سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی تهران:

جهاد دانشگاهی از دهه ۸۰ همواره مورد وثوق مسئولان کشور بوده است

سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی تهران با بیان این‌که از زمانی که من در جهاد دانشگاهی حضور داشتم(دهه ۸۰) بخاطر دارم این نهاد همواره مورد وثوق مسئولان کشور بوده است، گفت: هم‌چنین جهاد دانشگاهی تهران در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ جزو جهادهای برتر کشور محسوب می‌شده است.
۱۰ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۳:۱۹ کد : ۵۴۵۵۵ اخبار عمومی
تعداد بازدید:۲۶۰
سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی تهران با بیان این‌که جهاد دانشگاهی از ...
جهاد دانشگاهی از دهه ۸۰ همواره مورد وثوق مسئولان کشور بوده است

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، دکتر «جواد پورکریمی» در نخستین نشست دوستانه خود با معاونان و مدیران سازمان جهاد دانشگاهی تهران در سالن اجتماعات جهاد تهران سرمایه اقتصادی، انسانی را از سرمایه‌های هر سازمانی برشمرد و افزود: جهاد دانشگاهی برای انجام کارهای بر زمین مانده‌ای که نه درتوان بخش دولتی و نه بخش خصوصی است فعالیت می‌کند.

وی با بیان این‌که سرمایه اقتصادی و اعتبارات اختصاص یافته از سوی سازمان‌ها به جهاد دانشگاهی نسبت به سازمان‌های دولتی کمتر است در ادامه خاطرنشان کرد: منابع اقتصادی جهاد دانشگاهی همواره حاصل تلاش خود جهادگران بوده و به هیچ منبع قدرت و یا منبع اقتصادی عظیمی وصل نبوده است.

سرمایه نیروی انسانی هر سازمانی چندین هزار برابر ارزشمنتر از سرمایه اقتصادی آن است

سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی تهران با اشاره به سرمایه نیروی انسانی به‌عنوان دومین سرمایه ارزشمند هر سازمانی در ادامه گفت: این سرمایه چندین هزار برابر سرمایه اقتصادی ارزشمندتر است که جهاد دانشگاهی از این لحاظ چیزی کم ندارد.

پورکریمی لازمه تحول‌آفرینی جهاد دانشگاهی در بخش دولتی و خصوصی را توجه به سرمایه انسانی آن برشمرد و افزود: سرمایه نهادین سومین سرمایه هر سازمانی است که همان بدنه‌سازی و برندینگ است که این سرمایه در جهاد دانشگاهی نهفته است به‌نحوی‌که جهاد دانشگاهی با این سرمایه به‌راحتی می‌تواند با هر سازمان و یا ارگانی وارد مذاکره ‌شود این حاصل اعتماد به بدنه تخصصی و سلامت جهاد دانشگاهی است.

وی با اشاره به سابقه خدمت خود در 7 دستگاه مختلف از جمله قوه قضائیه، صدا و سیما و .... گفت: از این‌رو صحبت‌های من صحبت‌های مقایسه‌ایست که نتیجه فعالیتم در سازمان‌های مختلف و تجارب کاری حاصل از آن‌هاست، نه اغراق و نه صرفاً جهت دلخوشی.

جهاد دانشگاهی برخلاف سازمان‌های دولتی دستش به سمت دولت دراز نیست

سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی تهران با تأکید مجدد بر این‌که جهاد دانشگاهی پتانسیل خوبی دارد، در ادامه خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های جهاد دانشگاهی این است که برخلاف دستگاه‌ها و سازمان‌‌های دولتی دستش به سمت دولت دراز نیست از یک دید دستگاه‌های دولتی گدای دولت هستند و تفکر دولتی و نوع نگاه واحدی به اداره و سازمان‌های دولتی برای کار کردن برای آن‌ها تعریف شده است.  

