"مرکز تربیت مدیران راهبردی جهادی آینده" آغاز به کار کرد

۰۹ تیر ۱۳۹۷ | ۱۱:۱۲ کد : ۴۶۵۹۱ اخبار عمومی
تعداد بازدید:۲۱۳

 

به همت سازمان جهاد دانشگاهی تهران "مرکز تربیت مدیران راهبردی جهادی آینده " از ۴ تیر ماه 97 با حضور دکتر سید سعید هاشمی معاون آموزشی جهاددانشگاهی و دکتر محمد ابراهیم مداحی رییس کمیسیون چشم‌انداز و امور نخبگان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، این مرکز که با هدف ارتقای سطح دانش، بینش و مهارت‌های مدیریتی مدیران کشور و ایجاد پشتوانه علمی، فکری و اندیشه‌ای از طریق آموزش جهت شایسته گزینی و شایسته سالاری در انتخاب مدیران آینده کشور راه اندازی شده ، حاصل تعامل کمیسیون چشم‌انداز و امور نخبگان دبیرخانه مجمع و سازمان جهاد دانشگاهی تهران است.

سیدسعید هاشمی معاون آموزشی جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه نگاه ما در جهاد دانشگاهی تربیت دانش‌آموختگانی مهارت‌محور ،‌ محصول محور و تولید محور است اظهار داشت: می‌توان گفت که توسعه آموزش عالی نسبت به سایر برنامه‌های توسعه‌ای در کشور ما همواره یک گام جلوتر بوده است. وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز تربیت مدیران راهبردی جهادی آینده تصریح کرد: با نگاه مثبت مجمع تشخیص مصلحت نظام این مرکز خلاءهای جدی برای حضور مدیران حرفه‌ای را پر خواهد کرد و قرار است در سطح مدیران ارشد کشور هم نقش‌آفرینی کند.

سید عزیز آشنا معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی تهران با بیان اینکه انتصاب مدیران در سطوح حرفه‌ای باید براساس صلاحیت‌ها و دانش و توانمندی آنان باشد. افزود: آموزش مدیران در سه سطح مقدماتی، متوسطه و پیشرفته پیش بینی شده است و فراگیران لازم است این سه مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارند. آشنا در ادامه در خصوص نحوه ورود افراد در این دوره اعلام کرد" افراد واجد شرایط که از سن 24 تا 60 سال می‌باشند و دارای 2 سال سابقه کار با تایید محل خدمت خود هستند و در این دوره‌ها شرکت می نمایند بعد از گذراندن دوره مقدماتی و کسب امتیاز قبولی در هر مرحله مورد مصاحبه و آزمون‌هایی قرار می‌گیرند و به این صورت امکان ریزش و عدم رسیدن به مرحله بالاتر وجود دارد.

حداقل سن مربوط به افرادی است که سازمان برای کسب مهارت های لازم برای آنها سرمایه گذاری می‌کند و افراد 60 سال نیز کسانی هستند که در حین خدمت با پست مدیریتی تجارب ارزشمند خود را ارتقاء می‌بخشند.

هاشمی نیز در ادامه افزود دوره‌های "مرکز تربیت مدیران راهبردی جهادی آینده "در سه بخش مقدماتی، متوسطه و پیشرفته آغاز خواهد شد به طوری که در دوره مقدماتی مبانی مدیریت راهبردی و ادبیات حکمرانی خوب و در دوره متوسطه محیط شناسی شغلی و درنهایت در دوره پیشرفته مدیریت دانش آینده و راهبردی در حوزه‌های اجرایی از مرداد ماه سال جاری ارائه خواهد شد و قرار است در محیط واقعی کار معضلات و چالش‌ها در قالب ارائه راه‌حل‌هایی برطرف شود.

مرکز تربیت مدیران راهبردی جهادی آینده با همکاری کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام و جهاددانشگاهی در اسفند ماه سال گذشته راه‌اندازی شد و از تیر ماه سال جاری در پژوهشکده تحقیقات کاربردی مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز به کار کرد و ثبت نام از علاقه مندان آغاز شد.

آخرین ویرایش۰۲ مرداد ۱۴۰۱