نائب رئیس مجلس شورای اسلامی:

جهاد دانشگاهی بستر مناسبی برای توسعه فناوری در دستگاه‌های اجرایی است

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در بازدید از نمایشگاه معرفی گزیده‌ای از دستاوردهای جهاد دانشگاهی گفت: بسیاری از دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات فن‌اورانه خود می‌توانند به جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک بستر مناسب در توسعه فن‌آوری رجوع کنند.
۱۴ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۳:۴۸ کد : ۵۴۷۵۷ اخبار عمومی
تعداد بازدید:۲۱۱
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در بازدید از نمایشگاه معرفی گزیده‌ای ...
جهاد دانشگاهی بستر مناسبی برای توسعه فناوری در دستگاه‌های اجرایی است

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، «علی نیکزاد»، در بازدید از نمایشگاه معرفی گزیده‌ای از دستاوردهای سازمان جهاد دانشگاهی با عنوان «جهاد دانشگاهی، الگوی ایرانی ـ اسلامی پیشرفت دانش‌بنیان» به میزبانی مجلس شورای اسلامی، هدف از تشکیل جهاد دانشگاهی را در واقع گسترش فرهنگ و روحیه جهاد در دانشگاه‌ها دانست.

وی در این بازدید که با حضور «حسن مسلمی‌نائینی»، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی همراه بود، گفت: سازمان جهاد دانشگاهی در این سال‌ها اقدامات بزرگی را در عرصه‌های گوناگون از جمله پزشکی، صنعت، کشاورزی، فرهنگی و اخیراً اطلاع‌رسانی و امور انسانی اجتماعی انجام داده است.

نیکزاد اظهار امیدواری کرد که روزی برسد که هر وزارتخانه و دستگاهی در بستر توسعه فن‌آوری با مشکل مواجه شد، برای رفع آن به جهاد دانشگاهی مراجعه کند تا آن کار را انجام دهد.

وی افزود: به‌عنوان کسی که سابقه فعالیت در دولت و دستگاه‌های اجرایی را دارد، امیدوارم مجموعه جهاد دانشگاهی هیچگاه به سیستم اداری دولتی تبدیل نشود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به مدیران دولت توصیه کرد برای انجام فعل «ما می‌توانیم» و احیاناً برداشتن برخی موانع، کار را به جهاد دانشگاهی بسپارند.

وی با تأکید بر این‌که بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور بدون تعارف ناشی از مشکلات فرهنگی است، گفت: اگر در مسائل فرهنگی می‌توانستیم به معنی واقعی کلمه فرهنگ اسلام را جاری کنیم، بسیاری از مشکلات اقتصادی کاهش می‌یافت.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمی‌‌توانیم بگوئیم مشکلات اقتصادی وجود ندارد اما اگر مشکلات اقتصادی رفع شود اما به فرهنگ توجه نشود همچنان مشکلات باقی است، چون از تربیت توحیدی است که امسال شهید حاج قاسم سلیمانی پرورش می‌یابند و می‌توان کشور و اقتصاد را به آن‌ها سپرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی نباید از اهداف مد نظر خود کوتاه آمده و باید مباحث دانشگاهی را در مباحث توسعه صنعتی، پزشکی، فرهنگی، رسانه، علوم انسانی به شکل جهادگونه پیش ببرد.

نیکزاد با قدردانی از دستاوردهای ارائه شده سازمان جهاد دانشگاهی در این نمایشگاه افزود: همانند گذشته بر این باورم خدا نیاورد آن روزی را که جهاد دانشگاهی ما به سیستم اداری دولتی تبدیل شود، چون این نهاد واقعاً باید جهادی‌وار عمل کند.

براساس این گزارش، نمایشگاه «جهاددانشگاهی؛ الگوی ایرانی ـ اسلامی پیشرفت دانش‌بنیان» با هدف ارائه گزیده‌ای از دستاوردهای حوزه‌های پژوهش و فن‌آوری؛ آموزش و کارآفرینی، تجاری‌سازی و اقتصاد دانش‌بنیان و فرهنگی جهاد دانشگاهی از شنبه ۱۳ تا سه‌شنبه ۱۶ اسفند ماه از ساعت ۸ تا ۱۶ در محل نمایشگاه‌های مجلس شورای اسلامی دایر است.

این نمایشگاه با هدف آشنایی بیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دستاوردهای این نهاد برخاسته از انقلاب اسلامی برگزار می‌شود و در آن گزیده‌ای از دستاوردهای حوزه‌های پژوهش و فن‌آوری، آموزش و کارآفرینی، تجاری‌سازی و اقتصاد دانش‌بنیان و فرهنگی جهاد دانشگاهی به نمایش گذاشته شده است

کلید واژه ها: علی نیکزاد نایب رئیس مجلس دانش‌بنیان

آخرین ویرایش۲۳ اسفند ۱۴۰۱