سرپرست سازمان جهاددانشگاهی تهران : فعالیت در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای نسل جوان در طول برنامه ششم توسعه

۱۰ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۱:۵۹ کد : ۴۵۸۵۳ اخبار عمومی
تعداد بازدید:۳۰۳

 

سید  علی طباطبایی قمی در رابطه با برنامه‌های سازمان جهاددانشگاهی تهران در طول برنامه ششم توسعه گفت: نگاه به ایجاد فناوری‌های نوین، آموزش های الکترونیک، مطالعات توسعه و فعالیت های فرهنگی و مدیریت کارآفرینی برای دانشجویان در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای نسل جوان از جمله ای این برنامه‌ها می‌باشد.

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی تهران در گفت و گو با روابط عمومی جهاددانشگاهی اظهار کرد: متناسب با ماموریت های محوله و انتظارات ملی و شرایط اقتصادی واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی، به نظر می رسد مدل بهتری می‌بایست تعریف، تنظیم و براساس آن ساختارهای جهاددانشگاهی را آماده نمود. در وضعیت فعلی ساختارها متناسب با ماموریت ها نیستند.
وی افزود: انتظارات از جهاددانشگاهی در زمینه ایجاد فناوری و رفع مشکلات عدیده صنایع کشور بالا رفته است و باتوجه به اینکه واحدهای جهاددانشگاهی باید خودگردان باشند امکان ادامه این شرایط میسر نمی‌باشد. لازمه عبور از این شرایط داشتن کل چرخه فناوری در مجموعه جهاددانشگاهی و یک واحد سازمانی شناخته شده در زمینه خاص می‌باشد.
طباطبایی تصریح کرد: این واحد سازمانی باید بتواند یک دانش فنی، یک محصول و یک فناوری را ایجاد و به بازار ارایه کند و لازمه آن پازل های پژوهش، فناوری، تجاری سازی و بازار می‌باشد. رشد متوازن واحدها، با این الگو می‌بایست اتفاق افتد وگرنه صرف پژوهش با وجودی که از ارکان چرخه فناوری می‌باشد درصد کمی از این فعالیت را می تواند تحت پوشش قرار دهد.
سرپرست سازمان جهاددانشگاهی تهران بیان کرد: سازمان تهران در 4 حوزه پژوهشی "شیمی"، "فرآوری مواد فلزی"، "بیوتکنولوژی" و "مطالعات توسعه" با همان الگوی چرخه فناوری در حال توسعه و تکمیل می‌باشد و تفاهم نامه‌هایی نیز با دانشگاه تهران برای دفتر مشترک و همچنین با تیپیکو به عنوان هولدینگ دارویی به منظور ایجاد یک شرکت برای تجاری سازی یافته‌های پژوهشی دو طرفه دارد که در آینده نزدیک منجر به تولید محصولات قابل ارایه به بازار می‌گردد.
وی افزود: همچنین در حوزه اکتشاف شرکت زمین کاوگستر سازمان برنده مناقصه قرارداد اکتشاف مناطق 1 و 2 زرین ( شرکت اسکام) شده است که ورود به این عرصه می تواند آینده روشنی را در این زمینه برای سازمان ترسیم نماید.
طباطبایی با اشاره به فعالیت های انجام شده در حوزه آموزش و فرهنگی گفت: در حوزه آموزش مراکز مشترک با بخش خصوصی و آموزش های الکترونیک در سطح ملی در حال فعالیت هستند و توسعه آن در دستور کار است. در حوزه فرهنگی نیز فعالیت های ملی قابل توجهی در حیطه کارآفرینی و دانشجویی و حوزه اندیشه در دست اجرا قرار دارد.
سرپرست سازمان جهاددانشگاهی تهران در رابطه برنامه‌های سازمان در طول برنامه ششم توسعه جهاددانشگاهی گفت: در برنامه 5 ساله جهاددانشگاهی سازمان تهران که کاملا تحولی است نگاه به ایجاد فناوری‌های نوین، آموزش های الکترونیک، مطالعات توسعه و فعالیت های فرهنگی و مدیریت کارآفرینی برای دانشجویان می‌باشد که در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای نسل جوان تنظیم گردیده است.
وی در پایان اظهار کرد: این سازمان باتوجه به سابقه فعالیت در ایجاد فناوری محصولات مورد استفاده در بخش صنعت بویژه نفت و صنایع جانبی آن توانسته است در پروژه‌های کلان ملی ورود پیدا کند و همچنین آماده است که در برنامه 5 ساله خود نقش قابل توجهی در اجرای ماموریت کلی جهاددانشگاهی در اجرای این نوع پروژه‌ها ایفا نماید.

آخرین ویرایش۲۰ تیر ۱۴۰۱