دکتر پورکریمی با اعتقاد به این‌که جهاد دانشگاهی آمده است تا نقص‌ها را جبران کند، افزود: جهاد دانشگاهی به‌دنبال کسی نیست تا از مجلس اعتبار و یا بودجه‌ای درخواست کند بلکه همواره می‌کوشد با تلاش خود درآمدزایی داشته باشد که این موضوع باید تقویت شود. برای این موضوع باید با فرهنگ جهادی کار کرد و بررسی کرد در کجا فرهنگ جهادی به افول دچار شده است؟.

جهاد دانشگاهی باید قدرتمند و با اقتدار کامل علمی و شخصیتی وارد پروژه‌ها شود

وی با بیان این‌که نباید جهاد را با یک شرکت خصوصی مقایسه کرد، گفت: از این‌رو باید قدرتمند و با اقتدار کامل علمی و شخصیتی وارد پروژه‌ها شد، چون فرهنگ جهادی رمز موفقیت ماست.

سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی تهران با بیان این‌که باید حلقه‌های فعالیتی درست کرد، ادامه داد: باید حلقه ایجاد ایده تبدیل آن به محصول و در نهایت تولید ثروت را در نظر گرفت با در نظر گرفتن این چرخه باید همواره در جهت شناسایی نیازهای جامعه هم کوشید.

دکتر پورکریمی با بیان این‌که در هیچ سازمانی این‌چنین جمع تخصصی را نمی‌توان پیدا کرد، در ادامه خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی نهادی فرهنگی، انقلابی، ولایی و تخصصی است باید مسایل جامعه را هدفمند، جهت‌مند و روش‌مند حل کرد.

وی با تأکید بر ضرورت وجود نگاه برنامه‌محور در جهاد دانشگاهی تهران گفت: جهاد دانشگاهی از این لحاظ پتانسیل و قابلیت خوبی دارد. باید پای کار بود چون همه چیز بالقوه نیستند.

‌سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی تهران با بیان این‌که جهاد دانشگاهی در دهه 90 دوران سخت سینوسی را گذرانده است، در ادامه تصریح کرد: در 10 سال گذشته هفته‌ای نبود که با دوستان جهاد دانشگاهی جلسه‌ای برای حل مسایل نداشته باشیم اما در عین حال همین سختی‌ها پختگی را به همراه دارد و همین موارد سبب شد تا از افراد جهادگر ساخته شود.

کار و فعالیت از امروز با تلاشی دوچندان آغاز می‌شود

دکتر پورکریمی با تشکر از زحمات همه مسئولان دوره‌های پیشین که در جهت رشد و بالندگی جهاد دانشگاهی کوشیدند، افزود: کار و فعالیت از همین امروز با تلاش دوچندان آغاز می‌‌شود.

دکتر «مسعود کمبرانی»، رئیس سابق جهاد دانشگاهی تهران هم از 2 سال خدمت خود در این واحد به‌عنوان سال‌های خوب کاری خود یاد کرد و افزود: این دو سال از سال‌های پرحادثه و تنش برای جهاد بود تحویل گرفتن مسئولیت از دکتر طباطبایی و دیگر دوستان کار آسانی نبود در عین حال دکتر طیبی رئیس جهاد دانشگاهی وقت معتقد بودند پژوهشکده مطالعات توسعه هم زیر مجموعه پژوهشکده علوم انسانی است و پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران واقع در کرج باید به مجموعه جهاد دانشگاهی تهران اضافه شود.

وی ادامه داد: البته با وجود این تفکرات این اتفاق نیفتاد شاید به صلاح جهاد دانشگاهی تهران نبود که پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران به این واحد ملحق شود من بارها از دکتر طیبی خواسته بودم تا با استعفای من از سرپرستی پژوهشکده موافقت کنند که چنین نشد از این‌رو به‌مدت 2 سال مسئولیت هر دو واحد را برعهده داشتم.

حضور نیروهای جوان پرتلاش در مجموعه نوعی فرصت بود

رئیس سابق جهاد دانشگاهی تهران با تشکر از همکاری همه همکاران و دوستان در اداره مجموعه جهاد دانشگاهی تهران در ادامه از حضور نیروهای جوان پرتلاش به‌عنوان نوعی فرصت یاد کرد و افزود: امید می‌رود با وجود این نیروها به‌زودی شاهده ثمره تلاش این افراد در آینده باشیم.

