جهاد دانشگاهی نمونه عملی و تحقق یافته زیست بوم فناوری و نوآوری در کشور

دکتر مسعود کمبرانی با تبریک چهل و دومین سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی بر جهادگران دانشگاهی گفت:  جهاد دانشگاهی نمونه عملی و تحقق‌یافته زیست بوم فناوری و نوآوری در کشور است.
۰۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۷:۳۶ کد : ۴۶۴۲۳ اخبار عمومی
تعداد بازدید:۲۰۵
دکتر مسعود کمبرانی با تبریک چهل و دومین سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی...
جهاد دانشگاهی نمونه عملی و تحقق یافته زیست بوم فناوری و نوآوری در کشور

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، دکتر مسعود کمبرانی، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران در آستانه چهل و دومین سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی با بیان این‌که بیش از چهار دهه مداومت بر یک روش صحیح، نتیجه‌ای به غایت ستودنی به جای گذاشته است، در ادامه اظهار کرد: هم‌اکنون جهاد دانشگاهی همزمان با گام دوم انقلاب،گام دوم فعالیت‌های خود را در کمال پختگی به پیش می‌برد.  

وی افزود: جهادگران دانشگاهی با اعتقاد به انجام اقدامات دانش‌بنیان و کاربردی در حوزه های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی، سهم زیادی از پیشرفت‌های فناورانه کشور را به جهاد دانشگاهی اختصاص داده‌اند و نمایشگاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی در بهمن ماه سال 1400، بیانگر این موضوع است. از این‌رو  جهاد دانشگاهی را می‌توان نمونه عملی و تحقق‌یافته زیست بوم فناوری و نوآوری در کشور دانست.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران در تشریح فعالیت‌های این سازمان گفت: سازمان جهاد دانشگاهی تهران با اجرای طرح فرهنگی تندیس فداکاری، الگوسازی برای جوانان ایران را مدنظر داشته و با اجرای دوره‌های آموزشی تخصصی در زمینه‌های مختلف از جمله هنر، زبان‌های خارجی، پزشکی و علوم کامپیوتر و ... توانمندسازی جوانان و فارغ‌التحصیلان را هدف گرفته است.

دکتر کمبرانی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های سازمان جهاد دانشگاهی تهران در حوزه پژوهش‌های کاربردی تنوع خوبی دارد. این سازمان با تولید نهال‌های مثمر به روش کشت بافت، کمک موثری به باغداران برای بهبود کیفیت و کمیت محصولات باغی کرده است و با تولید واکسن‌های آبزیان و ارائه خدمات درمانی برای مزارع پرورش ماهی در قالب کلینیک تخصصی آبزیان، قدم موثری در جهت تولید ماهی سالم و حرکت در جهت امنیت غذایی کشور برداشته است.

وی تصریح کرد: سازمان جهاد دانشگاهی تهران با تولید انواع کریستالیزاتورهای مصرفی در خطوط ریخته‌گری پیوسته مس، آلومینیوم و فولاد، دغدغه این صنایع را برطرف کرده و با تولید انواع مواد شیمیایی مصرفی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، سهم خوبی در خودکفایی این صنایع داشته است.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران افزود: علوم انسانی از حوزه های فعال در سازمان جهاد دانشگاهی تهران بوده و در قالب پژوهشکده مطالعات توسعه، پروژه‌های ارزشمندی در رشته‌های مدیریت، اقتصاد، علوم اجتماعی و علوم تربیتی برای سازمان‌های مختلف دولتی و غیر دولتی انجام شده و یا در دست اجراست.

دکتر کمبرانی افزود: این سازمان در جهت حمایت از افراد نخبه و صاحبان ایده، مرکز نوآوری و شتابدهی را با فضا و امکانات مناسب برای استقرار و هدایت افراد و شرکت‌های نوآور تأسیس کرده است.

وی ادامه داد: سازمان جهاد دانشگاهی تهران جهت تجاری‌سازی فناوری‌های بومی، گسترش بازار و مشارکت جهادگران سازمان در سود فعالیت‌های اقتصادی، برنامه‌ریزی برای تأسیس شرکت هلدینگ سرمایه‌گذاری و شرکت‌های دانش‌بنیان تخصصی را آغاز کرده و ان‌شاا... در سال جاری نتایج خوبی از این اقدام حاصل خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و فداکارانه جهادگران سازمان جهاد دانشگاهی تهران تشکر و قدردانی کرد و افزود بدون شک پرسنل جهاد دانشگاهی لایق بهترین‌ها هستند و امید می‌رود دوره جدید در مدیریت جهاد دانشگاهی همراه با افزایش امکانات رفاهی برای خانواده بزرگ جهاد دانشگاهی باشد.

  

آخرین ویرایش۰۱ مرداد ۱۴۰۱