ا حضور رییس مرکز آموزش مدیریت دولتی و رییس سازمان جهاددانشگاهی تهران ، دوازدهمین همایش و ششمین جشنواره ملی نظام پیشنهادها آغاز به­کار کرد

۱۸ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۵ کد : ۴۵۷۵۱ اخبار عمومی
تعداد بازدید:۲۹۲

ب

دوازدهمین همایش و ششمین جشنواره ملی نظام پیشنهادها صبح امروز 13 بهمن ماه، با حضور احمد شریفی زاده ،رییس سازمان جهاددانشگاهی تهران، اسماعیل ملک اخلاق رییس مرکز آموزش مدیریت دولتی و جمع کثیری از کارشناسان و صاحب نظران این عرصه در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران آغاز شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی تهران، در این مراسم، رییس سازمان جهاددانشگاهی ضمن خیرمقدم به حاضران ،  با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حضور چنین جمعی کنار یکدیگر برای ترسیم نقشه راه برای آینده این کشور را ثمره ایثار دلیرمردانی برشمرد که در راه حفظ نام ایران و دفاع از این سرزمین جانفشانی کردند.

دکتر شریفی زاده با بیان این موضوع که 12 دوره از برگزاری همایش ملی نظام پیشنهادها میگذرد گفت:از راه اندازی یک جریان،مهمتر حفظ و به نتیجه رساندن آن جریان است.همانطور که گرفتن یک سنگر ساده تر از حفظ آن سنگر است.این همایش با انگیزه و هدفی آغاز شد و برای حفظ و توسعه آن و ثبت تجارب مدیران موفق باید همت مضاعفی صورت بگیرد تا در سراسر کشور توسعه پیدا کند.

رییس سازمان جهاددانشگاهی تهران، رویکرد این همایش با موضوع اقتصاد مقاومتی را نشانه دقت نظر کارشناسان این حوزه برشمرد و تاکید کرد که در شرایط رکود و مشکلات اقتصادی استفاده از نظام پیشنهادات راهگشاتر از موضوعات دیگر است.

شریفی زاده افزود: به نظر می رسد ظرفیت ما در حوزه نظام پیشنهادات امروز به اندازه و جایگاهی رسیده است که می توانیم از تجارب بین المللی هم استفاده کرده و در همایشهای بعدی از دانشهای سازمانهای دیگر در عرصه بین المللی هم بهره مند شویم.

در ادامه دکتر ملک اخلاق رییس مرکز آموزش مدیریت دولتی با بیان اینکه تصویر ده سال آینده  برای ایران که از بیرون مرزها با توجه به شرایط خاورمیانه ترسیم شده است رهبری 400 میلیونی بازار منطقه است گفت:

اگر قرار است ایرانی بسازیم که بیانگر این تصویر باشد نیاز به سازمانهای ممتاز،پیشرو و مدیریتی نوین داریم

وی افزود: نظام پیشنهادات گاه  به سمت پیشنهادات جزئی و کف بازار حرکت می‌کند نه سیاستهای کلان و استراتژیک لذا باید توجه داشت که نظام پیشنهادات یکی از تکنیکهای مدیریت تحول است وباید تکنیکهای دیگری همراه آن مورد توجه قرار بگیرد.

 رییس مرکز آموزش مدیریت دولتی با بیان این مطلب که نظام پیشنهادات یک سیستم نواندیش و نوآور است ،گفت: ترسیم چشم انداز و هدفهای بلند مدت برای سازمان، رقابت پذیری و ایجاد سازمان یادگیرنده جهانی،یعنی سازمانی که لحظه به لحظه تحولات را رصد می‌کند تا خود را به استانداردهای جهانی برساند از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

ملک اخلاق با بیان این مطلب که نظام پیشنهادات یکی از تکنیکهای پذیرفته شده است که سالهای سال است کارکرد مطلوب خود را نشان داده ، گفت: برای بالا بردن سطح اندیشه‌ها باید نگاه جدیدی تولید کنیم و قابلیت یادگیری سازمانی را افزایش دهیم.تفکر سیستمی،استراتژیک،مدیریت دانش و سازمان یادگیرنده در استاندارد جهانی می تواند به نفع سیستم قابلیتهای جدیدی را بیفزاید. برای جهانی شدن، سطح یادگیری سازمان اهمیت ویژه ای دارد و ما آرام آرام باید سمت به ایجاد سازمان نمونه در الگو و قالب جهانی حرکت کنیم.

آخرین ویرایش۱۸ تیر ۱۴۰۱