بیانیه جهاددانشگاهی در واکنش به تصمیم نابخردانه و غیرقانونی دولت ایالات متحده آمریکا

۱۹ آذر ۱۳۹۶ | ۱۰:۵۴ کد : ۴۵۹۹۰ اخبار عمومی
تعداد بازدید:۲۰۶

بیانیه جهاددانشگاهی در واکنش به تصمیم نابخردانه و غیرقانونی دولت ایالات متحده آمریکا

جهاددانشگاهی در پی تصمیم نابخردانه و غیرقانونی دولت ایالات متحده آمریکا بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی؛ متن بیانیه به شرح زیر است:


بسم ا... الرحمن الرحیم 

 فَقاتِلْ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ لا تُکَلَّفُ إِلاَّ نَفْسَکَ وَ حَرِّضِ الْمُؤْمِنینَ عَسَی اللَّهُ أَنْ یَکُفَّ بَأْسَ الَّذینَ کَفَرُوا وَ اللَّهُ أَشَدُّ بَأْساً وَ أَشَدُّ تَنْکیلاً (نساء، 84)

شهرقدس، میراث گرانبها و خاک جدائی ناپذیر کشور فلسطین است؛ همچنین از آنجا که نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده، کانون توجه، احترام و دلبستگی بیش از یک میلیارد و نیم مسلمان در سرتاسر عالم است . 
اقدام موهن و نابخردانه دولت ایالات متحده آمریکا در اعلام بیت المقدس بعنوان پایتخت یکپارچه رژیمی نامشروع و غیرقانونی و خوش رقصی رییس جمهور این کشور برای صهیونیستهای اشغالگر مُهر تاییدی است بر غصب، تجاوز و هتک حرمت مقدسات توسط این رژیم که نتیجه آن تاکنون آوارگی یک ملت مظلوم و نادیده گرفته شدن حقوق قانونی آنها بوده است . 
دولت آمریکا به تلافی پیروزی بزرگ مقاومت و پایان حکومت خودساخته داعش بار دیگر فرسنگها دورتر از خاک خود یعنی در خاورمیانهی ملتهب و گرفتار جنگ وخون ریزی، آتش فتنهای دیگر را به جان ملتهای منطقه و بویژه مسلمانان انداخته است.
همگان امروز شاهدند که قطعنامههای سازمان ملل تا چه حد، بازیچه دست استکبار قرار گرفته بطوری که رییس جمهور یک کشور به خود اجازه میدهد برخلاف قوانین بین المللی، شهرقدس اشغالی را به اشغالگران آن بسپارد و سفارتخانه کشورش را به این اراضی منتقل نماید. 
صدافسوس که برخی از کشورهای عرب منطقه باغفلت و جهالت، مقابله با رژیم اشغالگر قدس را از یک موضوع اولویت دار و مهم به یک شعار تنزل دادند و عملاً شرایط را برای وقاحت اخیر استکبار مهیا ساختند. 
این فتنه افروزی و اعلام پایتختی بیت المقدس برای رژیم صهیونیستی به شدت محکوم است و قطعاً ملت‌ها و دولتهای مستقل بیش از پیش به آن واکنش نشان خواهند داد. سران آمریکا باید بفهمند که دیگر این گونه حمایتها و پیمانهای دوجانبه برای حفظ امنیت رژیم صهیونیستی در برابر اراده ملتهای مسلمان و جبهه مقاومت کاری از پیش نخواهد برد و این رژیم را از سراشیبی سقوطی که در آن قرار دارد نجات نخواهد داد.
جهاددانشگاهی همگام با دولت و اقشار مختلف ملت ایران با مردم ستمدیده فلسطین اعلام همبستگی نموده و از جامعه بین المللی قویاً میخواهد تا برای پایان اشغالگری و بدعتهای سبک مغزانه با جدیت به مسوولیت خود عمل کند. 
اعضای این نهاد انقلابی، وحدت مسلمانان را رمز پیروزی آنها بر دشمنان مکار دانسته و بر تداوم انتفاضه و مقاومت تا نابودی غده سرطانی رژیم صهیونیستی و شکستی دیگر برای سیاستهای شوم منطقهای آمریکا و این رژیم تاکید می‌کنند. 
 

جهاد دانشگاهی

18 آذر ماه 1396

آخرین ویرایش۲۲ تیر ۱۴۰۱