دکتر مسلمی‌نائینی با تأکید بر ضرورت تربیت هنرمندان متعهد و انقلابی در جهاد دانشگاهی،

داشتن پیوست رسانه‌ای و هنری برای پروژه‌های صنعتی و فن‌آورانه حائز اهمیت است

۱۲ آذر ۱۴۰۱ | ۰۸:۵۶ کد : ۵۱۲۱۳ فرهنگی
تعداد بازدید:۲۴۰
رئیس جهاد دانشگاهی با تأکید بر این‌که حوزه‌های هنری و فرهنگی...
داشتن پیوست رسانه‌ای و هنری برای پروژه‌های صنعتی و فن‌آورانه حائز اهمیت است

رئیس جهاد دانشگاهی با تأکید بر این‌که حوزه‌های هنری و فرهنگی اهمیت بسیاری برای جوامع دارد و هنرمندان می‌توانند تمدن‌ساز باشند، در ادامه با تأکید بر این‎که باید تربیت هنرمندان متعهد، اخلاق‌گرا و انقلابی را در این نهاد در اولویت قرار دهیم، گفت: داشتن پیوست رسانه‌ای و هنری برای پروژه‌های صنعتی و فن‌آورانه حائز اهمیت است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، دکتر «حسن مسلمی‌نائینی»، رئیس این نهاد صبح پنج‌شنبه ۱۰ آذرماه‌۱۴۰۱ ضمن بازدید از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی واحد هنر، نشست صمیمانه‌ای را با اعضای این واحد برگزار کرد.

ر ئیس جهاد دانشگاهی در این مراسم با بیان این‌که جهادگران جهاد دانشگاهی در اموری ورود کرده و پیش‌قدم می‌شوند که یک مانع یا مشکلی در کشور وجود داشته باشد، گفت: حوزه‌های هنری و فرهنگی اهمیت بسیاری  برای جوامع دارد و هنرمندان می‌توانند تمدن‌ساز باشند.

مسلمی‌نائینی با بیان این‌که باید تربیت هنرمندان متعهد، اخلاق‌گرا و انقلابی را در این نهاد در اولویت قرار دهیم، گفت: این موضوع در آموزش‌های نظری در دانشگاه‌ها امکان‌پذیر نیست و آن‌ها به‌خوبی نمی‌توانند این مأموریت را انجام دهند، اما در نهادهایی چون جهاد دانشگاهی این توانایی وجود دارد و می‌توانیم قرارگاه‌های هنری عالمانه درست کنیم.

وی هم‌چنین داشتن پیوست رسانه‌ای و هنری برای پروژه‌های صنعتی و فن‌آورانه را حائز اهمیت دانست و گفت: در نظر داریم در جهاد دانشگاهی درصدی از منابع پژوهشی را برای تهیه این پیوست اختصاص دهیم تا با همکاری اداره‌کل روابط عمومی این پروژه‌ها به خوبی مستندسازی و اطلاع‌رسانی شود.

رئیس جهاد دانشگاهی موضوع طراحی صنعتی را نیز با اهمیت دانست و با بیان این‌که در کنار تولید مکانیکی قطعات صنعتی، طراحی مناسب و ظاهر آن‌ها نیز اهمیت بسیاری دارد، گفت: جهاد دانشگاهی واحد هنر در این حوزه می‌تواند یک برنامه ویژه داشته باشد و فعالیت‌هایش را گسترش دهد.

مسلمی‌نائینی تربیت و آموزش هنری مربیان مهدکودک و پیش‌دبستانی را از اقدامات خوب و بااهمیت جهاد دانشگاهی واحد هنر دانست و خاطرنشان کرد: در کنار اقدامات خوبی که در این زمینه انجام ‌گرفته است باید به تولید محتوای آموزشی این حوزه نیز توجه شده و این اقدامات را در یک بسته، پودمان و حتی یک‌رشته تحصیلی در مقطع کاردانی آموزش داده شود.

ارتقاء توان علمی این واحد  و توجه به حوزه بین‌الملل از دیگر نکات مطرح‌شده توسط رئیس جهاد دانشگاهی در این بازدید بود که در  این رابطه دکتر مسلمی‌نائینی گفت: از ظرفیت حضور و تحصیل دانشجویان بین‌المللی در کشورمان نباید غافل شویم و باید برای آن‌ها نیز در حوزه‌های فرهنگی و هنری برنامه داشته باشیم.

در ادامه این بازدید «بهزاد رشیدی»، رئیس جهاد دانشگاهی واحد هنر با اشاره به اهمیت هنر در جامعه و مجموعه جهاد دانشگاهی گفت: خوشبختانه امروز ساختارهای ایجادشده در جهاد دانشگاهی هنر آماده بهره‌برداری است و این واحد آماده توسعه فعالیت‌ها در امور مختلف و اثرگذاری بیشتر در راستای اهداف کشور است.

وی هم‌چنین پیشنهادها و درخواست‌هایی در این نشست مطرح کرد که تصویب سند مأموریت جهاد دانشگاهی در عرصه هنر، ایجاد سازمان روایت پیشرفت ایران، کمک مالی برای تکمیل تجهیزات مرکز آموزش و تأمین  فضای کارگاهی، تصویب طرح توسعه مرکز هنرهای نمایشی کاربردی، تجمیع همه ظرفیت‌های هنری جهاد دانشگاهی در یک ساختار منسجم و... از آن جمله بود.

برگزاری نشست صمیمی دکتر مسلمی‌نائینی با اعضای جهاد دانشگاهی هنر

در بخش دیگری از این بازدید دکتر مسلمی نائینی نشست صمیمانه‌ای با اعضای این واحد جهاد دانشگاهی داشت از مهم‌ترین نکات مطرح‌شده در این نشست می‌توان به مواردی چون کمبود تجهیزات مورد نیاز برای آموزش‌های هنری و فضای کارگاهی، نداشتن آشنایی کافی برخی مدیران با مقوله هنر، مشکلات رفاهی، کمبود حقوق و دستمزد، تسهیلات مالی و... اشاره کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی در پایان این نشست صمیمانه از فعالت ایثارگونه جهادگران در این واحد و سایر واحدهای جهاد دانشگاهی در سراسر کشور، تقدیر و در ادامه توجه به دغدغه‌های نیروی انسانی را از اولویت‌ها در دوره جدید دانست و خاطرنشان کرد: می‌کوشیم جهاد دانشگاهی را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

کلید واژه ها: سازمان جهاد دانشگاهی دکتر مسلمی‌نائینی

آخرین ویرایش۱۲ آذر ۱۴۰۱