معاون آموزشی سازمان جهاددانشگاهی تهران:طرح توانمند سازی آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی، توسط جهاد دانشگاهی به ایستگاه آخر رسید

۰۲ مهر ۱۳۹۶ | ۱۲:۴۴ کد : ۴۵۸۷۵ اخبار عمومی
تعداد بازدید:۳۲۱

 

سید عزیز آشنا معاون آموزش سازمان جهاددانشگاهی تهران اظهار کرد :در راستای تحقق شعار سوادآموزی در دنیا، طرح توانمند سازی آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی، توسط جهاددانشگاهی به ایستگاه آخر رسید.

معاون آموزشی سازمان جهاددانشگاهی تهران در گفتگو با روابط عمومی جهاددانشگاهی، با اعلام این خبر افزود :پیرو توافقنامه ای که بین سازمان نهضت سوادآموزی و سازمان جهاد دانشگاهی تهران در سال 1395به امضا رسید، طرفین توافق کردند که با توجه به اهمیت نقش جمعیت با سواد کشور در رشد و توسعه ایران اسلامی و دستیابی به جامعه دانش بنیان در راستای سیاست های کلان جمهوری اسلامی ایران همکاریهای خود را گسترش دهند و جهاد دانشگاهی از توان پژوهشی و آموزشی خود در راستای محو بی سوادی در کشور با نهضت سوادآموزی همکاری نماید.

وی گفت:در این راستا طرح توانمندسازی آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی از بهمن ماه 1395 با همکاری جهاد دانشگاهی و نهضت سوادآموزی آغاز گردید و بر اساس بخشنامه نهضت سوادآموزی به واحدهای آن در سراسر کشور مقرر گردید ادامه همکاری مربیان نهضت منوط به گذراندن دوره‌های توانمند سازی و دریافت گواهینامه مربوطه باشد.

معاون آموزشی سازمان جهاددانشگاهی تهران بیان کرد:در راستای اجرای این طرح، به سامانه الکترونیکی توانمند سازی آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی با استفاده از زیرساختهای آموزش الکترونیکی جهاد دانشگاهی بر روی درگاه آموزش مجازی آن به آدرس: www.imooc.ir راه اندازی گردید و بیش از 70.000 نفر از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی در آن ثبت نام نموده و مجموعه دروس عمومی‌شامل 9 درس و دروس عمومی نیز به تعداد 9 درس به صورت درسهای آموزشی ویدوئویی بارگذاری گردید که در قالب آن مجموعا حدود 120 ساعت آموزش برای فراگیران ارائه شد. با توجه به آمار 70000 نفری فراگیران این طرح مجموعا حدود 8.400.000 نفر ساعت آموزش در این طرح ارائه گردید.

آشنا خاطر نشان کرد: به منظور دسترسی آموزش دهندگان به منابع آموزشی کمکی، 17 جلد کتاب آموزشی نیز در قالب الکترونیکی به آنان ارائه گردید که مجموعا معادل 1.190.000 جلد کتاب می‌باشد.

وی با اشاره به پوشش دهی به مربیانی که در روستاها هستند و ممکن است به اینترنت و شبکه دسترسی نداشته باشند،گفت: مجموعه دروس عمومی و تخصصی نیز هر یک به صورت جداگانه در 70.000 نسخه دی وی دی تکثیر و مجموعا در 140.000 نسخه در اختیار آموزش دهندگان قرار گرفت.

معاون آموزشی سازمان جهاددانشگاهی تهران گفت:دو نوبت نیز آزمون آزمایشی طی مدت برگزاری آموزشها برگزار گردید و نهایتا از 25 شهریور 96 نیز آزمونهای پایان دوره در سراسر کشور در 202 مرکز آزمون و 180 شهر آغاز شد که تا نیمه مهرماه ادامه خواهد داشت.

وی اذعان کرد: نمرات آزمون دهندگان اول آبان ماه در پروفایل آنها بر روی سامانه بارگذاری می‌گردد و آموزش دهندگانی که نمره قبولی (60 از 100) را بگیرند از جهاد دانشگاهی گواهینامه پایان دوره دریافت می نمایند و در صورتی که نمره قبولی نگیرند باید در آزمون مجددی که در آبان یا آذرماه (بر اساس برنامه سازمان نهضت سواد آموزی) برگزار خواهد شد شرکت نمایند.

آشنا با تاکید بر اینکه، شعار سوادآموزی در دنیا امسال به عنوان سوادآموزی دیجیتال قرار گرفته است، گفت:این طرح یکی از بزرگترین طرحهایی است که در زمینه سوادآموزی دیجیتال در سطح دنیا اجرا شده است.

آخرین ویرایش۲۰ تیر ۱۴۰۱