عقد قرارداد ساخت چرخ مسی ویژه ریخته‌گری بین سازمان جهاد دانشگاهی تهران و شرکت دنیای مس کاشان

قرارداد ساخت ۹ عدد چرخ مسی ویژه ریخته‌گری پیوسته فلزات، بین سازمان جهاد دانشگاهی تهران و شرکت دنیای مس کاشان منعقد شد.
۲۵ دی ۱۴۰۰ | ۱۱:۴۱ کد : ۴۰۵۶۸ پژوهش و فناوری
تعداد بازدید:۲۶۷
عقد قرارداد ساخت چرخ مسی ویژه ریخته‌گری بین سازمان جهاد دانشگاهی تهران و شرکت دنیای مس کاشان

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، مهندس «نورس قنبرپور»، مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد ویژه فلزی اظهار کرد: این قرارداد در ادامه قراردادهای پیشین در سال‌های 98 و 99 با این شرکت صنعتی منعقد شده است.

وی ادامه داد: این مرکز می‌کوشد با حفظ کیفیت این محصول و انجام تحقیقات برای ارتقاء کیفیت آن، جایگاه خود را در تولید این محصول استراتژیک حفظ کند.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی افزود: در سال‌های گذشته بخش عمده آمیژان‌های مورد نیاز برای ساخت این محصول وارداتی بود اما در سال جاری موفق به بومی‌سازی بخش عمده‌ای از آمیژان‌های مورد نیاز در این مرکز شدیم و در ساخت چرخ‌های جدید از آمیژان داخلی استفاده خواهیم کرد.

قنبرپور همکاری با چند کارگاه صنعتی در کشور برای ساخت این محصول ارزشمند را از ویژگی‌های مثبت این طرح دانست و خاطرنشان کرد: هر چند در حال حاضر نیز قیمت این محصول از نمونه خارجی کمتر است ان‌شاا... بتوانیم با جلب اعتماد مشتریان برای این محصول، هزینه‌های تولید را کاهش داده و چرخ را با قیمت کمتر به مشتریان تحویل دهیم.

در ادامه مهندس «فتاحی»، مدیر بازرگانی مرکز تحقیقات فرآوری مواد ویژه فلزی نیز افزود: به‌طور تقریبی سالانه حدود یک میلیون یورو ارز بابت واردات چرخ مسی از کشور خارج می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سازمان جهاد دانشگاهی تهران به‌عنوان نهادی که دغدغه حل مشکلات و گلوگاه‌های صنعت را دارد، با حمایت چند شرکت صنعتی از سال 88 به‌صورت متمرکز وارد این حوزه شد و در صدد هستیم تا با ارائه محصول با بهترین کیفیت، از اعتبار جهاد دانشگاهی دفاع کنیم.

مدیر بازرگانی مرکز تحقیقات فرآوری مواد ویژه فلزی افزود: یکی از مهم‌ترین پارامترهای موثر در رشد صنعت داخلی، اعتماد و ریسک‌پذیری مدیران صنعت است که حاضر به استفاده از تولیدات داخلی می‌شوند که بسیار قابل تقدیر است.

فتاحی یادآور شد: این شرکت‌ها علاوه‌بر کمک به رشد تولیدات داخلی، از مزایای زیادی از قبیل کاهش سرمایه جاری، کاهش انبارداری و استفاده از خدمات پس از فروش بهتر استفاده می‌کنند.

 

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی مرکز تحقیقات فرآوری مواد ویژه فلزی

آخرین ویرایش۲۵ دی ۱۴۰۰