«رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی سیاسی» در بازار نشر کتاب

انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران کتاب «رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی سیاسی(رویکردها و تجربه‌ها» را با گردآوری و ترجمه دکتر «حسن فارسی» عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی تهران وارد بازار نشر کرد.
۲۰ آذر ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۱ کد : ۳۸۹۸۶ فرهنگی اخبار عمومی
تعداد بازدید:۳۷۲
«رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی سیاسی» در بازار نشر کتاب

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، در بخش مقدمه مترجم آمده است: بازاریابی سیاسی به‌عنوان مفهومی جدید، حکایت استفاده از یک رویکرد تجاری در حوزه سیاست است، چون جریان اصلی بازاریابی ریشه در کسب و کار و تجارت دارد و فرآیندی مدیریتی است  که شامل شناسایی پیش‌بینی و پاسخگویی به نیازهای مشتریان از راه بهره‌گیری موثر از منابع است.

در ادامه این بخش آمده است: بازاریابی سیاسی که امروز با عنوان یک ضرورت و جزئی از زیست سیاسی محسوب می‌شود ذیل رویکردهای تعاملی فروش‌محور و بازارگرا و کارکردهایی نظیر محصول، توزیع، هزینه ارتباطی و مدیریت کمپین‌ها در عرصه‌های مختلف سیاسی همانند انتخابات، رفراندوم و مدیریت سیاسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رسانه‌های اجتماعی هم که مبتنی بر فناوری اطلاعات و وب دو می‌باشند مفهومی جوان و نوظهور است.

برخی معتقدند، تولد این مفهوم به سال 1977 بر می‌گردد اما آنچه که مطرح است مفهوم امروزین رسانه‌های اجتماعی به سال 2006 بر می‌گردد فارغ از سابقه این نوع رسانه، بر کسی پوشیده نیست که این رسانه با ویژگی‌هایی چون زبان غیررسمی چندصدایی بودن و گفت‌وگو محور در قالب ارتباطات افقی تعریف می‌شود.

در بخش بازاریابی سیاسی در عصر داده‌های بزرگ این کتاب می‌خوانیم:

ایالات متحده اولین کشوری بود که تکنیک‌های بازاریابی آزمون شده در حوزه اقتصاد و تجارت را در ارتباطات سیاسی به کار برد در آن جا به بالاترین سطح پختگی رسید. در کشورهای دیگر و از جمله کشورهای اروپایی، بازریابی سیاسی با چند سال تأخیر و حتی در جاهایی مثلاً اروپای مرکزی و شرقی با چند دهه تأخیر، اتفاق افتاد. این مربوط به سازگاری و کاربرد ابزارهای بازاریابی برای تحلیل بازار و اجرای راهبردها و مبارزات سیاسی حرفه‌ای می‌باشد.

مترجم در این مجموعه کوشیده است موضوعاتی چون بازاریابی سیاسی و ارتباطات سیاسی: بازنگری روابط، بازاریابی سیاسی در عصر داده‌های بزرگ، یک دهه فعالیت بازاریابی سیاسی در رسانه‌های اجتماعی، رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی سیاسی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در سیاست(با تأکید بر آفریقای جنوبی)، نقش رسانه‌های اجتماعی در بازاریابی سیاسی: انتخابات محلی 2014 ترکیه و رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی سیاسی و انتخابات سال 2016 ایالات متحده آمریکا را به طور مختصر با نثری روان بازگو کند.

کتاب «رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی سیاسی(رویکردها و تجربه‌ها» در 140 صفحه با قیمت نسخه کاغذی 40 هزار تومان و قیمت نسخه الکترونیکی 20 هزار تومان در بازار کتاب موجود است.

نسخه الکترونیکی این کتاب را هم می‌توانید از پلتفرم فیدیبو تهیه کنید.

 

کلیدواژه‌ها: رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی سیاسی سازمان جهاد دانشگاهی تهران

آخرین ویرایش۲۰ آذر ۱۴۰۰