رییس سازمان جهاد دانشگاهی تهران با رییس موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی وزارت دفاع دیدار کرد

۱۳ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۲:۱۹ کد : ۴۶۱۷۶ اخبار عمومی
تعداد بازدید:۲۶۹

 

احمد شریفی زاده رییس سازمان جهاد دانشگاهی تهران چهارشنبه 10 شهریورماه با سردار سید حسین جبل عاملیان، رییس موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی در محل این موسسه دیدار و در زمینه همکاریهای فی مابین بحث و تبادل نظر کرد.به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی تهران، در این دیدار که با حضور معاونان سازمان جهاددانشگاهی تهران و مدیران موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی انجام شد، جبل عاملیان طی سخنانی ضمن استقبال از همکاری با سازمان جهاد دانشگاهی تهران خواهان تمرکز و مطالعه این سازمان بر نحوه همکاری صنعت با دانشگاه شد .
رییس موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاع با طرح این موضوع که علیرغم خواست مشترک دانشگاه، صنعت و مدیران ارشد کشور، تا کنون این همکاری به نحو شایسته ای شکل نگرفته است برخی از موانع همکاری فیمابین دانشگاه و صنعت را برشمرد و خواستار تلاش جهاد دانشگاهی برای رفع این موانع شد.
جبل عاملیان همچنین به تغییر رویکرد موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی در خصوص قراردادهایی که با دانشگاهها و مراکز پژوهشی منعقد می‌شود اشاره کرد و گقت: به جای نگاه به دانشگاهها برای حل مسائل گلوگاهی صنعت، باید از آنها انتظار داشت که مسائل آینده و پیش روی صنعت را حل کنند و در این راستا باید ماهیت قراردادها را از حالت قراردادهای پیمانکاری به قراردادهای واقعی پژوهشی تغییر داد.
رییس سازمان جهاد دانشگاهی تهران نیز ضمن بر شمردن توانمندیهای این سازمان و سوابق همکاری آن با صنایع دفاعی کشور، خواهان گسترش این همکاریها شد .
ایشان ضمن اشاره به اشکالاتی که قراردادهای پیمانکاری برای انجام پروژه‌های پژوهشی به وجود می آورد تصریح کرد این سازمان برای تنظیم روالهای جدید در خصوص قراردادهای پژوهشی بین صنعت و دانشگاه آمادگی دارد و از آن استقبال می‌کند.
در ادامه این جلسه، معاونان پژوهشی و آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی تهران نیز ضمن ارائه دیدگاههای خود در خصوص مباحث مطرح شده ، بر آمادگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران برای گسترش همکاریهای فیمابین تاکید کردند.

آخرین ویرایش۲۵ تیر ۱۴۰۱