دکتر فارسی در مراسم افتتاح مرکز فرهنگی دکتر سعید کاظمی آشتیانی عنوان کرد

نقطه قوت جهاد دانشگاهی بهره‌گیری از فنآوری فرهنگی با استفاده از تجربه جهادی آمیخته به نگاه نوآورانه دانشجویی است

قائم مقام رئیس جهاد دانشگاهی، نقطه قوت جهاد دانشگاهی را بهره‌گیری از فنآوری فرهنگی با استفاده از نگاه و تجربه جهادگران در ارتباط با نگاه خلاقانه و نوآورانه دانشجویان دانست و گفت: این ۲ نگاه سبب شکل‌گیری و پوست‌اندازی فعالیت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی طی ادو
۱۰ مهر ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۳ کد : ۶۲۹۰۴ فرهنگی
تعداد بازدید:۱۸۷
قائم مقام رئیس جهاد دانشگاهی، نقطه قوت جهاد دانشگاهی را بهره‌گیری از فنآوری فرهنگی ...
نقطه قوت جهاد دانشگاهی بهره‌گیری از فنآوری فرهنگی با استفاده از تجربه جهادی آمیخته به نگاه نوآورانه دانشجویی است

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، دکتر حسن فارسی جوکار در مراسم افتتاح مرکز فرهنگی دکتر سعید کاظمی آشتیانی، سازمان جهاد دانشگاهی تهران در سالن شهید ترکاشوند، فعالیت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی را فاخر و گزین برشمرد و افزود: دغدغه‌مندی جهاد دانشگاهی برای این قبیل فعالیت‌ها به‌همراه فنآوری فرهنگی وجه تمایز این فعالیت‌ها در جهاد دانشگاهی با دیگر مراکز فرهنگی است.

وی، با اشاره به این‌که در شرایطی که دشمنان برای کار فرهنگی تقسیم کار می‌کنند کار فرهنگی جهاد دانشگاهی و دانشگاه تهران در حوزه فرهنگی به‌مراتب دشوارتر می‌شود، در ادامه افزود: فعالیت جهاد دانشگاهی تهران در حوزه فرهنگی جزو اولین‌هاست چون فعالیت‌های آن‌ها ضمن اثربخشی با نوآوری همراه است که امید می‌رود این حرکت در فضای جدید و اهتمام ویژه همکاران فرهنگی در جهاد دانشگاهی تهران و دانشگاه تهران با چندین هزار دانشجو همچنان به‌قوت ادامه داشته باشد.

قائم مقام رئیس جهاد دانشگاهی، با بیان این‌که در جهاد دانشگاهی حتی فعالیت‌های پژوهشی رنگ و بوی فرهنگی دارد، خاطرنشان کرد: این مرکز مزین به نام مرحوم دکتر سعید کاظمی آشتیانی، از قله‌های افتخار جهاد دانشگاهی در بخش پژوهش و فرهنگی است.

دکتر فارسی، تقارن افتتاح این مرکز فرهنگی با میلاد مسعود نبی اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) را به فال نیک گرفت و افزود: به هر دو رویداد باید با دید فرهنگی نگریسته شود حضرت رسول اکرم(ص) با نگاه فرهنگی پیام‌رسان اسلام و پیامبر صلح و دوستی بود و دین مبین اسلام را با دید فرهنگی به جهانیان معرفی و گسترش داد.

وی، یادآور شد: در حالی که دشمنان همواره می‌کوشند اسلام را به جهانیان چنین معرفی کنند که اهداف خود را با شمشیر پیش برده است، ترویج اسلام از همان ابتدا با استفاده از  کتاب قرآن کریم و فرهنگ بوده است. امام جعفر صادق(ع) نیز بنیانگذار شیعه جعفری در همین مسیر فعالیت فرهنگی و دینی کرده و شیعه مدیون فعالیت‌های ایشان است.

قائم مقام رئیس جهاد دانشگاهی، هدف از فعالیت‌های فرهنگی در جهاد دانشگاهی را رسیدن به قرب الهی دانست و خاطرنشان کرد: باور عموم بر این است که کار فرهنگی سهل و آسان است اما این در حالی است که کار فرهنگی اثربخش نه تنها آسان نیست بلکه بسیار دشوار و پیچیده است و زمانی این فعالیت‌های فرهنگی اثربخش بیشتر نمایان می‌شوند که در مقابل فعالیت فرهنگی به کمک ربات باهوش مصنوعی قرار می‌گیرد.

دکتر فارسی، با بیان این‌که امروز دشمن کار فرهنگی علیه نظام و انقلاب را با انگشت بر روی طبیعت انسان انجام می‌دهد، افزود: کار فرهنگی با طبیعت انسان آسان‌تر از کار فرهنگی با فطرت است اما در عین حال نمی‌توان کار فرهنگی با طبیعت را نادیده گرفت و باید همواره بخاطر داشت کار فرهنگی در عصر انسان و ربات بسیار دشوار است.

وی، با بیان این‌که جهاد دانشگاهی در فعالیت‌های فرهنگی صاحب سبک و ایده است، افزود: فنآوری فرهنگی جهاد دانشگاهی تهران فعالیت‌های این مرکز را از دیگر فعالیت‌ها متمایز کرده است.

در ادامه مراسم، جمال رحیمیان، سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی تهران، با بیان این‌که می‌کوشیدم این مرکز فرهنگی مزین به نام زنده‌یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی، در هفته دفاع مقدس افتتاح شود، افزود: چون بی‌تردید جهاد فرهنگی در امتداد جهاد دفاع مقدس در دوران 8 سال جنگ تحمیلی است و چه بسا جهاد فرهنگی خطیرتر و دشوارتر از دفاع مقدس باشد چون عملاً در تقابل با جنگ فرهنگی و جهاد شناختی دشمن علیه ملت مظلوم ایران است.

وی، جهاد فرهنگی را در مسیر خط مشی ترسیم شده توسط حضرت امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری در دفاع از کشور و تمامیت ارضی دانست و اظهار امیدواری کرد که همچنان در این مسیر در خدمت جوانان و نخبگان دانشگاهی گام برداریم.

سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی تهران، از تلاش همه جهادگران در بازسازی این مرکز تشکر و قدردانی کرد و افزود: امید می‌رود این مجموعه، مرکزی پر خیر و برکت برای ترویج فرهنگ شهید و شهادت و رشد جوانان و نخبگان جهاد دانشگاهی تهران، دانشگاه تهران و دیگر دانشگاه‌ها باشد.

براساس این گزارش، در ابتدا، مرکز فرهنگی مرحوم دکتر سعید کاظمی آشتیانی با حضور دکتر حسن مسلمی‌نائینی، رئیس جهاد دانشگاهی و دکتر حسن فارسی جوکار، قائم‌مقام جهاد دانشگاهی، جمال رحیمیان، سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی تهران، دکتر کلانتر مهرجردی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، سید عزیزآشنا معاون پشتیبانی جهاد دانشگاهی تهران، رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی و شماری دیگر از مسئولان و جهادگران سایر واحدها افتتاح شد و سپس دکتر مسلمی‌نائینی با همراهی رحیمیان، سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی تهران از بخش‌های مختلف این مرکز فرهنگی و نمایشگاه آثار هنری «نگار من» مستقر در مرکز بازدید کرد.

در پایان مراسم هم دکتر کلانتر مهرجردی، لوحی را از ستاد معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی را به پاس تشکر و قدردانی از زحمات جمال رحیمیان، سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی تهران به ایشان اهدا کرد.

 

آخرین ویرایش۲۹ مهر ۱۴۰۲