در گردهمایی صمیمانه اعضای جهاد دانشگاهی تهران عنوان شد

منابع انسانی بزرگترین سرمایه‌ جهاد است و جهاد قدر این سرمایه‌ها را می‌داند

دکتر جواد پورکریمی، با بیان این‌که منابع انسانی بزرگترین سرمایه‌ جهاد و این نهاد قدردان این سرمایه‌هاست، گفت: نگاه جهادی بر همه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی تهران است نگاهی برنامه‌محور، تخصصی و دلسوزانه است.
۱۶ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۵:۱۵ کد : ۶۰۸۴۰ تاپ خبر اخبار عمومی
تعداد بازدید:۲۶۱
دکتر جواد پورکریمی، با بیان این‌که منابع انسانی بزرگترین سرمایه‌ جهاد و این ...
منابع انسانی بزرگترین سرمایه‌ جهاد است و جهاد قدر این سرمایه‌ها را می‌داند

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، دکتر جواد پورکریمی، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران، در گردهمایی صمیمانه اعضای جهاد دانشگاهی به‌مناسبت 16 مرداد در چهل و سومین سالگرد تأسیس جهاد دانشگاهی و تقدیر از جهادگران نمونه و پیشکسوت در سالن اجتماعات مرکز آموزش با متفاوت دانستن مدیریت جهادی با مدیریت هیئتی در ادامه مدیریت هیئتی را از جنس بداهه برشمرد و افزود: کار جهادی کاری مخلصانه، برنامه‌محور، دقیق، مبتنی بر دانش و دانش‌محور و در عین حال مهارت‌محور است.

جهادگران جهاد دانشگاهی در عین برخوردار بودن از کارآیی، اخلاق مداری را نیز سرلوحه کار خود می دانند

وی، با بیان این‌که چنین مدیریتی در کمتر سازمانی دیده می‌شود، در ادامه خاطرنشان کرد: تفاوت جهاد دانشگاهی با دیگر سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات در همین زمینه است. رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران، با بیان این‌که تفاوت جهاد با دیگر موسسات و نهادها در وجود حرکت جهت‌دار است، در ادامه تصریح کرد: در بسیاری موارد جهت حرکت سازمان‌ها مشخص نیست و حرکت اعوجاجی دارند حال آن‌که حرکت جهاد جهت‌دار و متمایز از دیگر سازمان‌هاست. دکتر پورکریمی، با تأکید بر این‌که جهاد حرکت با سرعت مناسب را دارد، افزود: حرکتی که سرعت مناسبی نداشته باشد یعنی سکون و با این حرکت(سکون) نمی‌توان راه بجایی برد. حال آن‌که حرکت جهت‌دار یعنی حرکتی هدف‌دار با سرعتی منطقی و درست است.

وی، دومین موضوعی که جهاد را از دیگر سازمان‌ها متمایز می‌کند کارآیی، اثربخشی، اخالاق‌مداری و روحیه جهادی است، گفت: اگر در جهاد دانشگاهی اثربخشی، کارآیی و بهره‌وری نباشد با دیگر مراکز و موسسات تفاوتی ندارد.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران، داشتن بیشترین راندمان، بازدهی، اثربخشی و بهره‌وری با کمترین هزینه را کارآیی برشمرد و افزود: اخلاق‌مداری و جمع‌گرا بودن(نه فردگرا) از دیگر وجه تمایز جهاد دانشگاهی با دیگر سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌هاست.

جهاد دانشگاه در کوران حوادث و اتفاقات چهل و سه سال گذشته آبدیده و مقاوم شده است

دکتر پورکریمی، جهاد در حد مجاهدت اما نه برای کسب پول روحیه جهادی دانست و در ادامه توضیح داد: پس از تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی در 3 خرداد 59 برای دستیابی به اهداف اساسنامه این ستاد جهاد دانشگاهی در 16 مرداد  59 پس از گذشت 2 ماه تشکیل شد و از آن سال تاکنون با مسایل و مشکلات و فراز و نشیب فراوانی روبرو بوده است. وی، با بیان این‌که آنچه فلز را در برابر فشارها، ضربه‌ها آبدیده می‌کند گرما و فشار زیاد است، ادامه داد: برخی افراد و تفکرات مخالف جهاد بودند با این وجود جهاد دانشگاهی این فراز و نشیب‌ها را طی کرد و همین مشکلات سبب شد به آبدیدگی برسد و نقش‌های متفاوتی را داشته باشد که این از برکات حرکت جهادی است.

