داوری‌ها عدالت را بهتر رعایت کنیم.
برگزاری سیزدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران مهر ۱۴۰۳ اعلام شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، جمال رحیمیان، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران، در مراسم تقدیر از دست‌اندرکاران دوازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری و نمایندگان سازمان‌های همکار در محل سالن جلسات حوزه ریاست، برگزاری این رویداد فرهنگی را خارج از قوانین و مقررات اداری کاری حسی و از روی عشق و علاقه دانست و خاطرنشان کرد: همه این موارد را مرهون الطاف الهی و همکاری صادقانه دوستان هستیم.

وی، تأثیرگذاری برگزاری این قبیل رویدادهای فرهنگی را در میان جوانان و دانشجویان کشور بسیار ارزشمند برشمرد و افزود: از حضرت رسول اکرم(ص) نقل است که خطاب به امیرالمومنین که عازم یمن بودند گفت اگر بتوانی در این سفر یک نفر را هدایت کنی ارزش آن بالاتر از همه منظومه شمسی است.

دبیر سیزدهمین آیین اعطای تندیس ملی به دانشجویان ایران، با بیان این‌که به جد معتقدم کار تندیس فداکاری رسالت احیاء انسان‌ها، روح‌ها و جان‌های انسان‌ها را برعهده دارد، در ادامه تصریح کرد: در قالب برگزاری این رویداد فرهنگی طی 12 دوره بیش از 550 گروه و فرد فداکار شناسایی و به جامعه معرفی شدند و قطعاً این جوانان و دانشجویان فداکار پس از تقدیر روحیه ایثار و فداکاری خود را هم‌چنان حفظ کرده و اشاعه می‌دهند.

رحیمیان، فعالیت‌های ایثارگرانه در جهت آبادانی و نجات جان انسان‌ها را شایسته تقدیر دانست و گفت: در این دوره می‌توان از ایده‌های جدید جوانان کانون‌های دانشجویی و خیریه‌ها هم استفاده کرد و امید می‌رود در سیزدهمین دوره برنامه‌ریزی در فضای دانشجویی و با ایده‌های جدید دانشجویی شکل بگیرد.

وی، برگزاری این دوره را متفاوت از دوره‌های قبل پیش‌بینی کرد و افزود: شناسایی جوانان گمنامی که برای نجات جان هموطنان خود به محیط‌های دور دست رفته و با از خودگذشتگی جان خود را به خطر می‌اندازند جای تقدیر مادی و معنوی بسیار دارد.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران، از بازنگری و بازنویسی آیین‌نامه برگزاری مراسم اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران پس از برگزاری جلسه نقد دوره دوازدهم خبر داد و گفت: سپس این آیین‌نامه در شورای سیاستگذاری و شورای‌عالی برای اجرا به تصویب نهایی خواهد رسید.

یکی از حاضرین هم مهم‌ترین لوازم فرهنگسازی در جامعه را گفتمان‌سازی در قالب برگزاری نشست‌ها و ... دانست و نمونه بارز آن برگزاری پیش‌نشست‌هایی در دانشکده‌ها با حضور کارشناسان در سال 98 عنوان کرد که بازخورد مناسبی هم داشت.

از دیگر حاضرین کار در حوزه برگزاری تندیس فداکاری را کاری مثبت و ارزشمند دانست و اظهار امیدواری کرد که این قبیل حرکت‌های مثبت و ارزش‌آفرین در سال‌های آینده هم ادامه داشته باشد.

براساس این گزارش، در این جلسه نمایندگان سازمان‌های همکار از سازمان‌های انتقال خون، نظام پزشکی کشور، دانشگاه آزاد اسلامی، وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری و سازمان جوانان هلال‌احمر حضور داشتند که با اعطای لوح و هدایایی نقدی از آن‌ها تقدیر شد.

آخرین ویرایش۲۲ آذر ۱۴۰۲