دهقانی فیروزآبادی تأکید کرد

ضرورت حمایت معاونت علمی از توسعه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در زیست بوم علم و فن‌آوری

۲۹ فروردین ۱۴۰۲ | ۰۸:۱۶ کد : ۵۶۰۲۱ اخبار عمومی
تعداد بازدید:۲۳۵
نشست مشترک معاون علمی، فن‌آوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور با رئیس جهاد دانشگاهی...
ضرورت حمایت معاونت علمی از توسعه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در زیست بوم علم و فن‌آوری

نشست مشترک معاون علمی، فن‌آوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور با رئیس جهاد دانشگاهی با هدف بررسی ظرفیت‌ها و توسعه فعالیت‌های این نهاد برگزار و در این نشست بر ضرورت حمایت معاونت علمی از توسعه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در زیست بوم علم و فن‌آوری تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، نشست مشترک دکتر «روح‌الله دهقانی فیروزآبادی»، معاون علمی، فن‌آوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور با دکتر «حسن مسلمی نائینی» رئیس جهاد دانشگاهی و شماری از معاونان این نهاد با هدف بررسی ظرفیت‌ها و توسعه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی، برگزار شد.

در این نشست مشترک که در دفتر معاون علمی، فن‌آوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور برگزار شد، ظرفیت‌ها و فعالیت‌های جهاد دانشگاهی برای حضور مؤثر در زیست‌بوم علم و فن‌آوری کشور بررسی شد.

ایده شکل‌گیری جهاد دانشگاهی راه‌حلی خوش‌فکرانه بود

دکتر «دهقانی فیروزآبادی»، در این نشست ایده شکل‌گیری جهاد دانشگاهی را راه‌حلی بسیار خوش‌فکرانه دانست و گفت: جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک‌ نهاد عمومی غیردولتی با شاخص‌های دولتی و خصوصی، توانست در اقتصاد کشور کارهای بزرگی انجام دهد که کمتر دیده‌ شده است.

عضو هیئت امنا جهاد دانشگاهی ادامه داد: این نهاد به‌صورت ویژه مورد توجه رهبر انقلاب قرار دارد و کمتر نهادی را سراغ داریم که این‌چنین مورد توجه مقام معظم رهبری قرار داشته باشد.

معاون علمی، فن‌آوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور جهاد دانشگاهی را بستری برای فعالیت نخبگان دانست و گفت: از مزیت‌های جهاد دانشگاهی می‌توان به پرانرژی، کم‌توقع و پرکار بودن اعضای این نهاد اشاره کرد.

باید از توسعه فعالیت‌های جهاد برای حضور مؤثر در زیست‌بوم علم و فن‌آوری کشور حمایت کرد

دکتر دهقانی فیروزآبادی با بیان این‌که جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلفی ورود کرده و پروژه‌های متعددی را پیش برده است، گفت: باید از توسعه فعالیت‌های این نهاد برای حضور مؤثر در زیست‌بوم علم و فن‌آوری کشور حمایت کرد.

در ادامه این نشست دکتر مسلمی نائینی با بیان این‌که باید بیش از پیش از ظرفیت نخبگان در جهاد دانشگاهی استفاده کنیم حمایت معاونت علمی، فن‌آوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری از توسعه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی را خواستار شد.

گفتنی است دکتر «حسن فارسی»، قائم مقام و معاون هماهنگی و امور مجلس، دکتر «یعقوب فتح‌الهی»، معاون پژوهش و فن‌آوری؛ دکتر «سید رضی آقا سیدی»، معاون پشتیبانی و امور مجلس؛ دکتر «مسعود ابراهیمی»، سرپرست سازمان تجاری‌سازی و اقتصاد دانش‌بنیان و «امیر طهرانچی»، مشاور رئیس و مدیرکل حوزه ریاست جهاد دانشگاهی و مهندس «مهدی صفاری‌نیا» رئیس پارک علم و فن‌آوری پردیس از دیگر شرکت‌کنندگان این نشست مشترک بودند.

کلید واژه ها: دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی دکتر حسن مسلمی نائینی

آخرین ویرایش۲۹ فروردین ۱۴۰۲