مواد تعلیق شکن تولیدی سازمان جهاددانشگاهی تهران با موفقیت در حوزه نفتی اهواز- آسماری تست میدانی شد

۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۰:۲۸ کد : ۴۴۴۶۴ اخبار عمومی
تعداد بازدید:۲۵۶

 

با تلاش جهادی محققان و کارشناسان گروه پژوهشی طراحی فرایندهای شیمیایی و به مسولیت  رضا ثقفی ،مواد تعلیق شکن نفت خام با منشاء بومی تولید شد و تست میدانی این مواد در حوزه نفتی اهواز – آسماری اسفند ماه 93 با موفقیت به انجام رسید.

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی تهران، قرارداد پژوهشی بومی سازی مواد تعلیق شکن نفت خام در سال 91 از طرف معاونت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران به جهاددانشگاهی واگذار گردید و گروه پژوهشی طراحی فرایندهای شیمیایی مسئولیت اجرای این پروژه در دو حوزه نفتی ابوذر(جزیره خارک ) و اهواز-آسماری را بر عهده گرفت و در زمستان92 تست میدانی مواد تعلیق شکن درحوزه ابوذر و در اسفند ماه سال93 تست میدانی در حوزه اهواز- آسماری نیز با موفقیت اجرا گردید.

با اجرای موفقیت آمیز این پروژه، توانمندی بومی سازی مواد تعلیق شکن نفت خام در دیگر حوزه‌های نفتی در جهاددانشگاهی ایجاد گردیده و برای کاهش وابستگی صنعت نفت به خارج گام مهمی‌برداشته شده است.

جلوگیری از خروج مقادیر زیادی ارز جهت تأمین این مواد از خارج کشور ،دستیابی به دانش و فناوری امولسیون زدایی نفت خام و در پی آن امکان "به روز بودن" در شرایط خاص، تغییرات کیفیت نفت خام چاهها و پیشرفتهای آتی مواد مذکور در دنیا و از بین بردن اهرم فشار خارجی در موضوع تأمین دمولسیفایر از دستاوردهای اجرای این طرح در داخل کشور می‌باشد.

گفتنی است  دمولسیفایرهای مصرفی در فرایند نمک زدایی از نفت‌خام، جزء مواد شیمیایی مهم و با اولویت در این صنعت تلقی می‌گردند

آخرین ویرایش۱۰ خرداد ۱۴۰۱