انتشارات سازمان جهاددانشگاهی تهران منتشر کرد: «ارگونومی در جنگلداری و صنایع چوب»

کتاب «ارگونومی در جنگلداری و صنایع چوب» تألیف و ترجمه باریس مجنونیان  و احسان عبدی از استادان دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران و محبوبه فسحت کارشناس ارشد منتشر شد
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۱:۲۲ کد : ۴۵۵۷۵ اخبار عمومی
تعداد بازدید:۲۰۰

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی تهران،از آنجا که در بیشتر کشورهای جهان شرایط کار و زندگی برای کارگران جنگل نامناسب و همراه با بازدهی پایین می‌باشد،کار سنگین بدنی، نامناسب بودن روش‌ها و تکنیک‌های کاری، امکانات و تجهیزات ناکافی و نامناسب، علاوه بر اینکه باعث وقوع حوادث و بیماری‌های شغلی و خستگی‌های بی‌مورد می‌شوند، کاهش میزان تولید را نیز به‌‌دنبال دارند. در کشورهایی که اطلاعات مربوط به حوادث آنها در دسترس است، جنگلداری به‌‌عنوان یکی از خطرناک‌ترین شغل‌ها با حوادث زیاد و بیماری‌های مکرر و خطرناک شناخته‌‌می‌شود. بهبود ایمنی، بهداشت، رفاه و کارآیی از شرایط اصلی برای توسعه و پیشرفت بوده و دانش ارگونومی ابزاری مهم برای رسیدن به این هدف می‌باشد.
کتاب پیش رو درصدد است تا اطلاعات مورد نیاز دانشجویان رشته‌های جنگلداری، صنایع‌‌چوب، مدیران و مجریان طرح‌‌های جنگلداری و صنایع وابسته را تا حد امکان برآورده نموده و خلاء دانش موجود را جبران کند.

آخرین ویرایش۱۴ تیر ۱۴۰۱