به همت انتشارات سازمان جهاددانشگاهی تهران، کتاب« نظریه بازیها و کاربردهای‌آن » به چاپ پنجم رسید

۲۶ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۹ کد : ۴۶۱۶۸ فرهنگی
تعداد بازدید:۱۹۴

 

​​در بخشی از این کتاب آمده است:«نظریه‌ بازی‌ها امروزه کاربرد وسیعی در شاخه‌های مختلف علوم مخصوصاً علوم انسانی و رشته اقتصاد پیدا کرده است. به‌طوری‌که درزمان حاضر فراگیری آن جزء ضروریات اجتناب‌ناپذیر می‌باشد. به‌همین دلیل به زبان‌های مختلف بالاخص انگلیسی، کتب متعددی در این زمینه برای مقاطع و رشته‌های مختلف تحصیلی تدوین شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در کشور ما نیز آموزش نظریۀ بازی‌ها به عنوان یک مبحث مستقل و یا مبحثی در لابلای دروس در دانشگاههای معتبرکشور در حال شکل‌گیری و رشد می‌باشد. خلاء کتاب فارسی در این زمینه که بتواند نظریه بازی‌ها و کاربردهای آنرا معرفی کند احساس می‌گردد. کتاب حاضر، کتاب تخصصی نظریۀ بازی‌ها برای تدریس در مقطع لیسانس و فوق لیسانس در رشته اقتصاد و فصولی از آن برای تدریس در مقطع فوق‌لیسانس رشته‌های علوم سیاسی، روابط بین‌الملل، مدیریت، مهندسی صنایع، رشته‌های نظامی می‌باشد، به همین دلیل در تدوین این کتاب از کتب تخصصی و مقالات اصلی مرتبط با مباحث فوق بهره فراوان گرفته شده است.

 

این جلد از کتاب فقط در بر گیرنده مباحث بازی‌های ایستا و پویا با اطلاعات کامل به همراه برخی کاربردهای آن می‌باشد،که پایه‌ای برای فراگیری مباحث دیگر در نظریه بازیها است. بازیهای ایستا و پویا با اطلاعات ناقص به همراه بازیهای تعاونی و بازی‌های تکاملی در جلد دیگری در حال آماده‌سازی است.»

 

 

 

آخرین ویرایش۲۵ تیر ۱۴۰۱