برگزاری دومین دوره کارگاه های آموزشی طرح توسعه حرفه ای ویژه پژوهشگران و مدیران پژوهشی جهاد دانشگاهی

۲۵ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۷ کد : ۴۴۵۳۰ مطالعات توسعه
تعداد بازدید:۳۳۳

 

دومین دوره کارگاه های آموزشی طرح توسعه حرفه ای ویژه پژوهشگران و مدیران پژوهشی واحدهای مختلف جهاد دانشگاهی در روزهای 17، 18 و 19خردادماه  در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی (هلجرد) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، دومین دوره کارگاه‌های آموزشی طرح توسعه حرفه ای ویژه پژوهشگران و مدیران پژوهشی واحدهای مختلف جهاد دانشگاهی با حمایت معاونت پژوهش و فناوری  جهاد دانشگاهی توسط پژوهشکده مطالعات توسعه  سازمان جهاد دانشگاهی تهران در روزهای 17، 18 و 19خردادماه  در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی (هلجرد) برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه این کارگاه‌ها ، ابتدا  مرتضی پرهیزکار  مدیر علمی این طرح  به بیان ضرورت توسعه حرفه ای پژوهشگران و اهداف این طرح پرداخت.  وی گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان یکی از سازمان­های پیشتاز و پر افتخار در عرصه پژوهش و فناوری کشور همواره به منابع انسانی به عنوان با ارزش­ترین دارایی سازمان توجه داشته و بر همین اساس طی یک برنامه مستمر و گسترده و از طریق انجام مطالعات مبنایی پیرامون مشخصات ضروری برای پژوهشگران و مدیران پژوهشی و بهره ­گیری از تجارب و الگوهای معتبر بین­ المللی و نیاز سنجی  آموزشی به عمل  آمده  از جامعه پژوهشگران جهاد دانشگاهی ،  در نظر دارد پژوهشگران و متخصصان، مدیران و کلیه همکاران بخش پژوهش و فناوری را طی یک برنامه منظم آموزش داده و آنها را با هدف حضور جهاد در عرصه­ های علم و فناوری ملی و بین­ المللی توانمند نماید، تا از این طریق ضمن توسعه حرفه­ ای اعضاء موجب شود شایستگی­ های سازمانی و مزیت­ های رقابتی جهاد دانشگاهی نیز ارتقاء یابد.

 دکتر حمید امین اسماعیلی معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی سخنران بعدی بود که  به تبیین دیدگاه­ های خود در مورد آموزش پژوهشگران در جهاد دانشگاهی پرداخت. وی گفت برای روزآمد  و کارآمد کردن نیروهای انسانی جهاد  با توجه به نیازهایشان  باید یک نظام آموزش ضمن خدمت  برای کارشناسان و پژوهشگران و مدیران طراحی کنیم.  که ویرایش اول آن در سالهای 1390 و 1391 انجام شده است.  برنامه جدید این معاونت، برنامه توسعه حرفه ای پژوهشگران است که از سوی سازمان جهاد دانشگاهی تهران ارائه و مورد تایید و تصویب قرار گرفته است. که در این دوره، فاز یک  این آموزش ها انجام می‌شود. قرار است 24  دوره دیگر این بسته‌های آموزشی  سالانه در 4 فصل  ارائه شود.

وی در ادامه  از تلاش برای احتساب این دوره­ها  به عنوان دوره­ های رسمی آموزش ضمن خدمت نیروها خبر داد  که برای ارتقای جایگاه شغلی جهادگران موثر خواهد بود.  

  در این کارگاه‌های آموزشی که در چهار عنوان :

1-    مدیریت و برنامه ریزی پروژه‌های تحقیقاتی

2-    مدیریت ساختارها و فرآیندها  در سازمان‌های پژوهشی

3-    تجاری سازی دستاوردها و یافته‌های پژوهشی

4-    مدیریت راهبردی  در سازمان‌های پژوهشی

  برگزار شد.

حضور  مرتضی پرهیزکار به عنوان مدیر علمی  طرح و  مدرس اصلی کارگاه "مدیریت ساختارها و فرآیندها"  و کاوس حیدری، محمد ولد خانی و رضا ثقفی به عنوان مدرسین همکار کارگاه‌ها که دانش و  تجارب جهادی خود را  در اختیار جهادگران قرار دادند،  نشان از مشارکت پررنگ سازمان جهاد دانشگاهی تهران در  طراحی، اجرا، تدریس و شرکت اعضا در این برنامه داشت.

مهندس ربانی مدیر مجتمع تحقیقاتی و پارک علم و فناوری البرز برگزاری این کارگاه‌ها را در این  مرکز به فال نیک گرفت و خواستار طراحی و اجرای دوره‌های آموزشی  توسعه حرفه ای پژوهشگران برای  شرکت های زیرمجموعه پارک علم و فناوری شد.

 در این دوره صد نفر از پژوهشگران و مدیران  پژوهشی واحدهای مختلف  جهاد دانشگاهی  از سراسر کشور  در این کارگاه‌های آموزشی شرکت کردند و بر اساس توافق بین سازمان جهاد دانشگاهی تهران و معاونت پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی، قرار است  برگزاری این کارگاه­ ها بر اساس عناوین این طرح، در تقویم های آموزشی تابستان و پاییز و زمستان ویژه پژوهشگران استمرار  پیدا کند.

آخرین ویرایش۱۰ خرداد ۱۴۰۱