جهاد دانشگاهی مشاوری امین برای دانشگاه بوده و هست

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران، گفت: جهاد دانشگاهی مشاور و کمک خوبی برای بدنه دانشگاه‌ها هم بوده است. در بسیاری موارد حرکت جهادی در دانشگاه‌ها خصوصاً دانشگاه تهران الهام‌بخش بوده است.

دکتر پورکریمی، با بیان این‌که در هیچ جا حرکت بطئی، با اینرسی زیاد، بدون نوآوری و خلاقیت و سرکوب کار جمعی موفقیتی را به‌همراه ندارد، در ادامه خاطرنشان کرد: دانشگاه تهران از بزرگترین دانشگاه‌های ایران در بسیاری موارد از جهاد دانشگاهی تهران الهام و ایده گرفته است و تمام هم خود را برای کمک به دانشگاه و در مسیر بالندگی دانشگاه به کار خواهد گرفت.

جهادگران گرامی باید به 2 نکته کلیدی در پیمودن مسیر توجه نماید: استقامت و صداقت در مسیر

وی، حرکت جهادی را محکم، مستحکم با حجم و دبی بالا دانست و با استناد از فراز آخر دعای زیارت عاشورا گفت: استقامت و راه ندادن ناامیدی و یأس، خستگی‌ناپذیر بودن در برابر فشارها در عین حال داشتن صداقت 2 اصل برای کسب موفقیت در جهاد دانشگاهی است.

شهدا مهم‌ترین دارایی جهاد دانشگاهی هستند که مهم‌ترین دارایی خود را تقدیم انقلاب کردند

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران خاطر نشان کردند خوب است  از 103 شهید جهادگر 8 سال دفاع مقدس یادی شود که جهاد دانشگاهی تهران شهید ترکاشوند را تقدیم انقلاب کرد این بالاترین درجه جهاد انقلابی است. دکتر پورکریمی، گذشتن از جان برای حفظ تمامیت ارضی کشور و اعتقادات را جهاد عملی دانست و گفت: در این حالت(جهاد عملی) یعنی ایستادن پای ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب که شهید ترکاشوند از جهاد دانشگاهی تهران نمونه بارز آن است. وی، با اشاره به وصیت‌نامه این شهید که در به شرایط دشوار جنگی به جزئیات و نکات دقیق و جزئی توجه کرده است.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران، با تأکید بر ضرورت وجود پیوند میان آموزش، پژوهش و فرهنگ گفت: البته فعالیت‌هایی آغاز شده است به‌نوعی که از بخش‌های مختلف سازمان به بخش‌های دیگر سفارش داده شده است البته مقرر است طی جلساتی پیوند آموزش و پژوهش برقرار شود.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران خاطر نشان کردند الحمدلله بعد از سالها راه اندازی پژوهشکده مواد فلزی و شیمیایی (کیمیا)  با مسئولیت دکتر کمبرانی انجام شد و امیداوریم این پژوهشکده در سال جاری به صورت رسمی کار خود را شروع کند.

برنامه تحول راهبردی و برنامه راهبردی سازمان تا شهریور ماه نهایی می شود

ایشان در ادامه توضیح دادند: جهاد دانشگاهی تهران برای رسیدن به اهداف طی 5 ماه گذشته طی زحمات بسیار کوشیده ساختار برنامه ریزی؛ تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی به مسیر اصلی برگردد و در این راستا شوراهای همه معاونت‌ها و در رأس آن شورای تحول اداری تشکیل شد و به حول وقوه الهی برنامه راهبردی تا شهریور سال جاری تدوین می شود که در این مرحله استاد مهم در این زمینه که ارکان جهت ساز(چشم انداز؛ ماموریت و ارزش های محوری سازمان) آماده شده است.

در پایان مراسم، از ارکان جهت‌ساز راهبردی(چشم انداز، مأموریت و ارزش‌های محوری سازمان) سازمان جهاد دانشگاهی تهران با حضور دکتر پورکریمی و معاونان سازمان رونمایی شد.

آخرین ویرایش۱۸ مرداد ۱۴۰۲