سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور منتشر کرد

فراخوان شرکت در مسابقه ادبی و رویداد فرهنگی – هنری «ماه تمام» با محوریت مقام اباالفضل العباس(ع)

سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برای شرکت در مسابقه ادبی و رویداد فرهنگی – هنری «ماه تمام» با محوریت مقام واجب التعظیم اباالفضل العباس(ع) با تدبر در سوره مبارکه کافرون فراخوانی را منتشر کرد.
۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۷:۵۱ کد : ۴۷۵۳۸ فرهنگی
تعداد بازدید:۲۳۶
سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برای شرکت در مسابقه ادبی و رویداد فرهنگی – هنری...
فراخوان شرکت در مسابقه ادبی و رویداد فرهنگی – هنری «ماه تمام» با محوریت مقام اباالفضل العباس(ع)

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، به‌مناسبت فرا رسیدن ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفایش سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور با هدف استفاده از زبان هنر برای دستیابی به اهداف خود در راستاری تقویت مناسبات و تعاملات هنری، رسانه‌ای و تبلیغاتی میان دانشگاهیان و نخبگان با محوریت قرآن کریم و سیره زندگانی معصومین(ع)، رویداد فرهنگی – هنری «ماه تمام» را با محوریت مقام واجب التعظیم اباالفضل العباس(ع) با تدبر در سوره مبارکه کافرون برگزار می‌کند.

این رویداد برای جامعه مخاطب دانشگاهیان اعم از اساتید، دانشجویان و کارکنان و ... در سراسر کشور طراحی شده است و در دو بخش فراخوان نمایشگاه آثار هنری و فراخوان مسابقه آثار ادبی پذیرای آثار علاقه‌مندان است.

علاقه‌مندان شرکت در این رویداد فرهنگی – هنری می‌توانند آثار خود را اعم از شعر(کلاسیک، سپید و نیمایی) و داستان با محوریت شخصیت حضرت ابوالفضل العباس(ع) را حداکثر تا 7 شهریور ماه به دبیرخانه ارسال کنند.

اعلام نتایج و تجلیل از برگزیدگان مهر ماه 1401 تعیین شده است.

اشعار ارسالی باید در هر یک از قالب‌های شعر کلاسیک، سپید و نیمایی باشد. در بخش شعر نو، شاخص‌هایی چون فرم، زبان، تصویرپردازی، نظم ارگانیکی، اندیشه، تکنیک، و خلاقیت مورد توجه است و تعداد اشعار ارسال شده حداکثر 5 اثر برای هر شرکت‌کننده است.

در بخش داستان کوتاه هم تعداد کلمات در رشته داستان باید حداکثر 3500 کلمه، تعداد داستان‌های ارسال شده حداکثر 5 اثر برای هر شرکت‌کننده است و در بخش داستان کوتاه موضوع و تم، طرح، شخصیت‌پردازی، گفت‌وگو ، فضاسازی، پرداخت، لحن دستان و زاویه دید از موارد مورد ارزیابی است.

از شرایط عمومی شرکت در این رویداد می‌توان به این‌که آثار نباید پیش از این در کتابی چاپ شده باشند، آثار ادبی باید دارای اسم مناسب بوده و از استفاده اعداد، عبارات بی‌ربط و .... به‌عنوان «نام اثر» در سامانه ثبت آثار خودداری شده باشد و این‌که هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر 5 اثر را ارسال کند و نیز آثار ارسالی نباید قبلاً برنده جایزه ملی شده باشند اشاره کرد.

براساس این گزارش، آثار شایسته در مجموعه‌ای توسط جهاد دانشگاهی منتشر می‌شود. همچنین آثار باید در قالب فایل Word با فونت 12 یا 14 B Lotus یا B Nazanin  و صرفاً از طریق وب سایت reg.isqa.ir به دبیرخانه ارسال شود.

آثاری که در چارچوب محورهای رویداد نباشند داوری نمی‌شوند. ارسال آثار توسط شرکت‌کننده جهت حضور در رویداد به منزله اعلام مالکیت معنوی اثر است، در صورت اثبات خلاف این امر در هر مرحله‌ای، عواقب حقوقی و جزائی آن به عهده شرکت‌کننده است.

ارسال اثر و شرکت در رویداد به‌منزله پذیرش مقررات آن است. تصمیم درباره مسائل پیش‌بینی نشده بر عهده شورای برگزاری است و به اطلاع هنرمندان خواهد رسید و هر شرکت‌کننده در همه رشته‌های فراخوان داده شده رویداد می‌تواند شرکت کند.

براساس این فراخوان جوایز برندگان در هر بخش شامل موارد ذیل است:

نفر اول: 20 میلیون ریال

نفر دوم: 15 میلیون ریال

نفر سوم: 10 میلیون ریال

شماره‌های تماس دبیرخانه این رویداد فرهنگی – هنری  67612336-021 و 67612337 -021است و ارسال تصویر اثر و مشخصات در واتس‌آپ به شماره 09197268712(آقای بخشی‌زاده) و یا ارسال تصویر اثر و مشخصات به ایمیل

Isqa.ir@gmail.com  از دیگر راه‌های ارتباطی برای ارسال آثار است تکمیل فرم و آپلود اثر از طریق لینک http://reg.isqa.ir/index.php?do=meform&id=3  امکان‌پذیر است.

علاقه‌مندان شرکت در این مسابقه می‌توانند کلیپ تدبر در سوره کافرون را دریافت مشاهده کنند جهت مشاهده فیلم تدبر در سوره کافرون با محوریت حضرت عباس(ع) و متن کتاب به آدرس www.isqa.ir مراجعه کنید.

کلید واژه ها: ماه تمام سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور

آخرین ویرایش۲۴ مرداد ۱۴۰۱