مسابقات ملی مناظرات دانشجویی دانشگاه تهران برگزیدگانش را شناخت

مراسم اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی با گزاره «دولت می‌تواند برای جلوگیری از بروز جرایم، دسترسی به فضای مجازی را محدود کند»، برگزار و برگزیدگان این دوره معرفی و تقدیر شدند.
۲۶ دی ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۵ کد : ۵۲۷۰۰ فرهنگی
تعداد بازدید:۱۴۵
مراسم اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی...
مسابقات ملی مناظرات دانشجویی دانشگاه تهران برگزیدگانش را شناخت

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، مراسم اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی مرحله دانشگاه تهران، عصر دیروز دوشنبه ۱۹ دی‌ماه در تالار امیرکبیر دانشگاه تهران برگزار شد.

«برای مبارزه با فساد اقتصادی اصلاح ساختار مقدم بر اصلاح کارگزار است»  و  «ایران می‌تواند بدون دست برداشتن از آرمان‌های انقلاب اسلامی مشکلات خود را در عرصه سیاست خارجی حل کند» گزاره‌های دور نیمه نهایی بودند که پس از مناظره، دو گروه «همپاد» و «بیان» به فینال راه پیدا کردند.

این دو گروه نیز در فینال با گزاره «دولت می‌تواند برای جلوگیری از بروز جرایم در جامعه، دسترسی شهروندان را به فضای مجازی محدود کند»، در قالب گروه موافق و مخالف زیر نظر سه داور از اساتید دانشگاه تهران شامل استادان کوشکی، ستاری و پورکریمی مناظره کردند.

پس از مناظره دو گروه دانشجو، جمال رحیمیان، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی تهران از داوران و دانشجویان بابت همراهی با این مسابقات تشکر کرد و گفت: بیش از سه دهه است که در دانشگاه تهران در فعالیت فرهنگی بوده‌ام و جذاب‌ترین برنامه فرهنگی که از آن لذت می‌برم همین مناظرات دانشجویی است. البته انتظار است در دانشگاه تهران استقبال بیشتری از این مسابقات صورت گیرد. امسال در فضای دانشگاه تهران این امکان نبود که افراد بیشتری حضور داشته باشند اما امیدواریم در سال بعد این انتظار محقق و در خدمت گروه‌های بیشتری باشیم.

محمد صادق کوشکی از اساتید دانشگاه تهران که یکی از داوران این دوره از مسابقات بود نیز گفت: جاهای دیگر نمونه‌هایی از مسابقات مناظرات را دیده بودم که فرمایشی بود اما اینجا چیز متفاوتی دیدم؛ کاری که اتفاق افتاد کشف استعدادهایی بود که هیچ راهی برای کشف این استعدادها در نظام آموزشی وجود ندارد.

وی افزود: در این مسابقات، دانشجویانی را دیدم که مسلط بودند و با جدیت استدلال می‌کردند و با رعایت همه شئونات اخلاقی پاسخ می‌دادند.

در پایان هیئت داوران، تیم هم‌پاد متشکل از سید مهدیار رحیمی، کاظم داودی، احمد الکاتب، ابوالفضل میررضی و مبین عدلی را به‌عنوان تیم اول، گروه بیان متشکل از فاطمه حسن‌نژاد، محمدامین عامری، میلاد سفیدیان و مطهره نقی‌زاده را به‌عنوان گروه دوم و گروه برهان متشکل از طاها دولت‌آبادی، محمدعلی حائری، ایلیا جلادتی و علیرضا مبارکی را به‌عنوان تیم سوم این دوره از مسابقات اعلام و جوایزی به گروه‌های برتر اعطا شد.

 

آخرین ویرایش۲۶ دی ۱۴۰۱