کتاب «مربیگری مغز» با ویرایش جدید منتشر شد

تعداد بازدید:۲۶۷
انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران، چاپ پنجم کتاب مربیگری مغز کاربردهای عملی علوم اعصاب در مربیگری را با ویرایش جدید چاپ و منتشر کرد.
کتاب «مربیگری مغز» با ویرایش جدید منتشر شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، این کتاب را «جوزف اوکانر» و «اندریا لاگس» به رشته تحریر درآورده و دکتر «احسان چیت‌ساز»، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و «محمدامیر لطفی» آن‌را ترجمه کرده‌اند.

این کتاب با نگاهی عملی و آموزنده به عمیق‌ترین و پیچیده‌ترین عملکردهای ما ورود می‌کند. جوزف و آندریا موضوعی کاملاً پیچیده را در نظر گرفته‌اند و با سبک نوشتاری جذاب، مباحث شگفت‌انگیز و پیچیده، علوم اعصاب و روانشناسی را برای هرکسی ساده و در دسترس کرده‌اند و باعث شده‌اند که این مفاهیم، نه‌تنها برای همه مربیان، معلمان، مربیان کسب‌وکار، مربیان ورزشی و اساتید دانشگاه‌ها قابل درک باشد، بلکه مهم‌تر از آن، با استفاده هنرمندانه از مثال‌ها، استعاره‌ها و داستان‌ها، موضوع را برای همه افراد جذاب و قابل‌فهم کرده‌اند.

درحالی‌که بیشتر مربیان بر روی کار با ذهن مراجعان خود تمرکز می‌کنند، این کتاب کاوش عمیقی را در زمینۀ مغز و اعصاب انجام داده و به مربیان نشان می‌دهد که مغز چگونه کار می‌کند، چگونه مربیگری می‌تواند مغز را تغییر دهد و این تغییرات چقدر ارزشمند هستند.

به‌عبارتی این کتاب به روشی کاربردی نشان می‌دهد که چگونه باید جدیدترین بینش‌های علوم اعصاب را در زمینه‌های توسعه «فردی – مربیگری» و درمان شناختی به‌کار گرفت.هم‌چنین با مرور بر روش کارکرد مغز توضیح می‌دهد که چگونه مغز ما به‌علت اعمال و افکارمان تغییر می‌کند. سپس چگونگی تغییر عادت‌ها را از طریق انعطاف‌پذیری عصبی شرح می‌دهد.

درک کردن هدف‌ها و مدل‌های ذهنی از دیدگاه علوم اعصاب به ما کمک می‌کند تا با مدل‌های ذهنی کار کرده و آن‌ها را تغییر دهیم و از طرفی آشکار شدن احساسات و بنیان‌های عاطفی ارزش‌ها می‌تواند ما را در راستای بهتر زیستن یاری کند.

مهم‌تر از همه علوم اعصاب نحوه یادگیری و قدرت انتظارات را روشن می‌کند. این کتاب هم‌چنین نکات کلیدی لازم را برای عملکرد بالا و رهبری در علوم اعصاب می‌کاود و ابزارهای جدیدی را در اختیار قرار می‌دهد تا بتوانید آینده بهتری را برای خود و دیگران خلق کرد. این کتاب خواننده را متوجه عمق و پیچیدگی تفکرات و احساساتش می‌کند.

آخرین ویرایش۱۵ آذر ۱۴۰۲