سازمان جهاد دانشگاهی تهران برگزار کرد: برگزاری کارگاه آموزشی واکسیناسیون ماهی قزل آلا در گیلان

سازمان جهاد دانشگاهی تهران برگزار کرد:
۲۳ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۰:۵۸ کد : ۴۴۴۸۸ پژوهش و فناوری
تعداد بازدید:۲۳۷

 

برگزاری کارگاه آموزشی واکسیناسیون ماهی قزل آلا در گیلان

کارگاه آموزشی آشنایی با بیماری "استرپتوکووزیس" ماهی قزل آلا و روش­های واکسیناسیون آن، روز چهارشنبه اول بهمن در رودسر با هماهنگی اداره کل دامپزشکی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، دکتر مجتبی کمره عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی، اجرای واکسیناسیون و آموزش آن را برای اولین بار در استان گیلان بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: در این کارگاه، بیماری روش ها و فواید انجام واکسیناسیون برای حدود 50 نفر از پرورش دهندگان ماهی این شهرستان تشریح و این روش ها به صورت عملی آموزش داده شد. در این کلاس یکروزه شرکت کنندگان با بیماری 'استرپتو کوکوزیس' آشنا شدند و راههای مقابله با آن را فرا گرفتند.

شایان ذکر است این کارگاه بازتاب بسیار خوبی در رسانه‌های استان داشت. و شبکه باران نیز در خبر بخش شهرستان‌ها آن را پوشش داد.  همچنین 'صفورا منصف' رییس اداره آبزیان استان نیز در حاشیه ی این کارگاه در گفتگویی با خبرگزاری ایرنا لزوم تهیه بچه ماهی از مراکز معتبر را مورد تاکید قرار داد و گفت: یکی از دلایلی که می­تواند در پرورش ماهی سردابی در طول پرورش مشکل ایجاد نماید ، تهیه بچه ماهی از مراکز غیر معتبر است.

آخرین ویرایش۱۰ خرداد ۱۴۰۱