سومین جلسه شورای سیاست گذاری ششمین دوره اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان برگزار شد

سومین جلسه شورای سیاست گذاری ششمین دوره اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان دو‌شنبه ۴ مرداد ۹۵ با حضور نمایندگان سازمان‌های حامی در معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران برگزار شد.
۰۶ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۵ کد : ۴۶۱۶۳ اخبار عمومی
تعداد بازدید:۲۰۰


به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی تهران، تعیین مصادیق فداکاری دانشجویان مهم‌ترین محور مباحث صورت‌گرفته در این جلسه بود. بر این اساس، حضور داوطلبانه در فعالیت های مربوط به حوزه ماموریتی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر فعالیت های میدانی و اجرایی؛ فعالیت های داوطلبانه در حوزه ماموریتی کمیته امداد اعم از اشتغال زایی نیازمندان، محرومیت زدایی، سرپرستی ایتام؛ حضور فعال داوطلبانه گروهی و موثر در اردوهای جهادی اعم از محرومیت زدایی عمرانی فرهنگی اجتماعی واقتصادی؛ بیشترین دفعات اهدای خون با تایید سازمان و بصورت داوطلبانه و... از جمله مصادیق فداکاری محسوب می‌شوند.
شایان ذکراست تندیس ملی فداکاری دانشجویان طرحی است که بر اساس آن هر سال از دانشجویانی که در زمینه‌های مختلف اجتماعی، امداد و نجات، مددکاری، اهدای خون، اهدای عضو، سازندگی و آبادانی کشور و زمینه‌های مشابه آن فعالیت داوطلبانه و فداکارانه‌ای داشته‌اند تقدیر به عمل می‌آید. این طرح تاکنون 5 بار اجرا شده و ششمین دوره آن نیز در سازمان جهاد دانشگاهی تهران در حال اجراست.
گفتنی است در این جلسه نمایندگانی از سازمان‌های: بهزیستی، هلال احمر، انتقال خون، حفاظت محیط زیست، بسیج سازندگی‌کشور، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کمیته امداد امام خمینی(ره)، حضورداشتند.

آخرین ویرایش۲۵ تیر ۱۴۰۱