ارائه مقاله عضو هیئت علمی سازمان جهاددانشگاهی تهران در پنجمین کنفرانس منطقه ای تغییر اقلیم

۱۶ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۳ کد : ۴۵۷۶۷ اخبار عمومی
تعداد بازدید:۱۳۹

 

مقاله مرتضی حسینی توسل عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات توسعه با عنوان بررسی ارتباط عوامل اقلیمی با پوشش گیاهی مراتع استان البرز، در پنجمین کنفرانس منطقه ای تغییر اقلیم ،ششم بهمن ماه سال جاری بصورت شفاهی ارائه گردید.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی تهران، این عضو هیئت علمی، هدف از ارائه این مقاله را پایش و بررسی اثرات تغییر اقلیم بر چگونگی تغییرات زمانی و مکانی پوشش گیاهی و ارائه مدل پیش بینی تغییرات در یک دوره زمانی 12 ساله ذکر کرد .از انجا که موضوع تغییر اقلیم و آثار آن از جمله مهم‌ترین چالش‌های پیش رو در عصر حاضر است. نقش تغییرات اقلیمی در تمامی حوزه‌ها از جمله بهداشت و سلامت، کشاورزی، مدیریت منابع آب، حمل‌ونقل و غیره بیش از پیش حائز اهمیت بوده وقوع پدیده‌های حدی از جمله امواج گرمایی، خشکسالی، طوفان‌های گردوخاک از مهم‌ترین آثار تغییراقلیم در منطقه است. از اینرو ضرورت به روز رسانی اطلاعات و دانش اقلیم‌شناسی همواره محسوس می‌باشد و سازمان هواشناسی کشور با این هدف، برگزاری کنفرانس منطقه‌ای تغییراقلیم را از سال‌های پیش در دستور کار خود قرار داده است.
"پنجمین کنفرانس منطقه‌ای تغییراقلیم را در روزهای 5 و 6 بهمن‌ماه سال 1394" با هدف بحث و تبادل نظر در خصوص خشکسالی، بحران‌های زیست‌محیطی، بحران آب و پیامدهای اجتماعی و اقتصادی آن، که از مهم‌ترین پیامدهای تغییراقلیم در دهه اخیر در کشورمی‌باشد، برگزار گردید.  

آخرین ویرایش۱۸ تیر ۱۴۰۱