دفترخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)در دانشگاه تهران آغاز به کارکرد

۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۰۹:۲۶ کد : ۴۵۸۰۸ اخبار عمومی
تعداد بازدید:۲۰۷

 

هم‌زمان‌با فرارسیدن عیدسعید مبعث پیامبرگرامی اسلام(ص) و به همت معاونت فرهنگی سازمان  جهاد‌دانشگاهی تهران، دفترخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)در دانشگاه تهران آغاز به کارکرد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی تهران، در مراسمی‌که با حضور سرپرست سازمان جهاددانشگاهی تهران، معاون فرهنگی دانشگاه تهران، مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران و مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران برگزار شد، دفترخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) دردانشگاه تهران آغاز به کار کرد.

سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی تهران: خبر، منشأ امید است

سیدعلی طباطبایی رشد و توسعه را یکی از ارکان نشاط جامعه دانست و گفت: جامعه نیاز به نشاط دارد و رشد و توسعه یکی از ارکان نشاط و امید است که سرمنشأ آن اخبار علمی و فرهنگی است.

وی افزود: انتخاب خبر مناسب از حوزه  مورد وثوق، انتشار اخبار همایش‌های علمی و تخصصی دانشگاه؛ پیگیری اخبار پروژه‌های بین‌المللی دانشگاه؛ جهاددانشگاهی و دانشگاهیان؛ اخبار دفاع رساله‌های برتر دانشگاه برای ایجاد امید و نشاط علمی در جامعه؛ رسالت دفتر ایسنا در دانشگاه تهران خواهد بود.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران: خبررسانی با تبعیت از سیره رسول اکرم(ص)

احمدرضا خضری، مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران در این مراسم یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های پیامبر را رساندن خبر به پیروانش دانست.

وی خاطرنشان کرد: «پیامبر در دریافت و رساندن خبر، معصوم بودند. پیروانشان هم باید در صحت و دقت خبر این حساسیت را داشته باشند. خبر می‌تواند جامعه‌ای را ملتهب کند.»

وی موفقیت خبرگزاری ایسنا را در امانتداری خبری و دوری جستن از جناح‌ها و دسته‌بندی‌ها دانست و افزود: «سطح حساسیت در خصوص دقت و صحت خبر در حوزه دانشگاه بسیار بالاتر است و دانشگاه انتظار دارد خبرگزاری ایسنا حساسیت ویژه‌ای در خصوص اخبار دانشگاه، به‌خصوص اخبار دستاوردهای علمی داشته باشد.»

مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران: ضرورت اطلاع‌رسانی دستاوردهای کشور

در ادامه مراسم، مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران با اشاره به اینکه خبرگزاری ایسنا تا به حال بیشتر پیگیر اخبارسیاسی و اجتماعی بوده و کمتر به اخبار دانشگاهی و علمی‌پرداخته است، گفت: ما وظیفه داریم توسعه علمی و دستاوردهای علمی دانشگاه‌های کشور، به خصوص دانشگاه تهران را به اطلاع مردم برسانیم.

علی متقیان افزود: بسیاری از طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه‌های برتر دانشجویی ارزش خبری و اطلاع‌رسانی دارند که انتشار اخبار مربوط به آنها وظیفه سرویس علمی و دانشگاهی ماست که انشاءالله در این زمینه با قدرت عمل خواهد کرد.

شایان ذکراست دفترخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)دردانشگاه تهران، صرفا با هدف انعکاس اخبار علمی و دانشگاهی دانشگاه تهران، به عنوان نمادآموزش عالی کشور، راه اندازی شده است.

آخرین ویرایش۲۰ تیر ۱۴۰۱