سامانه پژوهش در سازمان جهاد دانشگاهی تهران راه‌اندازی می‌شود

۱۲ آذر ۱۴۰۲ | ۱۳:۲۲ کد : ۶۵۶۰۰ تاپ خبر پژوهش و فناوری معاونت پژوهش و فناوری
تعداد بازدید:۱۰۲
سرپرست معاونت پژوهش و فن‌آوری جهاد تهران، از راه‌اندازی سامانه پژوهش در سازمان جهاد دانشگاهی تهران خبر داد و گفت: اصلاح ساختار و فرآیندها یکی از محورهای هفت‌گانه معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی تهران است.
سامانه پژوهش در سازمان جهاد دانشگاهی تهران راه‌اندازی می‌شود

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، دکتر زهره طاهرخانی، در مراسم معارفه با حضور شماری از همکاران پژوهشی دکتر جمال رحیمیان، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران، مهندس سید عزیز آشنا، معاون پشتیبانی و دکتر لیلا گودرزی، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی تهران در سالن جلسات حوزه ریاست سازمان جهاد دانشگاهی تهران، ایجاد دانش‌فنی و فن‌آوری برای طرح‌های کلان، ایجاد و تقویت ارتباطات و زمینه‌سازی برای آن، توجه و پیگیری جدی بحث بودجه و برنامه‌ریزی برای آن، مدیریت توسعه و توانمندسازی، تدوین آئین‌نامه تشویقی، طراحی الگوی ارزیابی عملکرد و توسعه ظرفیت‌های تجاری‌سازی شرکت‌ها را از برنامه‌های این معاونت برشمرد.

وی، ادامه داد: می‌کوشم طی مدت تصدی مسئولیت با برنامه‌ریزی کارها تقسیم و با نقش حمایتی تسهیل‌گری انجام می‌شود.

در ادامه مراسم دکتر جمال رحیمیان، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران، با بیان این‌که حوزه پژوهش جهاد دانشگاهی با چندین ماه تأخیر پس از انقلاب فرهنگی و تشکیل معاونت آموزشی و فرهنگی راه‌اندازی شد، در ادامه خاطرنشان کرد: تاریخ شفاهی جهاد دانشگاهی نشان می‌دهد که سابقه این معاونت چندان کم نیست. هم‌اکنون حدود 35 پژوهشکده و 3 پژوهشگاه معتبر در جهاد دانشگاهی مأموریت خود را انجام می‌دهند.

توجه به حوزه پژوهش و فن‌آوری لازمه ایجاد زیست‌بوم نخبگان در جهاد تهران است

وی، گفت: اگر معتقدیم جهاد دانشگاهی باید زیست‌بوم نخبگان باشد بی‌تردید نیازمند توجه ویژه به حوزه پژوهش و فن‌آوری هستیم و جهاد همواره کوشیده بستر مناسب زیست‌بوم عالمانه، متعهدانه و جهادی را فراهم کند.

 رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران، با اشاره به فعالیت مدیریت 3 ساله دکتر طاهرخانی در گروه فرآیند رزومه کاری ایشان را برای تصدی این پست نسبت به بقیه همکاران مناسب‌تر دانست و خاطرنشان کرد: این انتخاب در شرایطی انجام شد که دفتر مرکزی در انتخاب افراد سخت‌گیری شدیدی داشت.

دکتر مسعود کمبرانی، مدیر گروه پژوهشی طراحی فرآیندهای شیمیایی جهاد دانشگاهی تهران، حوزه پژوهش و فن‌آوری را مهم ارزیابی کرد و افزود: جهاد دانشگاهی تهران از معدود سازمان‌هایی است که حوزه پژوهش و آموزش آن توأمان رشد و پیشرفت داشته‌اند.

وی، با بیان این‌که آنچه که جهاد تهران را طی سال‌ها نجات داده است حوزه آموزش و پژوهش در کنار هم بوده است، در ادامه تصریح کرد: اما در عین حال باید این دو حوزه با قوت بیشتری به فعالیت خود ادامه دهند.

محمد ولدخانی، مدیر جهاد دانشکده مدیریت، هم با بیان این‌که دکتر طاهرخانی علاوه‌بر مهارت‌های عمومی و مدیریتی تجارب و شایستگی‌های قابل توجهی به‌لحاظ پژوهش و تحقیق دارد، افزود: مهارت انسانی و ادراکی و کنش اجتماعی از دیگر ویژگی‌های ایشان است.

آشنایی به شبکه برنامه، جدی بودن در کار و آشنایی با مفاهیم سنجش و پایش از توانمندی‌های دکتر طاهرخانی

هاشم واعظی، سرپرست گروه پژوهشی مطالعات اجتماعی و فرهنگی توسعه پژوهشکده مطالعات توسعه جهاد دانشگاهی تهران، تواضع، رفتار عالمانه، آشنایی به شبکه برنامه، جدی بودن در کار و آشنایی با مفاهیم سنجش و پایش را از ویژگی‌های دکتر طاهرخانی برشمرد و افزود: افرادی با این ویژگی‌ها در کنار همکاران قطعاً عملکرد موفقی خواهد داشت.

مهندس سید عزیز آشنا، معاون پشتیبانی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، از لوازم توسعه را نگاه غیرجنسیتی به مدیریت دانست و گفت: اعتقاد ندارم آقا یا خانم باشد مهم داشتن شایستگی‌ها و صلاحیت‌هاست. طی 40 سال گذشته ما معاونان و روسای زن در جهاد تهران نداشتیم که ناشی از نگاه مردباورانه بوده است.

وی، در ادامه سعه‌صدر آرامش در کار و مدیریت جهادی دکتر طاهرخانی را ستود.

در پایان مراسم دکتر جمال رحیمیان، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران لوح تصدی مسئولیت سرپرستی معاونت پژوهش و فن‌آوری را به دکتر طاهرخانی اعطا کرد.

آخرین ویرایش۱۲ آذر ۱۴۰۲