انتشارات جهاد دانشگاهی تهران «کارآفرینی هنری» را وارد بازار کتاب کرد

انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران کتاب «کارآفرینی هنری» را به تألیف «میکائیل شردین» و «آیووزاندر» و ترجمه دکتر «محسن مطیعی» عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و «صبا خانقایی» منتشر کرد.
۲۹ دی ۱۴۰۰ | ۱۵:۲۵ کد : ۴۰۷۴۹ فرهنگی
تعداد بازدید:۲۸۸
انتشارات جهاد دانشگاهی تهران «کارآفرینی هنری» را وارد بازار کتاب کرد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، در مقدمه این کتاب می‌خوانیم:

خلق اثر هنری از بسیاری جهات، ماهیت فعالیت کارآفرینی را به تصویر می‌کشد. خلق اثر هنری، فرآیندی  خلاقانه و اصیل است که از دریافت ایده‌های کاملاً ذهنی هنرمند، نشأت می‌گیرد. امکان تحقق و دستیابی به اثر نهایی این فرآیند به عرصه هنر تحت تأثیر عدم اطمینان محض است. فرآیند تبدیل ایده‌های ذهنی به آثار هنری ملموس و متقاعد کردن بازدیدکنندگان مشکل‌پسند نسبت به زیبایی‌شناسی یا دیگر کیفیت‌های مورد نظر آن‌ها اغلب دشوار است.

این امر از منظر هنرمند می‌تواند فرآیندی همراه با شک و تردید، ناامیدی و سرخوردگی باشد که نیازمند پشتکار خارق‌العاده برای رسیدن به محصول نهایی است. این فرآیند همچنین توسعه فکری و عملی ایده هنری را در بر می‌گیرد که در برخی موارد نیازمند حل مشکلات فنی که تاکنون ناشناخته مانده‌اند، به‌علاوه تعامل با ناظران بیرونی برای «عرضه» ایده نوآورانه و در دسترس قرار دادن آن برای گروه هدف است. در نهایت ایده‌های هنری تا حدی از این قابلیت برخوردارند که برداشت‌های مرتبط با هنر و آن چیزی را کاملاً تغییر دهند که از نظر گفتمان هنری محکم، مشروع و بدیهی در نظر گرفته شده است.

هنرمندان معاصر ممکن است که حتی به‌عنوان کارآفرین شناخته شده و تحسین شوند. هر چند در شرایط امروز بودن هنرمند به وضوح خواستار یک رویکرد ذهنی است. برخی تشابهات جالب بین ساختار و درک هنرمند و کارآفرینی وجود دارد که با دریافت ایده از این شخصیت‌ها مخالف است و این شباهت‌ها در فصلی از کتاب بررسی شده است.

در بخشی از این کتاب آمده است:

خلاقیت به‌عنوان یک عامل کلیدی موفقیت‌آمیز در فعالیت‌های نوپا شناخته می‌شود و نقش مهمی در نظریه تأثیرگذار رشد اقتصادی درون‌زا مربوط به سوابق انجمن‌های دوره‌ای بازی می‌کند. در نتیجه، نظریه‌هایی با تمرکز بر اهمیت روح خلاق برای مدیریت و کارآفرینی وارد جریان اصلی شدند.

کتاب «کارآفرینی هنری»، تألیف «میکائیل شردین» و «آیووزاندر» در 295 صفحه، به قیمت 75 هزار تومان در قطع  وزیری و با ترجمه دکتر «محسن مطیعی» عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و «صبا خانقایی» به همت انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران منتشر شده است.

 

کلید واژه ها: انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی کتاب کارآفرینی هنری

آخرین ویرایش۰۶ بهمن ۱۴۰۰