با "طلوع برکت"در دانشگاه تهران، دانشجویان با کسب و کارهای قرآنی آشنا شدند

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۰۸:۵۸ کد : ۴۵۳۳۵ فرهنگی
تعداد بازدید:۲۰۱

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی تهران، در این کارگاه که با همکاری مرکز رشد و شکوفایی فناوری‌ها و هنر قرآنی جهاددانشگاهی و مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با محوریت جلسه ایده‌پردازی و طرح‌ریزی کسب و کار صنایع فرهنگی قرآنی و هنراسلامی ایرانی و با عنوان «کارآفرینی فرهنگی مذهبی» برگزارشد،
سید علیرضا هاشمی نکو، مربی کارآفرینی و مدرس دانشگاه علامه‌طباطبایی در سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور به طرح موضوع در رابطه کسب و کارهای فرهنگی دینی با محوریت قرآن پرداخت.
وی با تأکید بر اینکه یک کار فرهنگی، تولید است نه درآمد؛ ضرورت و اهمیت کسب و کارهای فرهنگی و فرصت‌های موجود در این زمینه را معرفی و سپس مدل‌هایی از کسب و کارهای هنری و فرهنگ قرآنی را ارائه کرد.
پس از ارائه مدل‌های کسب و کار، «رمضان زرندی» دکترای کارآفرینی نیز ، در کارگاه خلاقیت و نوآوری در امر کسب و کار صنایع فرهنگی قرآنی و هنر اسلامی ایرانی ،دانشجویان شرکت کننده را با شیوه‌های نوآورانه و متفاوت و طراحی مدل‌های کسب و کار آشنا کرد که شرکت کنندگان در قالب چند گروه به مدل سازی کسب و کارهای فرهنگی روی بوم‌های آماده شده پرداختند.
در پایان این رویداد به دانشجویان برتر در کارگاه جوایزی اهدا و از اساتید شرکت کننده نیز تقدیر شد.
شایان ذکراست اولین جلسه ایده‌پردازی و طرح‌ریزی کسب و کار صنایع فرهنگی قرآنی و هنر اسلامی ایرانی «طلوع برکت» روز چهارشنبه ??دی سال 94، با حضور رحیم خاکی قاری بین‌المللی کشورمان، حامد جعفری، تهیه کننده انیمیشن شاهزاده روم، سید مهدی دبستانی تولید کننده بازی‌های رایانه‌ای و سید علیرضا هاشمی نکو، مربی کار آفرینی و مدرس دانشگاه علامه طباطبایی، در سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور برگزارشد.
به همت مرکز کارآفرینی و مهارت آموزی سازمان جهاددانشگاهی تهران، پنجمین کارگاه آموزشی، علمی و تجربی «طلوع برکت» روز سه شنبه 28 اردیبهشت‌ 95 درتالار الغدیرکوی دانشگاه تهران برگزارشد.

آخرین ویرایش۰۷ تیر ۱۴۰۱