انتشار کتاب «زیست شناسی سلولی برای بیوتکنولوژیست‌ها»

کتاب «زیست شناسی سلولی برای بیوتکنولوژیست‌ها» توسط انتشارات سازمان جهاددانشگاهی تهران منتشر شد.
۰۹ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۲:۱۱ کد : ۴۵۵۸۴ اخبار عمومی
تعداد بازدید:۱۷۲

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی تهران، کتاب"زیست‌شناسی سلولی برای بیوتکنولوژیست‌ها" تألیف شالیشا ا. استنلی و ترجمه علیرضا عباسی (عضو هیئت علمی دانشگاه تهران)،سجاد رشیدی‌منفرد(عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس) و فریبا ابویی مهریزی تدوین و منتشرشده است که خلاصه ای از کتاب را در ذیل می خوانید:

به گزارامروزه پیشرفت‌های زیادی در زمینه فناوری‌های نوین صورت گرفته است که یکی از شاخه‌های آن زیست‌فناوری می‌باشد که پیشرفت‌های خیره‌کننده آن منجر به توسعه علوم دیگر از قبیل پزشکی، میکروبیولوژی، کشاورزی و حتی صنعت گردیده است.
پیشرفت‌های بیشتر در زمینه زیست‌فناوری مستلزم شناخت دقیق و کامل از زیست‌شناسی سلولی می‌باشد که بی آن شاخه‌های دیگر این علم نیز راه به جایی نخواهد برد.
با آن که در کشور ما به همت دانشمندان جوان علوم زیستی حرکت صعودی به سمت پیشرفت در زمینه‌های مختلف زیست‌فناورهای نوین آغاز گردیده است اما فتح این قله‌ها و رسیدن به مرجعیت علمی در منطقه و انشاءالله جهان تلاش مضاعف و همت مضاعف این دانشمندان جوان را طلب می‌کند.
این اثر ترجمه کتاب Cell Biology For Biotechnologists و شامل 7 فصل می‌باشد که با مقدمه‌ای بر سلول آغاز شده و به مباحث ساختاری سلول و زیست‌شناسی و سازماندهی مولکولی درون‌ سلول می‌پردازد، همچنین قبل از بررسی انتقال ‌پیام، مفاهیم گیرنده‌های سلولی و مدل‌های انتقال پیام‌رسانی خارج‌سلولی مرور شده و در نهایت به بحث‌ کشت ‌سلولی پرداخته می‌شود.

آخرین ویرایش۱۴ تیر ۱۴۰۱