دیدار مدیر راه اندازی پژوهشکده بیوتکنولوژی با مدیرکل دفتر آبزیان

مدیر راه­اندازی پژوهشکده بیوتکنولوژی روز چهارم مرداد ماه با مدیرکل دفتر آبزیان دیدار و گفتگو کرد.
۲۶ بهمن ۱۳۹۳ | ۰۹:۲۵ کد : ۴۴۵۹۹ پژوهش و فناوری
تعداد بازدید:۱۷۴

 

احمد عرفان منش مدیر راه­ اندازی پژوهشکده بیوتکنولوژی روز چهارم مرداد ماه با مدیرکل دفتر آبزیان دیدار و گفتگو کرد.

 به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد تهران در این دیدار که به منظور معرفی توانمندی‌های گروه فرآورده‌های بیولوژیک دامی و با حضور رییس بخش ماهیان سردآبی سازمان دامپزشکی کشور و عضو هیئت مدیره اتحادیه ماهیان سردابی برگزار شد؛ احمد عرفان منش به معرفی اقدامات گذشته گروه نظیر انجام واکسیناسیون در مزرعه مرزن قزل در فروردین ماه امسال بصورت آزمایشی برای نخستین بار و تکرار آن در اردیبهشت ماه برای یادآور واکسن به روش تزریقی و غوطه­وری پرداخت.

میار، عضو هیأت مدیره اتحادیه ماهیان سردآبی نیز ضمن تشکر از گروه فرآورده‌های بیولوژیک دامی جهاددانشگاهی واحد تهران گفت: انجام این کار بزرگ که نتایج آن برای صنعت و کشور بسیار مفید خواهد بود ، هم کار تحقیقاتی است، هم اجرایی. از آنجا که هر دو روش غوطه­وری و تزریق انجام گرفته، به نظر روش تزریق به ویژه در مورد بیماری لاکتوکوکوس صددرصد بهتر است.

در ادامه کاظم عبدی مدیر کل دفتر آبزیان سازمان دامپزشکی گفت در کشور ایتالیا دانشگاه، مانند جهاددانشگاهی واکسن تولید و توزیع می‌کند و به همین جهت برای آموزش مشکلی ندارند. در ضمن می توان در همایش اتحادیه فرصتی در اختیار  جهاددانشگاهی داده شود تا در این خصوص اطلاعات مفیدی را ارائه دهد.

در این جلسه مصوب شد تفاهم نامه­ای بین اتحادیه ماهیان سردابی و جهاددانشگاهی به امضا برسد.

آخرین ویرایش۱۱ خرداد ۱۴۰۱