در نشست رسانه‌ای آیین اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان عنوان شد:فرهنگ فداکاری نقش مؤثری در حفظ انسجام اجتماعی دارد

۱۴ آبان ۱۳۹۶ | ۰۹:۰۷ کد : ۴۵۹۵۸ اخبار عمومی
تعداد بازدید:۲۸۱

 

نشست رسانه‌ای هفتمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان با حضور سعید پورعلی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی، روز سه شنبه 9 آبان 96 برگزار شد.وی اظهار کرد: در بیانات رهبری و سندهای بالادستی فرهنگی و برنامه ششم توسعه، بر مفاهیمی مانند ایثار و گذشت و فرهنگ شهادت تاکید شده است و مقام معظم رهبری در ششم خرداد 96 هم با قاطعیت فرمودند «نگذارید فرهنگ جهاد و شهادت مورد غفلت قرار گیرد».
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی تهران، پورعلی با اشاره به نزدیکی به 13آبان و گره خوردن این روز با نام شهید فهمیده ادامه داد: این نوجوان توانست با رشادت و فداکاری خود، حماسه‌ای ملی در دوران دفاع مقدس شکل دهد و در حال حاضر هم ما در عرصه‌های متفاوت، ردپای جوانان فداکار را می‌بینیم.
ایشان مهم‌ترین حوزه‌های مورد توجه هفتمین آیین را دفاع از کشور و دفاع از حریم اهل بیت، فعالیت‌های داوطلبانه در حوزه‌های ارائه خدمات پیشگیرانه، فعالیت داوطلبانه در حوزه‌های خیریه، سلامت و توانبخشی، سازندگی و محرومیت‌زدایی و آبادانی کشور، حفاظت از محیط‌زیست، اهدای خون و اهدای عضو دانست.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی افزود: جامعه هدف ما در این آیین جامعه دانشجویی است و این‌ جامعه فقط در اختیار جهاددانشگاهی نیست و برای جذب مشارکت نهادهای دیگر، دستگاه‌های مرتبط با مسائل دانشجویی و فعالیت‌های اجتماعی مانند وزارت علوم، وزارت بهداشت، وزارت ورزش و جوانان، دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان حفاظت محیط‌زیست، سازمان بهزیستی، هلال احمر، سازمان بسیج دانشجویی، سازمان انتقال خون و کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان حامی در کنار این آیین هستند و نقش ویژه‌ای در برگزاری آن ایفا می‌کنند.
وی درباره برگزیدگان شش دوره گذشته این آیین گفت: در طی 6 دوره گذشته 255 دانشجو در قالب‌های فردی و گروهی در این آیین شناسایی شده و مورد تقدیر قرار گرفته‌اند.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی در پایان درباره مهلت ثبت‌نام در آیین تندیس فداکاری دانشجویان گفت: 15 آبان آخرین مهلتی است که می‌توانند پرونده دانشجویان را به دبیرخانه تندیس فداکاری معرفی کنند و 21 آذرماه نیز مراسم اعطای تندیس فداکاری در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

آخرین ویرایش۲۲ تیر ۱۴۰۱