سرپرست فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران:

معیار انتخاب کتاب برای مسابقه هشت‌بهشت ایجاد امیدآفرینی برای نسل جوان است

۰۴ آذر ۱۴۰۲ | ۱۴:۲۲ کد : ۶۵۲۳۹ تاپ خبر فرهنگی معاونت فرهنگی
تعداد بازدید:۶۶
سرپرست فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، با بیان این‌که معیار انتخاب کتاب مسابقه مجازی کتابخوانی هشت‌بهشت ایجاد امیدآفرینی برای نسل جوان است، گفت: بهانه برای ناامیدی جوانان در جامعه فراوان است از این‌رو رویکرد جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف اعم از کتابخوانی، خیریه و مهارت‌آموزی تمرکز بر ایجاد امیدآفرینی برای نسل جوان است.
معیار انتخاب کتاب برای مسابقه هشت‌بهشت ایجاد امیدآفرینی برای نسل جوان است

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، نخستین جلسه شورای کانون‌ دانشجویی بوستان(کانون کتاب و کتابخوانی) با حضور جمال رحیمیان، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران و سرپرست فرهنگی سازمان و شماری از دانشجویان در مرکز فرهنگی این سازمان(دکتر سعید کاظمی آشتیانی) برگزار شد.

در این جلسه رحیمیان، با بیان این‌که باید فرصت یادگیری و آزمون و خطا را به دانشجویان داد، در ادامه اظهار کرد: جهاد دانشگاهی همواره می‌کوشد تا بخشی از نسل جوان را به‌لحاظ سواد، تعهد، اهداف و تلاشگری با روحیه جهادی تربیت کند.

وی، با تأکید بر ضرورت تمرکز بر فعالیت‌هایی با هدف رشد نسل جوان، در ادامه خاطرنشان کرد: در این‌صورت جوان ایرانی می‌تواند در اوج سختی و مشکلات رشد و پیشرفت داشته باشد. نمونه بارز یک جهادگر موفق مرحوم دکتر سعید کاظمی آشتیانی است که فعالیت خود را از فضایی کوچک آغاز کرد و هم‌اکنون نتیجه فعالیت‌ها عامل افتخاری برای ایران جهان است.

سرپرست فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، پژوهشگاه رویان را افتخار جهاد دانشگاهی در سراسر دنیا به خصوص در منطقه خاورمیانه، دانست و خاطرنشان کرد: بزرگترین بانک ذخایر ژنتیک، بزرگترین بانک خون بند ناف، از دستاوردهایی است که آغازگر آن همت والای دکتر سعید کاظمی آشتیانی بوده است.

رحیمیان با بیان این‌که هم‌اکنون این پژوهشگاه از کشورهای خارجی برای درمان ناباروری و بیماری‌های صعب‌العلاج از طریق سلول درمانی، متقاضی دارد، افزود: هم‌چنین در بدو تولد نمونه خون بند ناف نوزاد را برای نگهداری و ذخیره سلول‌های بنیادین گرفته و برای استفاده احتمالی از آن برای درمان نوزاد متولدشده به‌مدت طولانی نگهداری می‌کنند.

وی، همه فعالیت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی تهران از نمایش فیلم، معرفی کتاب برای برگزاری مسابقه کتابخوانی، برپایی اردو ... را در راستای امیدآفرینی و ایجاد فضای گفت‌وگو برای دانشجویان دانست و خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی راه نجات جوانان از یأس را ایجاد امید و کارآفرینی می‌داند.

در ادامه جلسه، زهرا سلطانی، مدیر شعبه سازمان دانشجویان با تشریح جزئیات ساختار تشکیل کانون‌ کتاب و مسابقات کتابخوانی هشت بهشت گفت: نخستین سال مسابقات مجازی کتابخوانی هشت بهشت با آغاز پاندمی کرونا مصادف شد. در شرایطی که همه فعالیت‌های دانشگاهی تعطیل یا مجازی شدند.

وی، افزود: در این شرایط دانشجویان با گرد هم آمدن و هم‌فکری برآن شدند تا برای این دوران فعالیتی را به‌صورت مجازی(آنلاین) با رویکرد امیدآفرینی برای نسل جوان طراحی کنند ایده هرماه یک کتاب یک مسابقه به تصویب رسید و مقرر شد کتاب در شورای دانشجویی انتخاب سپس به دانشجویان معرفی و از آن‌ها برای شرکت در مسابقه دعوت کنیم.

مدیر شعبه سازمان دانشجویان ادامه داد: جهاد دانشگاهی نیز از ما حمایت کرد و اگر هر دانشجوی کارشناسی سالی هشت کتاب را مطالعه و در مسابقه شرکت می‌کرد تا پایان دوره 4 ساله اخذ کارشناسی خود افزون‌بر 134 واحد 32 عنوان کتاب را هم مطالعه کرده بود.

در پایان جلسه اعضای حاضر موضوع فعالیت کانون‌ دانشجویی بوستان را از زوایای مختلف بررسی کردند.

آخرین ویرایش۰۴ آذر ۱۴۰۲