دکتر کمبرانی سازمان جهاد دانشگاهی تهران را سازمانی بزرگ دانست که نمی‌تواند مستقل از دفتر مرکزی عمل کند، افزود: اما من در 3 تا 4 ماه اخیر همکاری از دفتر مرکزی ندیدم و این وضعیت را به ضرر جهاد دانشگاهی تهران می‌دانستم.

در دوران تصدی مسئولیت هیچ وقت احساس ریاست نکردم و همکاری‌ها همواره دوستانه بود

وی با بیان این‌که طی این دو سال هیچ وقت احساس ریاست نکردم، افزود: همکاری‌ها همه دوستانه بوده است.

رئیس سابق جهاد دانشگاهی تهران بار دیگر از همراهی و کمک همه دوستان تشکر و قدردانی و در پایان برای همه کارکنان جهاد دانشگاهی تهران آرزوی موفقیت کرد.

در ادامه این نشست دوستانه دکتر «حسن فارسی»، معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی با ابراز خرسندی از این‌که همواره در خدمت جهاد دانشگاهی تهران بوده است، در ادامه از این‌که طی این مدت مورد اعتماد دکتر کمبرانی بوده تشکر و قدردانی کرد.

وی با بیان این‌که دکتر کمبرانی علاقه چندانی برای تصدی و قبول مسئولیت نداشتند، گفت: سعه صدر ایشان قابل تحسین است و برای ایشان در همه مراحل زندگی و کاری آرزوی موفقیت دارم.

تأکید دکتر فارسی بر استفاده از ظرفیت‌های موجود و ایجاد فرصت‌های جدید مناسب

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی خانه نخست دکتر پورکریمی را جهاد دانشگاهی دانست و خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی تهران از بابت پیوست به دانشگاه تهران ظرفیت بزرگی نسبت به دیگر واحدها دارد که متأسفانه تاکنون از این ظرفیت‌ها به‌درستی استفاده نشده است.

دکتر فارسی با تأکید بر ضرورت استفاده از این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در عین حال ایجاد ظرفیت‌های جدید را هم ضروری دانست و خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش و فرهنگی سرآمد است اما حوزه‌های پژوهشی و فرهنگی باید تقویت شوند چون برخی پروژه‌های ملی از جمله کلاف لوله مغزی سیار با کاربرد در حوزه صنعت نفت در اختیار جهاد تهران است.

تأکید بر ضرورت توجه ویژه به بخش پژوهشی و فرهنگی جهاد دانشگاهی تهران

وی با بیان این‌که جهاد دانشگاهی تهران با استفاده از این فرصت می‌تواند ظرفیت‌های خود را به دیگر واحدها سرریز کند، افزود: البته همه این‌ها نیازمند تقویت بیشتر و توجه ویژه به بخش پژوهشی و فرهنگی است.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی پژوهشکده مطالعات توسعه سازمان جهاد دانشگاهی را از بخش‌های علوم انسانی این واحد برشمرد و افزود: از اولویت‌های کاری دکتر مسلمی توجه به بخش علوم انسانی و جایگاه دادن به این حوزه از علم است.

دکتر فارسی با بیان این‌که برای نخستین بار است که مسئولیت جهاد دانشگاهی تهران را یک متخصص حوزه علوم انسانی برعهده می‌گیرد، گفت: باید توجه به فرهنگ جهادی و کار جهادی از دیگر اولویت‌های کاری باشد این فرهنگ باید در همه حوزه‌های کاری مدنظر قرار گیرد تا شاهد رشد، بالندگی و شکوفایی در جهاد تهران باشیم.

وی در پایان از زحمات بی‌دریغ دکتر کمبرانی و دوستان تشکر و قدردانی کرد.

کلید واژه ها: دکتر جواد پورکریمی سازمان جهاد دانشگاهی تهران

آخرین ویرایش۲۰ اسفند ۱۴۰۱